mojžo píše:Páni, pred touto zimou som stihol 3x NB - moje a mojich kamošov. Skúsim sa rozpísať, keď tak, pýtajte sa.
Použili sme Resistin ML vo kovovej nádobe plus technický benzín a striekali pištoľou na zmesi s kompresorom.
Rozobrali sme nasledovné:
Tapacíra z dverí
Plasty na prahoch po otvorení dverí
Zmontovali sme plastové podbehy predných blatníkov
Kufor komplet - koberec, plastový deklík ľavo, batéria napravo.
Otvorili sme motorový priestor
Dvere jednoducho komplet kam to šlo, sme nastriekali ten Resistin. Predtým samozrejme pozrieť či je to čisté, aby sme nezakonzervovali blato.
Po zmontovaní plastových podblatníkov sme samozrejme vyfúkali blato, špinu preč.
Resistin sme natlačili di tých otvorov, v prahoch, ktoré sú pod tou plastovou lištou keď otvoríte dvere. Najlepšie do každého a poriadne sa tam vykrúžiť s pištoľou. Musí toho byť toľko, že to tečie cez dvere aj cez tie odvetrávacie otvory zdola pod auto.
Samozrejme Restistin aj na podbehy ktoré sú pod plastovými krytmi v predných blatníkoch. Všetko všetko.
V kufri - očistiť priestor batérie a toho plastového kastlíka a poriadne to tam natlačiť. Nech je to mastné. To isté sme urobili aj v tom priestore medzi kufrom a interiérom.
Pod autom - do nosníkov - sú tam otvory, treba to tam dať.
Motorový priestor nosníky - opäť - cez otvory natlačiť čo to ide.
To je asi tak všetko. Auto potom 2-3 týždne smrdí jak cyp, ale potom to vypáchne a nie je to už vôbec cítiť.
Ešte ma napadlo, že sme mohli vytrieskať voskom komplet podlahu. Je na to od Tectyl taký sprej. Prefúknuť to komplet cez brzdové trubky, podlahu... všetko. Prípadne aj to exponované miesto v zadnom blatníku, kde tak zostáva stáť ten bordel. Veď viete kde.
Dúfam že som to nenapísal ako manták. Keď tak, pýtajte sa
mojžo píše:Opäť nastáva zima, opäť konzervácia vozidla
Túto sezónu som komplet vystriekal podlahu, trubky... no proste celý spodok vozu voskom Tectyl Bodysafe Wax
Dá sa kúpiť v spreji, takže odpadá čistenie kompresora, riedenie atď atď, proste to zahodíte do koša keď je sprej prázdny. Na celé auto mi stačilo na 2 vrstvy 1,5 spreja, ale naozaj som nešetril. Po aplikovaní dvoch vrstiev mám na podvozku nepriestrelnú ochrannú vrstvu.
Naozaj som zvedavý, či to auto zhnije, pretože dutiny sú komplet vyliate voskom + teraz ešte aj spodok. No, uvidíme
Tak zítra mě to čeká. Má být poměrně teplo, zásoby jsou nakoupené. Ale mám pár nejasností
Rozdělím podle toho, čím se co bude dělat a nejasnosti psát hned k tomu.
Tectyl ML
- sundat tapecy dveří a tam to nastříkat - bude to tam držet? a nehrozí, že bych zalepil něco na stahování okýnek a pak byl problém?
- sundat plasty na prazích po otevření dveří a tamtudy vystříkat prahy - ve dveřích mám chromované lišty s nápisem MX-5, je to ono? Zatím nevím, jak to sundám, a až, tak doufám, že tam nějakej otvor najdu, a taky, že to bude mít kudy vytékat...
- vystříkat nosníky pod autem - jasné
- vystříkat nosníky v motorovém prostoru - když mám nosníky fakt špatný (v pravém díra k podběhu) a na jaře půjdou na vyvaření, je dobrý nápad je teď vystříkávat?
- vystříkat podlahu - trošku nevím, co se tím myslí a ani jak to udělat
Tectyl Bodysafe
- sundat plastové podběhy kol, vpředu i vzadu, a vystříkat celý prostor kolem včetně toho místa u zadního nárazníku, kde se drží bordel - v podbězích se trochu bojím, abych zase nezasral věci okolo (pružiny, nápravy, brzdy), asi to nějak zabalím do igelitu
- vystříkat všechen plech co je ze spodu auta - tady bych zase nerad zasral ramena náprav, převodovku a tu osu, co přenáší pohon na zadek - dá se s tím sprayem snadno manipulovat, abych nemusel všechno zakrývat?
- prostor v kufru - tady mi trochu vrtá hlavou, proč bych to dělal, do kufru voda neteče
Prosím o další rady a doporučení a klidně úplně polopaticky, nikdy jsem nic takového nedělal. Auto vypadá, že ho nikdy nikdo moc neošetřoval, ale na spodku přecejen stará vrstva něčeho je a jako zaschlej bordel to nevypadá
A pokud jsem na nějaké místo zapomněl, šup sem s ním.
Vidím to tak, že začnu tím, že auto zvednu na podpěry, celej spodek i podběhy odrbu kartáčem s vodou, aby to bylo čistý. Nechám uschnout.
Pak odrbu místa s povrchovou rzí kovovým kartáčem se sprayem na uvolňování rzi, nechám uschnout.
Místa, kde byla rez, bych stříknul antikorozním základem a zase nechal zaschnout.
A konečně, až to bude celý suchý, tak nejdřív vystříkám dutiny pomocí Tectyl ML a pak až povrchový části pomocí Tectyl Bodysafe.
Taky dost dobře nevím, kolik toho bude třeba kam nastříkat, aby v prazích neskončil celej spray a pak jsem nezjistil, že to jen neodtýká...
Díky za rady.