Dobrej nápad, ale pak to mi to přesune zase z kategorie inzerce/bazar:)
Turbo a miata jsou úplně jiný auta. Je to turbomotor ze starý (hodně starý) školy. Do cca 3,5krpm se nic neděje a pak se děje všechno. To auto je hodně rychlý a to jak v přímce, tak i v zatáčkách. Ale vyžaduje daleko víc koncentrace od řidiče. Zase při normálním cestování je o hodně pohodlnější. To mám na tom autě asi nejradši. Tu možnost pohodlnýho cestování i poměrně brutálního svezení (Brutálního ne z pohledu absolutní rychlosti, ale vnímání rychlosti a ovládání stroje)
Nepočítám-li rozdíl ve výkonu, tak mi auta přijdou stejně rychlý. Ale z turba po stejným svezení člověk vyleze zpocenej strachy a z miaty vysmátej:) A je to neskutečně spolehlivý auto, obdobně jako miata. Kór když si člověk uvědomí to, že to byl ve svý době v podstatě supersport a kde by se daly čekat nějaký kompromisy ve vývoji - všechno pro výkon na úkor třeba právě spolehlivosti. (Pro ilustraci Turbo bylo v hiearchii Porsche - výkonem a cenou - nad standardní 911)
Zásadní rozdíl je v tom, že na 30 letým turbu těžko hledat rez, kdežto na 15 letý Mazdě, těžko hledat plech:)
A ještě interesantní je rozdíl ve spotřebě. S miatou nějakým stylem jezdím za cca 9,0 a s Turbem obdobně (myšleno využíváním potenciálu motoru - takže reálně o poznání rychleji) kolem 11,5. Což mi přijde úžasný.
Konkrétně se jedná o cca 80% kilometrů cestování odněkud někam kolem 110km/h a 20% ostřejšího svezení.
Nějaký info je tady:
http://porsche.108.cz/naseauta/mishak.htm