SPS Motorsport

SPS Motorsport

Příspěvekod Guido@SPS » 02 říj 2019, 15:21

Dear community,

I am Guido from SPS Motorsport and I would like to introduce You to our program.

We are the largest MX-5 tuner in Germany. We do not only convert vehicles for the road but also do a lot of racing.
Racing cars with partly over 500hp have already left our workshop and reached podium places in various races.

Here You can get some impressions:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

I will show You periodically some new projects of our customers. If You have questions to a special car, just ask me. ;)

You can also follow us via social media:
https://facebook.com/SPSMotorsport
https://instagram.com/spsmotorsport

Best regards
Guido from SPS
Obrázek
Uživatelský avatar
Guido@SPS
 
Příspěvky: 30
Registrován: 28 říj 2018, 22:48
Bydliště: Altendiez

Re: SPS Motorsport

Příspěvekod Guido@SPS » 04 říj 2019, 09:54

This is one of the toughest conversions we ever made. A 2.5L V6 KL swap with an ITB. We had many issues with the car until it was ready to go on the street. But at the end we solved every problem and now the car runs fine. The block is bored from 2.5L to 2.6L equipped with Wiseco pistons and K1 conrods, main and conrod bearings are Toga high performance bearings. The head got solid cam followers with different camshaft and an individual throttle body. The engine produces 250hp with an airbox on the ITB and 300hp without the airbox.

Specs:
- 2.6L KL
- Wiseco pistons
- K1 conrods
- Toga high performance main and conrod bearings
- Catcams camshafts
- solid cam followers
- custom ITB
- custom airbox
- mishimoto radiator
- BC Racing BR-series coilover
- DIY microsquirt ECU
- Rota RKR 8x15" 10mm offset rims

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

YouTube:
https://youtu.be/0dfFEtwMids

Best regards
Guido from SPS
Obrázek
Uživatelský avatar
Guido@SPS
 
Příspěvky: 30
Registrován: 28 říj 2018, 22:48
Bydliště: Altendiez

Re: SPS Motorsport

Příspěvekod buteo » 04 říj 2019, 12:29

Týjo, tak tomu říkám swap ! :o
Zřejmě dobrej oddíl, tihle SPS-Jungs ...
buteo
 
Příspěvky: 927
Registrován: 23 úno 2012, 14:02

Re: SPS Motorsport

Příspěvekod Guido@SPS » 04 říj 2019, 14:43

Hey, thank You very much. :D

I can show You much more. ;)

For example our Shop ND:

We use the car to develop several clubsport solutions for suspension, brake system, engine and much more.
It is a new 184hp ND2 from 2018.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Best regards
Guido from SPS
Obrázek
Uživatelský avatar
Guido@SPS
 
Příspěvky: 30
Registrován: 28 říj 2018, 22:48
Bydliště: Altendiez

Re: SPS Motorsport

Příspěvekod riderhenry » 04 říj 2019, 20:38

I've had a luck to experience your supercharged NC-FL in 2012 (when we were driving around ...) and it was definitely my best "Miata experience" in my life so far. So thank you after years for your time! It is good to have you here - maybe it will help our community to go the right way ;)
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2034
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: SPS Motorsport

Příspěvekod Guido@SPS » 05 říj 2019, 19:07

Thank You, nice to hear that. :)

I will give You as much content as possible. ;)

Best regards
Guido from SPS
Obrázek
Uživatelský avatar
Guido@SPS
 
Příspěvky: 30
Registrován: 28 říj 2018, 22:48
Bydliště: Altendiez

Re: SPS Motorsport

Příspěvekod Guido@SPS » 07 říj 2019, 14:16

This 10th-anniversary NB got in our workshop because on our last trackday in Anneau Du Rhin the timing belt got destroyed by some dirt of the track.

We supposed the valves also got broken because of other camshafts and higher compression, but luckily nothing else got broken.

It is a 1.8L bored to 2.0L with an ITB and very aggressive camshafts. On the dyno it produces 230 natural aspirated horsepower at 7800rpm.
Because of that power and a shorter final drive in combination with a 6-speed gearbox and a shortshifter it is really much fun to drive. :D

Specs:
- 1.8L BP bored to 2.0L with 85.5mm pistons
- Jenvey ITB
- Mishimoto X-Line radiator for Honda Civic
- Reverie RH carbon airbox with custom ram-air hose
- König K 5000 seats
- OZ Ultraleggera 15 inch

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Best regards
Guido from SPS
Obrázek
Uživatelský avatar
Guido@SPS
 
Příspěvky: 30
Registrován: 28 říj 2018, 22:48
Bydliště: Altendiez

Re: SPS Motorsport

Příspěvekod Renee » 07 říj 2019, 15:01

Guido@SPS píše:It is a 1.8L bored to 2.0L with an ITB and very aggressive camshafts. On the dyno it produces 230 natural aspirated horsepower at 7800rpm.

That is awesome.
How reliable is that build?

Would you be able to add at least rough price ranges for builds like these? Just to put the dreamers between us back in their place? :mrgreen:
1993 NA 1.6 85kW. 6q, 4.1 torsen, MeisterR. How did that happen?
Renee
 
Příspěvky: 935
Registrován: 18 čer 2016, 09:29
Bydliště: Praha

Re: SPS Motorsport

Příspěvekod whisper » 07 říj 2019, 15:16

I finally know what you do with my reroute kits :D Great projects, keep up the good work!
Ponúkam celý sortiment produktov SkidNation so zľavou pre členov - napíšte správu.

Radosť je moje palivo.
Uživatelský avatar
whisper
 
Příspěvky: 1144
Obrázky: 6
Registrován: 11 lis 2012, 17:25
Bydliště: Bratislava [SK]

Re: SPS Motorsport

Příspěvekod Guido@SPS » 07 říj 2019, 15:51

Hey Renee,

building this engine with all parts, work and tuning it should be something around 10.000€.
But we can make You an offer if You are interested. ;)

Hey whisper,

Your reroutes are awesome. :D

Best regards
Guido from SPS
Obrázek
Uživatelský avatar
Guido@SPS
 
Příspěvky: 30
Registrován: 28 říj 2018, 22:48
Bydliště: Altendiez

Další

Zpět na Inzerce/bazar

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 44 návštevníků

cron