Geometrie

Re: Geometrie

Příspěvekod Skrblík » 21 črc 2016, 20:17

Magnum_no píše:
Skrblík píše:Já mám - předek - odklon - -1.8 stupňů, rozbihavost 2mm a záklon 5.4 stupnů
Zadek - odklony - - 2.3 stupňů, sbíhavost 0
Funguje to perfektně :)

na seriovem podvozku?

nene, snížený :)
Skrblík
 
Příspěvky: 335
Registrován: 24 led 2015, 17:52

Re: Geometrie

Příspěvekod Safa » 21 črc 2016, 22:53

Magnum_no: A kde jsi nakonec byl? U toho Malíka?
Kochám se, tedy jsem...
Videa z výletů - zde: http://www.youtube.com/user/Safabox/videos
Safa bloguje - zde: http://www.autickar.cz/blog/safablog
Uživatelský avatar
Safa
 
Příspěvky: 1316
Registrován: 08 čer 2015, 00:02
Bydliště: Praha-západ

Re: Geometrie

Příspěvekod MacTeine » 21 črc 2016, 23:50

Ohledně tlaku v gumách, já jsem určitě zastánce vyššího tlaku (tedy foukat hodnoty spíše u horní hranice - mám 2,1 až 2,2). Minimálně mi to pak přijde mnohem víc čitelné a přehledné, pokud to člověk nepřežene (jako 2,5 atd), aby se mu nesjížděl střed, tak při ostřejší jízdě nemizí bočnice a guma se neroluje.
Nejsem kdovíjaký závodník nebo nemám xy zkušeností, ale fyzika pořád fungovat bude pořád. Celkem slušný elaborát jsem na to psal Mikovi a přeposílal myslím Safovi :)
NCfl 2011 2.0 Karai
Ex: NBfl 2001 1.8
Uživatelský avatar
MacTeine
 
Příspěvky: 431
Registrován: 30 bře 2014, 19:37
Bydliště: Praha

Re: Geometrie

Příspěvekod Magnum_no » 21 črc 2016, 23:52

Jojo u Malika mechanici super.... :) sef takovej mrzout ale bez problemu :)
Mazda MX-5 NB 1999 10th Anniversary second owner
Uživatelský avatar
Magnum_no
 
Příspěvky: 193
Registrován: 08 lis 2015, 13:01
Bydliště: center of Prague

Re: Geometrie

Příspěvekod Magnum_no » 21 črc 2016, 23:55

Jinak zitra nafoukam gumy na 2.1atm a pockam co to udela... na gumach najedu aspon 200km at zmizi ten prvni pul milimetr a pokud se to nezlepsi tak necham nastavit seriove hodnoty a je to.... dekuji vsem za prispevky!! :)
Mazda MX-5 NB 1999 10th Anniversary second owner
Uživatelský avatar
Magnum_no
 
Příspěvky: 193
Registrován: 08 lis 2015, 13:01
Bydliště: center of Prague

Re: Geometrie

Příspěvekod Safa » 21 črc 2016, 23:58

Magnum_no píše:Jojo u Malika mechanici super.... :) sef takovej mrzout ale bez problemu :)

Já to psal. Fajn přístup, ochotní lidi. A jinak se šéfem jsem docela dlouho a dobře pokecal. Ale je fakt, že jako morous tak trochu vypadá. Ale jinak v pohodě pán... ;)
Kochám se, tedy jsem...
Videa z výletů - zde: http://www.youtube.com/user/Safabox/videos
Safa bloguje - zde: http://www.autickar.cz/blog/safablog
Uživatelský avatar
Safa
 
Příspěvky: 1316
Registrován: 08 čer 2015, 00:02
Bydliště: Praha-západ

Re: Geometrie

Příspěvekod moah » 22 črc 2016, 09:56

Skrblík píše:
Magnum_no píše:
Skrblík píše:Já mám - předek - odklon - -1.8 stupňů, rozbihavost 2mm a záklon 5.4 stupnů
Zadek - odklony - - 2.3 stupňů, sbíhavost 0
Funguje to perfektně :)

na seriovem podvozku?

nene, snížený :)


Rovnou se pridam k tematu s dotazem: Jak velky vliv na nastaveni geometrie ma snizeny podvozek (-30) a podlozky (20)? Velikost kol to predpokladam nejak zasadne veljy vliv mit nebude..
moah
 
Příspěvky: 233
Registrován: 30 čer 2015, 00:09
Bydliště: Praha Nusle

Re: Geometrie

Příspěvekod Pavel260 » 22 črc 2016, 12:34

Snížení podvozku bude mít zcela jistě vliv na geo, stejně tak jako 20mm podložky
147koní + jedna lama http://pavelmx-5.rajce.idnes.cz/
Pavel260
 
Příspěvky: 3601
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 17:17
Bydliště: Jaroměř

Re: Geometrie

Příspěvekod buteo » 22 črc 2016, 14:03

Pavel260 píše:Snížení podvozku bude mít zcela jistě vliv na geo, stejně tak jako 20mm podložky


S dovolením přidám svůj názor:
Snížením podvozku se mění (zvětšuje) především příklon kola, u př.nápravy se asi mírně mění sbíhavost a možná i záklon čepu.
Použitím podložek se naopak jmenované parametry, které se při seřízení geo nastavují, nezmění. (Ale samozřejmě mění se tím další parametry podvozku a řízení.)
buteo
 
Příspěvky: 928
Registrován: 23 úno 2012, 14:02

Re: Geometrie

Příspěvekod moah » 22 črc 2016, 18:18

je pravda, že se dotaz dal napsat rovnou konkrétněji. Měl na mysli, jestli je pro snížené podvozky lepší volit jiné nastavení než pro sérii - dejme tomu o 0,5 menší odklon, protože má série třeba měkčí pružiny a tím se víc naklání a geometrie je ve stejné zatáčce víc potopená nebo něco v tom smyslu. A nebo je to jedno a jaké hodnoty člověk jezdil před tím, tak může ty samé i se snížením.

Podložky budou asi věc jiná, dokázal by někdo popsat, co na jízdních vlastnostech s jejich tlouškou mění? Mě napadá akorát, že může být třeba pružení o něco málo měkčí, protože na něj působí větší páka. Klidně ocením i nějaké články na toto téma.
moah
 
Příspěvky: 233
Registrován: 30 čer 2015, 00:09
Bydliště: Praha Nusle

PředchozíDalší

Zpět na Kola, pneu a geometrie

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků