Nová generace ND...?

...kolem roadsteru MX-5
Pravidla fóra
Chceš se zde zaregistrovat? Napiš něco krátce o sobě adminovi na raduna@mx-5.biz.

Re: Nová generace ND...?

Příspěvekod mx-5nd2.0 » 13 čer 2017, 21:04

V Kodecaru mají rudé RF. Tak čerstvě, že mi ho ještě nepředvedli. Ne, že by mě plech na střeše lákal, ale jsem zvědav na tu show při sundaváni střechy a také na naladění podvozku ...
Uživatelský avatar
mx-5nd2.0
 
Příspěvky: 401
Obrázky: 0
Registrován: 17 črc 2016, 21:45
Bydliště: Ostrava

Re: Nová generace ND...?

Příspěvekod TomHorn » 14 čer 2017, 09:04

Ad uložení pedálu: To, že vlastně všechny "kvalitní" auta mají plynový pedál uložený v podlaze, nemusí automaticky znamenat, že to je nejlepší, může to být i otázka určitého stylu této kategorie aut. Nakonec jak tady někdo nade nmou psal, měla to i škoka 1000 - 130 a stálo to za kulový, protože to po určité době drhlo právě i díky znečistění uložení. Lepší dávkování plynu vůbec nezávisí na tom, kde je pedál uložen, ale na konstrukci uložení (čep, ložisko, zakryté ložisko...) a potom na výstupu z pedálu, jestli je na lanko, táhlo nebo potenciometr, tzn. jakou sílu je třeba primárně vynaložit při přidávání plynu. Seřizování polohy pedálu (pochybuju, že majitelé "kvalitních" aut o této možnosti vědí nebo ji využijí) je snazší vyřešit u horního uložení jednak možností posunu vlastního pedálu (šlapky) a potom i možností seřízení vzdálenosti od řidiče resp. od příčné stěny . Kontakt celou plochou nohy s pedálem se spodním uložením je samozřejmě nesmysl, protože záleží na, zjednodušeně řečeno, celkové anatomii řidiče a jeho nastavení sedačky (jinak bude na pedál šlapat noha velikosti 46 a jinak normální velikost 40). To, že ke kontaktu celou plochou nedochází, dokazuje ošlapání pedálu, které je v naprosté většině případů velikosti max. otisku palce v levé horní části pedálu, stačí se na to podívat u "kvalitních" aut a u zmiňovaných kamionů a autobusů. Samozřejmě uvažuju o pedálu tvaru "placka", jiná situace je u pedálu tvaru "kolébka", tam je potom z mechanicko/geometrického hlediska relativně jedno, kde je uložen. A nakonec: co je dobré pro autobus nebo kamion, nemusí být dobré pro MX-5 ;)
TomHorn
 
Příspěvky: 53
Registrován: 05 led 2014, 21:50
Bydliště: Motol

Re: Nová generace ND...?

Příspěvekod Koby » 14 čer 2017, 19:16

tomáš: No, já bych tady s dovolením nesouhlasil. S něčim jo, ale třeba to, že to nefungovalo - drhlo - na škodovce před 40 lety neznamená, že to nefunguje na vyspělých autech, a to klidně z té doby :-) nikdy jsem na bmwklubu nečetl, že by někomu drhnul pedál ;) ve formuli 1, nebo wrc a vlastně možná všech? závodních autech je pedál ze země. Má to zřejmě nějakej důvod, kterej třeba může někomu v Motole přijít divnej, ale asi to tak prostě bude z nějakýho důvodu lepší, jako třeba je asi lepší lanková spojka v Moto 2 :shock:
Free willy2.0
Koby
 
Příspěvky: 842
Registrován: 22 led 2010, 16:47

Re: Nová generace ND...?

Příspěvekod bmxdave » 14 čer 2017, 19:38

4 roky jsem měl bmw tzn. pedál vedený od podlahy + šel ztuha a za tu dobu jsem tomu nikdy nepřišel na chut, v některých situacích se docela špatně dávkoval........ jsem rád že na NC mám opět klasický :)
bmxdave
 
Příspěvky: 889
Obrázky: 1
Registrován: 28 led 2012, 17:34
Bydliště: Hodonín

Re: Nová generace ND...?

Příspěvekod Robo96 » 15 čer 2017, 07:48

Koby,ten plastovy smejdovy pedal, ma uplne inak rieseny pivot point a ergonomiu oproti zavodnej pedal grupe a neda sa to vobec porovnavat. Navyse je na rozhodnuti vodica, ci chce pedale z podlahy alebo vysiace, nieje to o tom ze by jedno bolo zavratne lepsie ako druhe. Potom je tam cost reduction, pedale z podlahy su jednoduchsie na implementaciu ako tie vysacky
2001 NB2 Brilliant Black 1.6 → 1.8 swap - donor
1995 NA2 Brilliant Black 1.6 → full NB2 1.8 swap.. hotovo
Uživatelský avatar
Robo96
 
Příspěvky: 971
Obrázky: 17
Registrován: 26 led 2016, 18:08

Re: Nová generace ND...?

Příspěvekod mx-5nd2.0 » 01 srp 2017, 18:05

Po roce používání zjistil můj syn, že schránka mezi sedadly je uzamykatelná na klíč. Mám pocit, že ve výbavě to nebylo, tak jsem to ani nezkoumal.
Uživatelský avatar
mx-5nd2.0
 
Příspěvky: 401
Obrázky: 0
Registrován: 17 črc 2016, 21:45
Bydliště: Ostrava

Re: Nová generace ND...?

Příspěvekod petapa » 01 srp 2017, 22:44

mx-5nd2.0 píše:Po roce používání zjistil můj syn, že schránka mezi sedadly je uzamykatelná na klíč. Mám pocit, že ve výbavě to nebylo, tak jsem to ani nezkoumal.

Tak to je novinka i pro mě :D zkoumal jsem, kde je nějakej klíč a fakt je tam schovanej :D asi jsem v autosalonu nedával pozor :D
Uživatelský avatar
petapa
 
Příspěvky: 76
Obrázky: 8
Registrován: 14 led 2016, 22:07
Bydliště: Brno

Re: Nová generace ND...?

Příspěvekod mx-5nd2.0 » 02 srp 2017, 08:01

V autosalonu toho věděli míň, než já. Po měsících čekání se nebylo čemu divit. A toto určitě neví. Navíc já si školení MZDconnect odbyl s jiným zákazníkem na M6 a když přivezli mou MX5, tak mi ji dali bez zdržování i s japonským hovinkem na předním okně :D :D :D
Uživatelský avatar
mx-5nd2.0
 
Příspěvky: 401
Obrázky: 0
Registrován: 17 črc 2016, 21:45
Bydliště: Ostrava

Re: Nová generace ND...?

Příspěvekod petapa » 02 srp 2017, 11:56

mx-5nd2.0 píše:V autosalonu toho věděli míň, než já. Po měsících čekání se nebylo čemu divit. A toto určitě neví. Navíc já si školení MZDconnect odbyl s jiným zákazníkem na M6 a když přivezli mou MX5, tak mi ji dali bez zdržování i s japonským hovinkem na předním okně :D :D :D

Moje předání byla taky rychlovka, měli na mě hodinu a z toho 45 min "ukradla pro sebe bába z ČSOB s papírováním ohledně úvěru. :D Večer jsem studoval návod, kapitola vkládání CD, tak jsem šel ještě večer do garáže hledat díru na CD a mezi sedadlama jen plast krytka, tak asi pro US trh - nevím, stejně není potřeba, USB lepší :D
Uživatelský avatar
petapa
 
Příspěvky: 76
Obrázky: 8
Registrován: 14 led 2016, 22:07
Bydliště: Brno

Re: Nová generace ND...?

Příspěvekod mx-5nd2.0 » 26 srp 2017, 14:40

můj 7 letý syn je super technik, rozklíčoval jak svítí automat na světla. Ve hře jsou 3 nastavení:
1 světla na automat
2 displej na automat
3 palubka na automat - ano, vlevo je to automat, pak to pípne a zapne to naplno palubku i displej.

To se hodí, když vjedu do šera a světla se rožnou (nebo je rožnu já), protože tím hned zhasne displej. A v tomto nastavení snadno kolíčkem na ovládání displeje zase vše rožnu.

Jinak to mám vše na automat a funguje to super.
Uživatelský avatar
mx-5nd2.0
 
Příspěvky: 401
Obrázky: 0
Registrován: 17 črc 2016, 21:45
Bydliště: Ostrava

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze o čemkoli...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 16 návštevníků