Stránka 1 z 2

mx-5 s 1,3 turbo

PříspěvekNapsal: 24 čer 2010, 10:19
od Pavel260

Re: mx-5 s 1,3 turbo

PříspěvekNapsal: 24 čer 2010, 10:28
od Koby
ted jsem to četl.... :( nééé.... :-((( doufal jsem, že mazda má rozum, at si turba dávaj do všeho co dělaj, ale že mx5 zustane pořád čistá atmosféra.. nikoliv...

dobrý, aspon si NC nechám opravdu dlouho..Protože čekat až se mi roztočí turbo nechci, nelineární charakter výkonu taky nechci, a spotřebu 20 litrů pod plynem už vubec ne... Pokud to udělaj tak, že tam turbo nebude znát, vadit mi to nebude.. Ale nedokázal to zatim nikdo jinej, takže pochybuju, že to dokáže mazda... Nejblíž k tomu zatím má starší 35i od BMW, jenže to je twinturbo - takže lineárnost je poměrně vyřešena, ale nakonec i tam člověk čeká, než turbo naběhne, i když minimálně, že to většina lidí ani nepozná.. Ale to je důvod, proč bych to nikdy nechtěl... Chci, aby to šlo okamžitě za plynem ve všech režimech...

Re: mx-5 s 1,3 turbo

PříspěvekNapsal: 24 čer 2010, 11:49
od George
bůhví jestli to tak bude :) už jsem viděl i spekulace, že bude mít ND hybridní wankel :D

Re: mx-5 s 1,3 turbo

PříspěvekNapsal: 24 čer 2010, 13:53
od petr007
Vrtá mi hlavou : kámoš má opel insignia 2 l s turbem, při prodeji mu řekli, že po dojetí má motor nechat chvíli běžet a potom teprve vypnout a při jízdě nedojíždět na neutrál. Dost mne to překvapilo, a tak se ptám zkušenějších proč to. Jinak auto jsem byl projet akcelarace pěkná na dálnici to jelo okolo 230 km/h. Ale u brzd mi přišly už zvlněné kotouče (najeto 20 tis.), v zatáčkách to moc nesedí.

Re: mx-5 s 1,3 turbo

PříspěvekNapsal: 24 čer 2010, 14:03
od dopr
no s tim cekanim po dojezdu to je kvuli dochlazeni turba. Bohuzel moc lidi to nedela a proto jim potom turbiny odchazeji. V dnesni dobe uz ma ale spousta aut automaticke dochlazeni, kdy po vypnuti motoru se turbo jeste chvili toci a ma svuj zvlastni ochlazovaci system :?

Re: mx-5 s 1,3 turbo

PříspěvekNapsal: 24 čer 2010, 14:11
od petr007
já si to myslel, ale v motoru jsem neobjevil extra chladič - měl by tam být ?

Re: mx-5 s 1,3 turbo

PříspěvekNapsal: 24 čer 2010, 18:11
od Koby
na to neni extra chladič... to se ti ochladí tím, že místo několik desítek tisíc otáček to začne točit na tom volnoběhu normální otáčky.. jde o dochlazení toho ložiska.. tim kdybys to vypnul na tvrdo bez toho dochlazení a dělal to tak pořád, tak se ti to ložisko zapeče ;)

Re: mx-5 s 1,3 turbo

PříspěvekNapsal: 24 čer 2010, 19:13
od petr007
a to samé platí, že se nemá jezdit na neutral ? Jinak díky, mne to zajímalo a kámoš tomu ani trochu nerozumí a motor viděl, až se mnou.

Re: mx-5 s 1,3 turbo

PříspěvekNapsal: 27 čer 2010, 18:44
od Dee #4
jako nejdriv sem se uplne zdesil - 1.3 turbo :?: :!: What THE... Ale to si stejne nikdo nekoupi, asi jako 1.8 v NC, ale ta 1.6 turbo uz zni velice zajimave :) Jako urcite na tom neco bude, co rikas Koby, ale me treba sou turbomotory (benzinovy, diesel je pro me neco jako UHO) moc sympaticky a myslim ze by i novy mx-5 sedel. Prece jenom tyhle "mensi" motory s turbem jsou dneska uz vazne na spici a turbo ti fouka uz skoro odpsoda, takze nejaky znatelnejsi turbodiry se bat podle me nemusime ;)

Re: mx-5 s 1,3 turbo

PříspěvekNapsal: 27 čer 2010, 18:48
od Koby
fakt se bojim, protože sem eště neviděl motor bez turbo díry a následnýho kopance... jediný co bych jaktakž překousnul je možná ten 1,4 od VW, jenže to je kompresor - kterej nedělá ani ty díry ani ten kopanec - to je jedinej zpusob přeplnování kterej uznávám... a nahoře to tahá turbo, který tam díky vysokým otáčkám už ty prodlevy téměř nemá, ale stejně tam prostě jsou... Já chci šlápnout a jet a pak hlavně to, abych věděl, co ten motor udělá... tohle je prostě škoda... Jinak 1,8 v NC se snad prodalo víc jak těch dvoulitrů :-)