Dovézt, či nedovézt? Toť otázka!

...kolem roadsteru MX-5
Pravidla fóra
Chceš se zde zaregistrovat? Napiš něco krátce o sobě adminovi na raduna@mx-5.biz.

Re: Dovézt, či nedovézt? Toť otázka!

Příspěvekod phantomond » 29 zář 2016, 12:25

Já bych byl pro dovoz. To, že nemáš zkušenosti zase tolik neznamená, jednou se musí začít, akorát to chce důkladnou přípravu. Dlouho hledat, vyhlídnout tak tři kousky poblíž sebe a ideálně i poblíž ČR, a pak vyrazit s někým pokud možno znalým a zkušenějším. Dá se to udělat i přes firmu, když neseženeš známého. Ale zrovna u MX-5 bych kvůli mnohem větší nabídce dovážel. Třeba moji edici jsem v ČR na prodej ještě neviděl. Navíc auto v Reichu jsou vybavenější. Za mě dovoz, akorát s chladnou hlavou a dlouhým plánováním.
Uživatelský avatar
phantomond
 
Příspěvky: 292
Registrován: 22 zář 2015, 16:30
Bydliště: Brno

Re: Dovézt, či nedovézt? Toť otázka!

Příspěvekod Eddie1904 » 30 zář 2016, 16:35

Taky by nebylo naškodu přiznat že jako Brňák to do Německa nemám úplně nejblíž, ale vždycky může být hůř. Tímto bych chtěl pozdravit všechny z východních Čech. :D
93 NA 1.6 ošklivé káčátko :)
Eddie1904
 
Příspěvky: 43
Registrován: 20 zář 2016, 23:36
Bydliště: Brno

Re: Dovézt, či nedovézt? Toť otázka!

Příspěvekod Marek591 » 30 zář 2016, 18:29

Před půl rokem jsem si z Německa dovez NBfl 1.8. Taky první vlastní auto, bez jakejchkoli zkušeností s dovozem. A stejně jako ty jsem chtěl auto bez nutnejch okamžitejch investic, prostě aspoň sezónu odjezdit a pak řešit, jestli něco bude třeba. Chtěl jsem 1.8 a samosvor a to u nás neni tak jednoduchý sehnat, zvlášť za slušnou cenu, kdežto v Německu je lákavejch nabídek vždycky několik. Jak píše phantomond, ideální je mít vyhlídnutejch několik kousků u sebe, protože když už tam pojedeš, nebude se ti chtít odjet s prázdnou a budeš ochotnej přehlídnout nedostatky. Ale to je dost složitý zařídit, musíš mít čas ty, majitel, někdo, kdo s tebou pojede... Navíc by to mělo bejt ve všední den kvůli papírování, jinak se to zařizuje těžko. Výhodný kousky se prodávaj moc rychle na to, abys to stih sesynchronizovat.
Takže když jsem narazil na jednu pěknou kousek za hranicema, zavolal jsem majiteli a ani ne za tejden od zveřejnění inzerátu jsem pro ni vyrazil, aniž bych měl nějakou další alternativu v záloze. A na první pohled se zamiloval a ztratil veškerou rozvážnost... Vypadala krásně, lemy blatníků před pár lety vyvařený a ani jinde jsem si podstatný koroze nevšim (kromě podvozku, ale ten něco snese). Asi hodinu po tom, co jsem dorazil, už bylo auto napsaný na mě a papírování na úřadě vyřízený. Cesta po vlastní ose domu bez problému, přihlašování se trochu protáhlo (v německym techničáku neni uvedená spotřeba, kterou je potřeba nějak doložit), ale jinak jsem byl nadšenej, jakej to byl super kauf. Až do prohlídky v servise - nosníky u motoru totálně zrezlý, blatníky vyvařený tak amatérsky, že už začínaj kvést. Navíc bylo potřeba udělat výměnu všech kapalin, rozvody a nějaký další maličkosti.
Ale ve výsledku jsem rád, že jsem pro ni jel. Slouží mi suprově, zatim (ťuky ťuk) bez poruchy a to už jsem s ní najel přes 10tkm, včetně 3týdenní cesty po Francii. Cena po započtení nákladů byla sice vyšší, než jsem počítal, na druhou stranu myslím, že bych ji v Čechách pořád dokázal prodat prakticky beze ztráty.
Marek591
 
Příspěvky: 43
Registrován: 25 úno 2016, 16:31

Re: Dovézt, či nedovézt? Toť otázka!

Příspěvekod car2n » 04 říj 2016, 16:19

jen pripomenu moji neblahou zkusenost (neb jsem nezkuseny) s dovozem z holandska, kdy jejich velkej technicak neobsahuje vsechno co obsahuje nas a je to nutny dohledat(zaplatit). dovezl jsem americkou verzi a byl pak docela vopruz to nechat legalne vsechno zapsat, zabralo mi to 9mesicu. samozrejme pokud mas znamy a vyznas se, tak to muze bejt jednodussi
Uživatelský avatar
car2n
 
Příspěvky: 402
Registrován: 24 led 2011, 01:38

Re: Dovézt, či nedovézt? Toť otázka!

Příspěvekod evlo » 07 říj 2016, 11:03

Proc ti to zabralo 9 mesicu? USA verzi nekdy dotahnout chci, protoze myvaji klimu, ale nechapu kde je problem, napisu nejake firme co se zabyva potvrzenim udaju o chybejici, at jich je kolik chce, mozna vymenim teda svetla a hotovo, ne?
evlo
 
Příspěvky: 852
Registrován: 24 zář 2011, 21:12

Re: Dovézt, či nedovézt? Toť otázka!

Příspěvekod TeeJay » 07 říj 2016, 11:10

evlo píše:Proc ti to zabralo 9 mesicu? USA verzi nekdy dotahnout chci, protoze myvaji klimu, ale nechapu kde je problem, napisu nejake firme co se zabyva potvrzenim udaju o chybejici, at jich je kolik chce, mozna vymenim teda svetla a hotovo, ne?

Klimu mývají i u evropských verzí, když majitelé jednou za čas chtějí dát motorovej prostor do pucu.
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Dovézt, či nedovézt? Toť otázka!

Příspěvekod evlo » 07 říj 2016, 12:47

Jasne, sem tam neco je, ale vetsina jich je usa, to byla moje poitna.

O UK autech jsem si tu taky precetl o korozi dost ...
evlo
 
Příspěvky: 852
Registrován: 24 zář 2011, 21:12

Re: Dovézt, či nedovézt? Toť otázka!

Příspěvekod Cromoly » 07 říj 2016, 13:24

Cekam kdo si toho vsimne jako dalsi :-)
Cromoly
 
Příspěvky: 480
Registrován: 01 zář 2011, 18:45

Re: Dovézt, či nedovézt? Toť otázka!

Příspěvekod car2n » 07 říj 2016, 20:35

evlo píše:Proc ti to zabralo 9 mesicu? USA verzi nekdy dotahnout chci, protoze myvaji klimu, ale nechapu kde je problem, napisu nejake firme co se zabyva potvrzenim udaju o chybejici, at jich je kolik chce, mozna vymenim teda svetla a hotovo, ne?


veskera komunikace se tahla, shanel jsem pres ruzny lidi
problem cislo 1) chybi tam doplnit technicky parametry jako je hmotnost auta, emise, spotreba... protoze je to US verze, tak nemuzou pouzita data pro EU verzi. evropska mazda nepomuze, americka taky ne. zbejva DEKRA nebo TUV. dekra nabizi mereni celyho auta za 50tisic coz nechces a TUV ti reknou ze to maj mozna v databazi, ale nevi a ze by bylo lepsi to zmerit (za min nez dekra, ale porad dost)
po spouste dohadovani a pripominani se to nakonec na TUV vyhrabali v databazi, ale buhvi ktery rocniky tam maj. pro zajimavost mam US 1996 1.8 NA, tak az nekomu zas budou tvrdit ze to tam nemaj, kecaj

problem cislo 2) homologace svetel, zrcatek, bezpecnostnich pasu atd. na zapade to tolik neresi, u me v CR resili vsechno. vyjimky jsem na magistratu nedostal. nicmene pak mi opet na TUV dali za nejakej poplatek certifikat ze ty US normy vyhovujou pro EU

bylo to spousta telefonovani, spousta kontaktu, spousta lichejch nadeji. proto doporucuju rovnou to TUV a obrnit se trpelivosti
Uživatelský avatar
car2n
 
Příspěvky: 402
Registrován: 24 led 2011, 01:38

Re: Dovézt, či nedovézt? Toť otázka!

Příspěvekod car2n » 07 říj 2016, 20:47

psal sem to ve svym vlaknu, ale at je to tu vic na ocich

vypis technickejch parametru TUV...2400 (v tomhle bode litaly nejabsurdnejsi castky, od dekry rikali ze za vsechny ty mereni to bude 40-50tisic)
homologace/vyjimka TUV...3200
a pak uz klasika
euro2....3000
emise+stk...1800
spz poplatek...800

nakonec to nebylo tak drahy, ale stalo to spousta usili. kdyz by se clovek obratil rovnou na to TUV, tak by to mohlo bejt za cca mesic prihlaseny.
anebo zaplatit nejaky firme, ktera se o vsechno postara. mel jsem kontakt na nejakyho chlapika, kterej z toho pak ale radsi vycouval :D
Uživatelský avatar
car2n
 
Příspěvky: 402
Registrován: 24 led 2011, 01:38

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze o čemkoli...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 91 návštevníků

cron