Atmosférické dvoulitry

...kolem roadsteru MX-5
Pravidla fóra
Chceš se zde zaregistrovat? Napiš něco krátce o sobě adminovi na raduna@mx-5.biz.

Atmosférické dvoulitry

Příspěvekod cafe-racer » 22 lis 2016, 16:51

Taková zajímavost : vždycky jsem považoval motor v Mazdě za celkem dobře naladěný a jako další level jsem považoval snad jen S2000 se 240k ze stejného objemu.
Teď jsem kápnul na Renault Clio RS 3. generace které má atmosférický dvoulitr a 200k :o Proti tomu je mazdích 163k opravdu málo.
NC 2.0 '06 kabriolet
cafe-racer
 
Příspěvky: 841
Obrázky: 1
Registrován: 26 srp 2013, 12:29

Re: Atmosférické dvoulitry

Příspěvekod TeeJay » 22 lis 2016, 17:37

A co GT86/BRZ/FR-S, taky má 200k na dva litry :)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Atmosférické dvoulitry

Příspěvekod Pelko » 22 lis 2016, 19:08

Osobne si myslím že najväčšia škoda je že mx5 nikdy nedostali aj wankelovy motor. Netuším prečo, mx5 bola pri tom vždy ideálna platforma ktorá by z takéhoto motoru ťažila. Malý, ľahký, výkonný a s nízkym ťažiskom. A pri víkendovom aute akým je mx5 by ani moc nevadili vyššie prevádzkové náklady.
Uživatelský avatar
Pelko
 
Příspěvky: 269
Registrován: 14 říj 2014, 23:50

Re: Atmosférické dvoulitry

Příspěvekod Robo96 » 22 lis 2016, 19:08

s najvacsou pravdepodobnostou je to o peniazoch, full motor setup nieje zrovna lacna zalezitost a vyrobca musi volit kompromis medzi komponentami (a teda vykonom) a finalnou cenou, asi by mxka nemala take predaje keby mala 200koni ale stala o 20k € viac. tu by prave bol ten "top" model ako je u renaultu rsko lepsie komponenty a vyzsia cena. ale mozno sa mylim :)
2001 NB2 Brilliant Black 1.6 → 1.8 swap - donor
1995 NA2 Brilliant Black 1.6 → full NB2 1.8 swap.. hotovo, Eaton M62 supercharged
Uživatelský avatar
Robo96
 
Příspěvky: 974
Obrázky: 17
Registrován: 26 led 2016, 18:08

Re: Atmosférické dvoulitry

Příspěvekod gramo » 22 lis 2016, 19:08

U atmosféry se při stejném objemu dosahuje vyšší maximální výkon v zásadě díky vyšším otáčkám a to je pak na úkor točivého momentu v nižších otáčkách. Proměnlivé časování a zdvih vaček dovede průběch krouťáku vylepšit, ale i tak někdy méně znamená více a papírově slabší motor se líp sbírá např. na výjezdech ze zatáček. Co si vybavuju srovnávací jízdy NC vs GT86 vycházely navzdory rozdílu ve výkonu dost podobně a v recenzích na GT86 se objevovaly názory, že pocitově je ten motor slabší, než 200 koní. Ne vždycky tvar zatáček, poskládání převodovky a zkušenosti či odhodlání řidiče dovolují si na ten vyšší výkon sáhnout.

Ten wankel by asi narušoval to kouzlo "most smiles per galon", které k mx5 patří, podobně jako nízké provozní náklady. Ale jako možnost volby by to bylo určitě zajímavé a taky věřím, že by si řada lidi vybrala mx5 s wankelem.
Uživatelský avatar
gramo
 
Příspěvky: 781
Registrován: 07 dub 2016, 16:54

Re: Atmosférické dvoulitry

Příspěvekod Mike » 22 lis 2016, 20:09

Tak. Ono to není až tak otázka penez dostat 100hp z N/A litru. Respektive se bavíme o nárůstu ceny auta v řádu stovek dolarů. Určitě ne o 20k€. Ale spíš rozhodnutí automobilky naladit to auto právě takhle třeba i v souvislosti s emisema.
Mimochodem kdysívá 206RC, dneska auto za 60k mělo z 2,0 177hp, taky velmi solidní číslo.
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2275
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Atmosférické dvoulitry

Příspěvekod cafe-racer » 23 lis 2016, 00:42

GT86 dobrý tip, díky Tome.
Stejně je smutný že japonská mazda, byť s fordím motorem dostane na frak od francouzů.
NC 2.0 '06 kabriolet
cafe-racer
 
Příspěvky: 841
Obrázky: 1
Registrován: 26 srp 2013, 12:29

Re: Atmosférické dvoulitry

Příspěvekod Vavris » 23 lis 2016, 01:26

Dvoulitrů nebo i menších atmosférických motorů s lepším výkonem a charakterem, než má MZR, jsou přímo zástupy :-)

Mimochodem, lepší než F20 v S2000 mi rozhodně přijde K20 - dával se do Civicu Type-R. V základu má sice 200 koní, ale vyhnat ho na 240 není velký problém a projev má imho mnohem vyrovnanější a lepší. Nemá takové hluché místa jako F20 :-)
back in the business 8-)
Uživatelský avatar
Vavris
 
Příspěvky: 1439
Registrován: 13 led 2011, 23:40

Re: Atmosférické dvoulitry

Příspěvekod Skrblík » 23 lis 2016, 06:08

SR20VE z Almery, 20 let starý motor a 190 koní
Skrblík
 
Příspěvky: 335
Registrován: 24 led 2015, 17:52

Re: Atmosférické dvoulitry

Příspěvekod Winie » 23 lis 2016, 18:05

MX5 celkově spíš trpí na necharakterní motory. :-(
ona to ani v těch 1,6 není žádná výhra. Ve stejné době měla honda úžasné B16 se 160 poníky. On i stejně výkonný 4AGE je charakterově úplně jinde než uprděná B6.
ITB Miata
LOW Prelude
SLOW Datsun
ToyToyka v procesu

https://www.instagram.com/petroldaddie/
Winie
 
Příspěvky: 3552
Obrázky: 1
Registrován: 19 led 2010, 22:39
Bydliště: Litoměřice

Další

Zpět na Diskuze o čemkoli...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Majestic-12 [Bot], Seznam a 94 návštevníků