Koupě MX5 - rady
Napsal: 27 pro 2017, 13:44
Zdravím všechny miatáře,
dlouho už přemýšlím o nákupu mazdičky a potřebuju nutně poradit s hromadou věcí a doufám, že místní MX5 guruové mi pomůžou. Tak problém je zhruba následující: Chci koupit Mazdu, nevím jakou a když už ji budu kupovat, tak na co všechno dát bacha.
Začneme rozpočtem. Chtěl bych do auta dát max tak 120-130k (a tím myslím mít auto plně provozu schopné a v hezkém nezrezlém stavu, popř. pokud pro něj pojedu do zahraničí tak i hotové papíry). Reálně mi z takového rozpočtu vypadne NA a NB. Bude to mé jediné auto (plánuju se stěhovat do Portugalska, kdyby tady někdo řešil, že budu prasit NA v zimě v solných dolech) a čas od času pojedu na větší vzdálenosti a z toho důvodu hádám, že asi lepší volbou bude NB (nicméně tady už bych chtěl poradit - je vůbec možný sehnat hezkou NA za 130k?, když ano, jaký je to auto v porovnání s komfortem na velké vzdálenosti?, atp.). Jsem schopen zkousnout auto s větším nájezdem, ale raději jasnou historií, než opačně.
Rád bych NBFL 1.8 s 6-ti kvaltem a samosvorem, nicméně znovu přemýšlím, jestli se vlezu do rozpočtu bez nutnosti kupovat něco, co bylo stočeno x krát. Nebylo by lepší přemýšlet o 1.8 před faceliftem (možná 10th anniversary?)? Nebo úplně slevit ze svých motorových a převodovkých nároků a koupit hezkou 1.6 (jak moc velký je to rozdíl? - nevím, kde budu mít šanci si pořádně projet obě).
No a to mě přivádí k otázce, na co všechno si dát pozor při koupi? S tím spojený další dotaz: nebyl by někdo schopen doporučit dobrého mechanika, který by byl schopen/ochoten se na potenciální auto se mnou podívat (někdo z Prahy a okolí)?
Předem díky moc všem!
dlouho už přemýšlím o nákupu mazdičky a potřebuju nutně poradit s hromadou věcí a doufám, že místní MX5 guruové mi pomůžou. Tak problém je zhruba následující: Chci koupit Mazdu, nevím jakou a když už ji budu kupovat, tak na co všechno dát bacha.
Začneme rozpočtem. Chtěl bych do auta dát max tak 120-130k (a tím myslím mít auto plně provozu schopné a v hezkém nezrezlém stavu, popř. pokud pro něj pojedu do zahraničí tak i hotové papíry). Reálně mi z takového rozpočtu vypadne NA a NB. Bude to mé jediné auto (plánuju se stěhovat do Portugalska, kdyby tady někdo řešil, že budu prasit NA v zimě v solných dolech) a čas od času pojedu na větší vzdálenosti a z toho důvodu hádám, že asi lepší volbou bude NB (nicméně tady už bych chtěl poradit - je vůbec možný sehnat hezkou NA za 130k?, když ano, jaký je to auto v porovnání s komfortem na velké vzdálenosti?, atp.). Jsem schopen zkousnout auto s větším nájezdem, ale raději jasnou historií, než opačně.
Rád bych NBFL 1.8 s 6-ti kvaltem a samosvorem, nicméně znovu přemýšlím, jestli se vlezu do rozpočtu bez nutnosti kupovat něco, co bylo stočeno x krát. Nebylo by lepší přemýšlet o 1.8 před faceliftem (možná 10th anniversary?)? Nebo úplně slevit ze svých motorových a převodovkých nároků a koupit hezkou 1.6 (jak moc velký je to rozdíl? - nevím, kde budu mít šanci si pořádně projet obě).
No a to mě přivádí k otázce, na co všechno si dát pozor při koupi? S tím spojený další dotaz: nebyl by někdo schopen doporučit dobrého mechanika, který by byl schopen/ochoten se na potenciální auto se mnou podívat (někdo z Prahy a okolí)?
Předem díky moc všem!