NCcko - dotazy na zkusenejsi

...kolem roadsteru MX-5
Pravidla fóra
Chceš se zde zaregistrovat? Napiš něco krátce o sobě adminovi na raduna@mx-5.biz.

Re: NCcko - dotazy na zkusenejsi

Příspěvekod Cores » 12 čer 2018, 21:23

Nastesti jsem koupil majdu i s poradnym kusem plexi,ale stejne tam fuci ode dveri. Kdyz je chladneji natahnu kapuci.

https://www.ilmotorsport.de/shop/articl ... cb5e7e9d4c
Cores
 
Příspěvky: 93
Registrován: 22 bře 2017, 21:15

Re: NCcko - dotazy na zkusenejsi

Příspěvekod Leo29 » 13 čer 2018, 14:56

MeXico5 píše:Rojanovi velky dik, v aute nova Varta a dle manualu mi uz funguje DSC, ktere stejne vetsinou vypinam.
Jeste dotaz k windshottu. Mam na NC jen takovej ten mikro plastovej, ale sem tam vidim NCcka s vetsim jakoby latkovym. Ma to smysl resit? Popravde mi dost fouka za krk, neco na co jsem nebyl uplne zvyklej.


Ahoj ja môžem väčší windshott len doporučiť. Ani vyššie rychlosti na diaľnici niesú problém a do auta fúka podstatne menej.
Mazda MX5NC, 2,0,118kW, 2006, LSD, KONI+Progress, Výstuže podvozku IL Motorsport
Leo29
 
Příspěvky: 163
Registrován: 26 dub 2015, 08:43
Bydliště: Bratislava

Re: NCcko - dotazy na zkusenejsi

Příspěvekod ReVolte » 14 čer 2018, 13:12

Mám repliku toho IL windshottu a určitě je to zlepšení. Akorát v tom plexi se odráží večer světla protijedoucích aut a vypadá to v zrcátku, že tě něco dojíždí zezadu.
NC 2.0 Mica Grey Expression
ReVolte
 
Příspěvky: 72
Registrován: 17 pro 2016, 01:03
Bydliště: Plzeň

Re: NCcko - dotazy na zkusenejsi

Příspěvekod Tomin » 14 čer 2018, 13:54

Pro to co proudí do interiéru NCéčka bych určitě nepoužil termín fouká/fúka. To budí takové nedobré konotace. Lépe se hodí furtvánek nebo kostrbatěji - permanentní cirkulace vzduchu. A ještě jsem nezažil v našich mírnopásmových podmínkách roční dobu, kdy by to za pomoci topení nebo klimatizace bylo nepříjemné (mám a používám origo clonu). O víkendu jsem jel po dálnici tachometrových 140 a extra jsem se soustředil na tyhle projevy. Ani při této rychlosti to nemá parametry foukání, jen je cítit od turbulencí takové poklepávání po vršku hlavy. Ale s pevnější kšiltkou zmizí i tohle. Super!

ReVolte píše:Akorát v tom plexi se odráží večer světla protijedoucích aut a vypadá to v zrcátku, že tě něco dojíždí zezadu.


Ještě hůř, to vypadá, jakoby mě někdo zezadu předjížděl strašnou rychlostí přímo do toho protijedoucího. Zažil jsem to v Transitu, který měl nákladový prostor oddělený přepážkou s okýnkem. A byl to velký psychoteror!

EDIT: Pardon, ještě jsem si prošel debatu nazpátek a uznávám, že pro někoho to už může být "foukání". V tom případě doporučím síťovanou clonu, která už z principu funguje líp než plexi. Akorát asi odpadá možnost natáhnutí střechy ze sedačky.

Dá se sehnat i u nás, ale draze! https://auto.bazos.cz/inzerat/90260652/ ... -clona.php
NC 2.0 Expression
To není auto, to je ROADSTER, lásko!
Uživatelský avatar
Tomin
 
Příspěvky: 364
Registrován: 24 říj 2014, 22:25
Bydliště: moravsko-slovácké pomezí

Re: NCcko - dotazy na zkusenejsi

Příspěvekod cafe-racer » 14 čer 2018, 16:39

Za mě coby nezaujatého kritika do toho auta samozřejmě fouká, protože to prostě nemá střechu.
Stažená okna -> to už umí být i celkem obtěžující při rychlostech > 80 km/h, vzduch se stáčí i po bokách dovnitř auta.
Vytažená okna -> výrazně lepší, z boku nejde skoro nic a vzduch se vrací vírem na úrovni hlavových opěrek. Od 160 km/h tenhle efekt prakticky vymizí, tzn. kdo snese ten kravál, má vyhráno. A pozor na majáky :-)

V chladnějších dnech je to s originálním deflektorem fakt o zatuhnutí krku, protože se chladný vzduch plíživě vrací kolem opěrky a deflektoru přímo na šíji. Já to řeším šátkem, šálou, límcem atd. protože se mi právě zamlouvá ta flexibilita - střechu můžu natáhnout bez větších komplikací.
NC 2.0 '06 kabriolet
cafe-racer
 
Příspěvky: 759
Obrázky: 1
Registrován: 26 srp 2013, 12:29

Re: NCcko - dotazy na zkusenejsi

Příspěvekod MeXico5 » 14 čer 2018, 16:58

To me nenapadlo s tou nemoznosti strechu vytahnout. Kazdopadne me napadlo tu clonu vyrobit z textilu nasazovaci. Kdyz pojedu rekneme 200km a bude 10 stupnu, tak urcite nehodlam jezdit se strechou. Clona se hodi a na takovou streku stoji za to nasadit. Predstavuju si neco jako pytel na hlavove operky. Nikdo jste to zatim neresil / nevidel?
Pouziti jen v extremu, ale muze se hodit.
MeXico5
 
Příspěvky: 66
Registrován: 17 lis 2016, 13:38

Re: NCcko - dotazy na zkusenejsi

Příspěvekod Tomin » 18 čer 2018, 17:34

Dovol mi být skeptický. Dovedu si představit jak to máš nadyzajnovaný, ale funkčně nic moc. Vtip u těch síťovaných windshildů je, že za těmi otvory směrem do kokpitu vznikají mikroturbulence, které působí jedna na druhou až do úplného vyrušení. Proto jsou v origo cloně ty dírky - ne aby přes ni bylo vidět. Za nepropustným plexisklem se luft bude motat, místo aby byl zpomalován. To samé typuju že bude dělat ten tvůj textil. A co hůř, bude vibrovat! Jet štreku 200km uvnitř kulometného hnízda? Hmmmmm... :? :D
NC 2.0 Expression
To není auto, to je ROADSTER, lásko!
Uživatelský avatar
Tomin
 
Příspěvky: 364
Registrován: 24 říj 2014, 22:25
Bydliště: moravsko-slovácké pomezí

Re: NCcko - dotazy na zkusenejsi

Příspěvekod cafe-racer » 18 čer 2018, 21:43

Obrázek
Deflektory z jemné tkaniny mají v sérii nejrůznější 4-místné kabriolety, takže bych to neviděl nikterak drasticky.
V 10°C můžeš jet jak chceš daleko, jen mít vytažená okna a něco kolem krku.
NC 2.0 '06 kabriolet
cafe-racer
 
Příspěvky: 759
Obrázky: 1
Registrován: 26 srp 2013, 12:29

Re: NCcko - dotazy na zkusenejsi

Příspěvekod Jirka » 18 čer 2018, 23:20

U mne se práh teplotní pohody snížil z 8st na 0st poté, co jsem snížil sicnu. I na obrázku výše je krásně vidět, jak vítr čechrá pánovi čupřinu. Pokud se hodí okolo krku šála, pak je to v cajku i s origo stínítkem.
Uživatelský avatar
Jirka
 
Příspěvky: 493
Registrován: 05 zář 2014, 08:16

Předchozí

Zpět na Diskuze o čemkoli...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 21 návštevníků