Stránka 1 z 12

NCcko - dotazy na zkusenejsi

PříspěvekNapsal: 18 dub 2018, 10:45
od MeXico5
Zdravim vespolek.
Tak jsem nakonec NBcko upgradoval za NCcko a mam par poznatku o ktere bych se rad podelil, pripadne se rovnou zeptal, zda je to normalni.

Auto jede (dvoulitr) oproti puvodni 1,6ce velmi svizne, z toho jsem nadsenej. rekl bych, ze je prostornejsi, ale sedacky jsou subjektivne mene pohodlne. Strecha je velky pokrok, proti vinylu se to neda uzivatelsky ani srovnavat. Vubec se s ni nemusim prat, fakt parada.
Obecne si myslim, ze budu mit auto rad, ale mam par veci, ktere nepobiram, tak se zkusim zeptat zde.

Budu to sypat postupne.

1) taky Vam NC tak hodne topi? I kdyz je venku rekneme 15 stupnu a ja musim mit zavrenou strechu, tak i kdyz dam volic na nejnizsi teplotu, tak je v aute vedro jak blazen. Tohle si u NB fakt nepamatuju.
2) Radicka ma ultra kratke drahy, asi to nekdo tunil. Nevite, zda se to da odmontovat bez investic nebo bych musel koupit origo?
3) co sportovni vyfuk? Resi to policisti nebo technicka? Zvuk neni spatnej, ale asi s tim budu mit oplejtacky.

Diky.

Re: NCcko - dotazy na zkusenejsi

PříspěvekNapsal: 18 dub 2018, 12:07
od MeXico5
a jeste jeden velmi dulezity dotaz:

4) Da se podle VIN zjistit puvodni konfigurace z vyroby?

Re: NCcko - dotazy na zkusenejsi

PříspěvekNapsal: 18 dub 2018, 12:29
od cafe-racer
MeXico5 píše:1) taky Vam NC tak hodne topi? I kdyz je venku rekneme 15 stupnu a ja musim mit zavrenou strechu, tak i kdyz dam volic na nejnizsi teplotu, tak je v aute vedro jak blazen.

Topí / chladí naprosto podle požadavků (mám automatickou klimu), spíš bych to viděl na zádrhel konkrétního auta.

Re: NCcko - dotazy na zkusenejsi

PříspěvekNapsal: 18 dub 2018, 12:46
od TeeJay
Mám NBfl, měl jsem pětikvalt, mám šestikvalt. Pětikvalt i šestikvalt mají dráhy stejně dlouhé. Svezl jsem se s NC 2.0 a oproti NBfl dráhy o něco kratší jsou. Já myslím, že si zvykneš :)
Taky je možný, že bys tam měl nainstalovanej nějakej quick shift kit, ale moc pravděpodobné to není. A i kdyby jo, tak je to dobrá věc :)

Výfuk, alespoň v Čechách, nikdo neřeší, pokud to není randál na prahu bolesti. Ke sportovnímu autu sportovní zvuk patří a nikomu to nepřijde divné. Jen na STK může být problém, ale nic, co by pár stovek v kapse nevyřešilo.

Re: NCcko - dotazy na zkusenejsi

PříspěvekNapsal: 18 dub 2018, 12:47
od Tomin
Ahoj zpřízněnče! Předně chválím volbu dvoulitru a plátna, tady je zaděláno na velkou lásku. Máš ovšem oproti mě právě tu zkušenost s NB a možnost srovnání - to já nemám. Tak nevím, nakolik budou moje postřehy pro tebe relevantní.

1) dokonce ani s nataženou střechou jsem toho moc nepojezdil. Nevím proč, ale mít v mazdě nad sebou strop mi příjde takový divný, no :) Tím chci jen říct, že nemůžu posoudit, jak moc NC topí pasivně. Ano, četl jsem že MX-5 díky malé izolaci hodně přenáší teplo od pohonného ústrojí do kokpitu. Možná tak někde u nohou je cítit trochu větší hic, ale jinak tohle bych mezi výtky nezařadil. Ovšem takový kufr, přesněji řečeno pekárna, je jiná píseň. Loni v létě jsme v této remosce měli při cestě do Rakouska batožinu, a v ní dva heinekeny v plechu. Když jsem je večer na cimře vytáhnul, tak se nedaly udržet v ruce. Odhaduju tak 60°C! :shock:

2) to nevím. I ultrakrátká dráha je moc široký pojem :)

3) to též netuším. Mám na autě originální lauf a taky tam, dokud ho neskolí koroze, zůstane. Pak ho nahradí mladší OEM brácha. Originální zvuk auta se mi prostě líbí - to jak se vzájemně doplňuje zepředu syčení sání a zezadu brumlání výfuku je pěkně vyvážené a určitě si s tím v Hirošimě vyhráli.

Jinak doporučím oleje. Do motoru Castrol Magnatec 5W-30 A3/B4 API-SL a do difu tento Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140. Díky němu prakticky vymizely nepříjemné perdy při ostřejším rozjedu po hrbaté cestě.
Taky bych nemeškal a vyměnil vzadu žárovky v osvětlení SPZ. To teplo vycházející z klasických vláknových tam tropí neplechu. Dal jsem tam ty nejslabší ledky T10 co šli sehnat. Asi tyhle https://www.autokelly.cz/Product/NA-18001/8490569

Re: NCcko - dotazy na zkusenejsi

PříspěvekNapsal: 18 dub 2018, 13:27
od Cores
Taky mi to v lete hreje docela slusne,az jsem si rikal jestli nepropousti ventil. Ve meste si normalne zapinam klimu na nohy...

Nemas jen kratsi fofrklacek?

Vyfuk mam cobalt a uz si nedovedu predstavit jezdit se serii. Neni homologovanej tak snad nebude trabl na technicky.

Samorzejme zdravim dalsiho NCčkáře.

Re: NCcko - dotazy na zkusenejsi

PříspěvekNapsal: 18 dub 2018, 13:53
od tomybandit
To iste co Cores. Ten seriovy zvuk je shit!!! Cobalt to vyriesil a to by som prijal keby hucal este o nieco viacej. Nechapem preco k tomu typu auta nedali odvyroby nejaky sportovy sound ;)

Re: NCcko - dotazy na zkusenejsi

PříspěvekNapsal: 18 dub 2018, 15:54
od ZdenekB
V létě klimu na nohy... tak aspoň nejsem sám :D

Re: NCcko - dotazy na zkusenejsi

PříspěvekNapsal: 18 dub 2018, 16:54
od Cores
:D

Nejvic me na NC stve navijeni pasu a odkladaci prostor v tunelu. Ten uz jsem vyresil pomoci abs plastovych desek.
Dremelkou se vykutal vnitrek,na formatovaci pile se narezaly rozmery abs a slepeny je to vterinakem a tavnou. Jen to chce levou cast udelat mirne skosenou do stredu,protoze tunel je trochu z vingle. Jeste musim riznout kousek koberecku na dno.Zasunovaci vrsek je taky upravej,(vystrihlej zamek) neda se sice zacvaknout ale krasne drzi zavrenej ikdyz na nem mam polozenou ruku

20171205_084911.jpg


20171213_172918.jpg

Re: NCcko - dotazy na zkusenejsi

PříspěvekNapsal: 19 dub 2018, 10:38
od rojan
Ahoj, ze své zkušenosti se mohu vyjádřit jenom k tomu prvnímu bodu. Mám NCFL (2010), se střechou prakticky nejezdím, ale pozoroval jsem, že (hlavně při popojíždění v kolonách) mi ventilací (při vypnutém topení) proudí teplejší vzduch, než je venku. Vysvětluji si to tím, že sání vzduchu do kabiny je schované pod kapotou, takže se vzduch kvůli nedokonalé izolaci ohřívá v motorovém prostoru. Možná by to šlo nějak vytunit, ale zatím jsem neřešil - když je nejhůř, pouštím klimu :)