čisielka neznamenajú nič iné len vyjadrujú pre ludí sprostých a nevzdelaných v oblasti aerodynamiky ako som ja a 99% fóra rozdiel v tlakoch pod a nad kapotou.
zaujímavé je, ako sem ťaháš knihy a študium a vieš prehlásiť, že na prvý pohľad vidíš že je to kravina....áno, s gurneyho klapkou pred vetrákom by to fungovalo lepšie. áno s tunelom vedúcim od chladiča po výduch na kapote by to fungovalo lepšie. Áno nesprávne umiestnený otvor na kapote alebo nezmysel alá hood risers, ktoré namiesto toho aby vytiahli vzduch s vysokým tlakom naopak vtláčajú pod kapotu vzduch. áno viiem že ludia si lúbia dať na auto vec ktorú firma predáva ako super vychytávku na auto bez toho aby o tom vedeli hovno. (narážam na "nasávače" na kapotu a nasavania namiesto smerovkových svetiel na NA ktoré práve znižujú chladiacu schopnosť chladiča, kedže tlačia vzduch s vysokým tlakom pod kapotu. Dovolím si povedať, kľudne ma oprav že chladič funguje efektívnejšie čím je vačší rozdiel pred a za ním. teda cielom je vysoký tlak pred a nízky(idealne vacuum) za chladičom. Naozaj neviem ako niekto kto robí s aerom môže povedať, že to vidí na prvý pohlad. človeče ty máš v oku vzduchový tunel alebo čo... vidíš ako sa vzduch rozbíja o masku v predu a ako obteká karoseriu ? vidíš mapu tlakov alebo ako sa to správne nazýva dookola auta a pod kapotou ?
a teraz ešte aj použijem obrázok ktorý tebe bude hneď určite pripadať ako nesprávny a zlý ale predsa....
červené farbičky vysoký tlak modre farbičky nízky tlak. Čo by mohlo nasvedčovať nejakej správnosti z takého mojeho neodporného hladiska je, že nad strechou je modrá farbička ktorá znázorňuje nízky tlak. A náhodou som si všimol, že keď jem keksík v aute a idem bez strechy tak mi otrusinky veľmi zaujímavo vyletujú z auta a nepadajú dole na podlahu. je vidno že nad kapotou v istej časti je modrá farbička. pred oknom je červená farbička - potvrdenie toho, že tzv. hood risers ktoré nadvihnú kapotu vzadu sú kravina.
no a teda teraz prejdem k tomu, prečo teda verím tomu niekomu neznámemu chlapcovi. Flyin miata je obchod ktorý snáď poznáš. okrem toho že sprosto predávajú diely tak majú aj celkom značný vývoj dielov. a to hlavné, je to, že tie diely skúšajú v realnom svete na zavodnych ale aj civilných autách. tá zjednodušená mapka rozdielov tlakov je výtvor keitha z flyin miaty a nie som si istý či na tom nespolupracoval s emiliom z 949racing. zase nejaký chlapík čo hovno vie, a vyzerá ako homeless s krivými zubami ale čuduj sa svetu jeho autá vyhrávajú nie len spec miatu ale aj preteky národnej úrovni. Ale to samozrejme nič neznamená, vyhrať sa dá aj s autom ktoré ja nahovno, či nie ? Táto tvoja reakcia mi pripomenula reakciu maxsporta, keď som predával moj starý rozbitý tein podvozok. reakcia na štýl "to je veľa za takú mrdku". Spomínam to preto, lebo kamarát ktorý somnou chodí na slalom má úžasný ohlins podvozok, rovnaké pneumatiky a odjazdené rovnako slalomov. rovnako 1.8 autá. Len akosi napriek tomu, že má podvozok za 2litre, oproti mojim mrdkam ktore nie su hodne ani 100€ som rýchlejší o 5sekund na 2minutovej trati a auto mi podrží o 0.1G viac. Myslím že z výpočtov a aj na prvý pohlad by ti vyšlo, že ma musí s tak super podvozkom zahanbit.... ale to som odbočil pardon.
no a teraz by som rád počul od teba, okrem toho že je to na prvý pohlad zjavné nejaké dôvody, lebo mám tu 2 posty od teba z ktorých si teda myslím nikto, nie len ja nič nezobral. okrem toho že je to vlastne cele napiču.
2 obrazky na pobavenie, nejake nezmyselne nefungujuce auta s vetračkami na kapote, ktoré zhoršujú chladenie a aj pridávajú na vztlaku snáď
a ešte videjko
https://www.youtube.com/watch?v=wjjOgX_C5g0a članoček (manual) od strýca z USA
https://www.flyinmiata.com/support/inst ... ouvers.pdf