Moah: NB 1.6 Black

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: Moah: NB 1.6 Black

Příspěvekod moah » 02 zář 2016, 16:18

mám radost :)

Nepodstatný detail pro všechny ostatní, fantastický užitek pro mně - krytka volantu, mazda se stala mazdou i v interiéru : )
WP_20160901_09_23_37_Pro.jpg

WP_20160901_09_44_51_Pro.jpg

WP_20160902_16_10_39_Pro.jpg


Jinak řemen serva je dole, posilovač je pro děcka..

Kdyby někdo chtěl 500 km jetý řemen, je jeho
WP_20160901_19_08_39_Pro.jpg



TeeJay: je pravda, že mě poprvé taky překvapil rozdíl, ale člověk si zvykne a přijde mi to teď takové surovější, komunikace je o dost výraznější.. Mě to baví :)
moah
 
Příspěvky: 233
Registrován: 30 čer 2015, 00:09
Bydliště: Praha Nusle

Re: Moah: NB 1.6 Black

Příspěvekod moah » 05 zář 2016, 22:46

tak a je to tady.. jsem neskutečně přinaštvaný na bilsteiny

po fantastických šesti hodinách jsem namontoval jednu nápravu a výsledek je, že se o kousek zvedl zadek auta - což se mi nelíbí proti původnímu stavu, kdy jsem ho měl víc sedlý, rozdíl je cca 2 cm

a teď k pozitivům :) ty tlumiče jsou prostě skvělé, samozřejmě bylo potřeba je hned projet a rozdíl je jasný, jsou tužší. Už při samotné zkoušce tlumiče bez pružiny jde cítit, že se na stlačení musí člověk více opřít, přibližně tak místo tlaku ruky je potřeba se opřít celým tělem.

a poznámka pro TeeJay: ne že bych si tu virtuálně dopisoval, ale dost jsem čerpal z vlákna jeho Kočkolapky - auto opravdu začalo být přetáčivější. Moje vysvětlení: tím, že se přizvedl zadek, tak se zmenšily odklony a je tam míň adheze. Sice jsem se chtěl k přetáčivějšímu setupu postupně dopracovat, protože původně jsem měl do dneška 1° vpředu a 1,5° vzadu, ale dovedlo mě to k tomu, že je po výměně potřeba zaskočit na geometrii i bez toho, že by se hýbalo s excentrama
moah
 
Příspěvky: 233
Registrován: 30 čer 2015, 00:09
Bydliště: Praha Nusle

Re: Moah: NB 1.6 Black

Příspěvekod TeeJay » 05 zář 2016, 23:09

Hehe, dílo se zřejmě daří úplně stejně... snad jsi dal i na rady ostatních, co jsem dostal v reakci na můj update :) Já k tomu dodám ještě tolik, že u mě je rozdíl předku a zadku takovej, že to skoro vypadá, že předek je na snížených pružinách a zadek na sérii, leč je série oboje, jen předek asi víc unavenej nebo jsou ty tlumiče prostě úplně jiný než série i rozměry, nevím - předek šel totiž níž a zadek výš. :) člověk si řekne estetika, ale pak se projede v noci a zjistí, že potkávací světla svítí sakra do země a bezpečně se (po tmě) jen na potkávací světla nedá jet ani 90 - to je docela problém.

Takže i když jsem se tomu bránil zuby nehty, mám dost důvodů vyměnit pružiny za nějaký aftermarket, ale nechci žádné kamenné, co ze mě nebo z tlumičů vyklepou duši. A protože snad ani neexistují aftermarket snížené jen minimálně (max. 20mm) nebo vůbec, nejspíš si ještě od Václava (vhml) nechám udělat podložky, protože si stále nejsem jistý, zda budu moct fungovat s autem, co by bylo tak nízko.

Každopádně si je užívej, oproti OEM to je fakt radost. ;)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Moah: NB 1.6 Black

Příspěvekod moah » 06 zář 2016, 00:00

jj, tipy jak to sundat jsem posbíral všude možně na netu a fakt je pravda, že stahováky na sundání tlumičů nejsou potřeba, odpojování ramene bylo automaticky a když jsem k tomu přidal grif s podložením těhlice sundaným kolem a jemnou práci s heverem, tak tam bylo zapojení ramene a stabilizátoru zpět úplná brnkačka :) a to jsem to dělal mezi panelákama na chodníku :D nutno dodat, že mi dost pomohly PURy, protože guma se vrací pořád zpět.

Je pravdou, že ten náklon jde prostě poznat už při nasednutí, když s tím autem člověk pořád žije, tak si toho všimne, je to jako na lehce nakloněné rovině. Uvidíme při dodělání předku. Každopádně, já mám eibachy a hned mě napadlo, kde sehnat na zadek pružiny s o něco nižší délkou. Podložky jsou řešení, už jsem se po nich díval, před výměnou na tyhle pružiny. Znamenalo by to zvýšit předek a mi se nechce jít do offroad looku, samozřejmě ne každý to tak má. A pak je každý upgrade pěkným zásahem do rozpočtu, už teď přemýšlím, jak zařídit B6/8 coilover, co jsem tady někde na fóru zahlídl :/ nepříjemné :D

Finální užívačka přijde až, pevně věřím, zítra :)


p.s. klidně se dá někde domluvit na srazu vyzkoušení toho, co mám na autě, žije se s tím úplně v pohodě i po Praze ; )


Ještě poznámka k dotažení spodku tlumičů na zatíženým autě, je to proto, že ten gumový silentblok se proti puru neprotáčí, tzn. že kdyby se dotáhl s kolem ve vzduchu, tak při zatížení se ta guma mezi kovovýma kroužkama (nebo spíš ty kroužky proti sobě) lehce pootočí a ta guma bude pořád v napětí, až jednou odejde. Já je mám teď jen lehce dotažené a nechám to udělat chlapy v servise za stovku, když to hodí na rampu, za deset minut to musí být hotové.
Poznámka 2: jak moc se teda mají utahovat ty vrchní uložení?
moah
 
Příspěvky: 233
Registrován: 30 čer 2015, 00:09
Bydliště: Praha Nusle

Re: Moah: NB 1.6 Black

Příspěvekod bkralik » 06 zář 2016, 00:11

Na utahovací momenty je dobrý mít servismanuál (pokud nemáš, tak napiš SZ, pošlu). Na horní přední uložení tam píšou 16-23 Nm (tlumič do uložení) a 30-36 Nm (tlumič do kastle). Na horní zadní to samé...

ulozeni.png
1.6 NB (rv. 2000) Twilight blue - Španělka

další šroty:
Mazda RX-8 (rv. 2006, 1.3 wankel, 170 kW) - WinterCar
Alfa Romeo GTV6 (rv. 1980, 3.0 V6, ~ 130 kW) - Červená - Historik hysterik
Uživatelský avatar
bkralik
 
Příspěvky: 126
Registrován: 24 črc 2015, 20:08
Bydliště: Královehradecko

Re: Moah: NB 1.6 Black

Příspěvekod TeeJay » 06 zář 2016, 00:15

Jak říkáš, hned po výměně jsem sednul do auta a okamžitě jsem zaregistroval už z výhledu a pocitu dosednutí, že auto je 1) více nakloněné dopředu, 2) tvrdší. Jak hezky má člověk to auto zafixované :)

Jo, až jednou zavítám do Prahy, tak se třeba ozvu. Já se jinak Praze obloukem vyhýbám. :D

Horní uložení jsem dotahoval citem a tak, aby ty gumičky v nich byly smáčklé zhruba stejně jako byly, ale momenťák je jistota.
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Moah: NB 1.6 Black

Příspěvekod vhml » 06 zář 2016, 08:04

Jakože ty Bilsteiny mají jinde navařený misky pro pružinu?

Jinak kdybys chtěl ten předek řešit podložkama, dej vědět. viewtopic.php?f=6&t=4308&p=99082&hilit=podlo%C5%BEky+na+zv%C3%BD%C5%A1en%C3%AD#p93607
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: Moah: NB 1.6 Black

Příspěvekod TeeJay » 06 zář 2016, 09:28

Buď, nebo mají delší píst, nebo jsou vzadu tvrdší než přední, nebo je to všechno pružinama, který jsem měnil za OEM, ale čerstvější, nevím... :)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Moah: NB 1.6 Black

Příspěvekod vhml » 06 zář 2016, 09:54

Délka pístnice ani tuhost tlumiče nemá na výšku auta vliv.
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: Moah: NB 1.6 Black

Příspěvekod moah » 06 zář 2016, 14:42

bkralik píše:Na utahovací momenty je dobrý mít servismanuál (pokud nemáš, tak napiš SZ, pošlu). Na horní přední uložení tam píšou 16-23 Nm (tlumič do uložení) a 30-36 Nm (tlumič do kastle). Na horní zadní to samé...

díky moc, píšu sz
moah
 
Příspěvky: 233
Registrován: 30 čer 2015, 00:09
Bydliště: Praha Nusle

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 317 návštevníků

cron