garážování mx 5

...kolem roadsteru MX-5
Pravidla fóra
Chceš se zde zaregistrovat? Napiš něco krátce o sobě adminovi na raduna@mx-5.biz.

Re: garážování mx 5

Příspěvekod PavelS » 30 říj 2011, 23:28

Ideálně baterku nechal v autě a dal jí na dobíječku... ;)
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: garážování mx 5

Příspěvekod Pavel260 » 09 zář 2016, 13:22

Jdu si pro radu, řeším parkování Načka.
Mám pár možností a nevím která je nejlepší, každý mi radí něco jiného.
1) Stání pod pergolou - prý ideál - větrá to (xxxx,- ale zase je to využitelné i jinak)
2) Stání v dřevěné "boudě" (xxxx,-)
3) stání v plechové garáži z Polska (cca 7000,-)
Parkování venku pod plachtou nezmiňuji protože to je asi největší ptákovina

Jde hlavně o to aby NA nekorodovalo a vydrželo to ideálně desítky let. Vše bych musel stavět, kupovat. Jistě, ideální by byla suchá stodola ale na to jaksi není rozpočet.
Díky
147koní + jedna lama http://pavelmx-5.rajce.idnes.cz/
Pavel260
 
Příspěvky: 3601
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 17:17
Bydliště: Jaroměř

Re: garážování mx 5

Příspěvekod DaveF » 09 zář 2016, 13:48

pokud tam bude sucho tak nepotřebuješ větrání
záleží na možnostech, kde na tom chceš dělat atd., jestli nevyužiješ další prostory apod.
důležitá je střecha (déšt,slunce) vhodná je plachta (prach, světlo) a taky pevná podlaha v každém případě

mám doma klasickou garáž na práci, zastřešené stání (tzv.průvan) a i plechovou garáž (ze starého vagonu) a všechno je v pohodě a obvykle dávám plachtu na to auto se kterým se jezdí jen občas
Naposledy upravil DaveF dne 09 zář 2016, 14:03, celkově upraveno 1
1.8 NBFL Emerald Green (2002)
DaveF
 
Příspěvky: 26
Registrován: 12 kvě 2016, 00:03
Bydliště: Kolín

Re: garážování mx 5

Příspěvekod MacTeine » 09 zář 2016, 14:02

Bouda buď musí být "hlodavcotěsná" dřevostavba, jinak se ti boudou chodit do auta pářit kuny (budu-li citovat Vavrise), nebo s takovýma dírama, aby ti tam mohla lézt kočka. :D

Pergola - dej dokola odshora až třeba do výšky kolen rákos, ať ti nechčije a nesvítí slunko z boku a máš vyřešeno. Opět sice problém s hlodavci, ale když kočka nebude úplně líná, tak ti je takhle na volném prostoru pochytá nebo vyžene. Podle mě asi nejlepší řešení, pokud je to jen na ustájení a ne na práci.

Plechová garáž z polska se zevnitř rosí, je to taková konzerva, při větším sněhu bych se bál. Chtěl jsem ji původně pořizovat, ale dost mě to odradilo.

Plachta je pí**vina na dlouhodobé stání.
NCfl 2011 2.0 Karai
Ex: NBfl 2001 1.8
Uživatelský avatar
MacTeine
 
Příspěvky: 431
Registrován: 30 bře 2014, 19:37
Bydliště: Praha

Re: garážování mx 5

Příspěvekod widar » 09 zář 2016, 14:05

Plechová garáž se v létě změní v pec. Navíc estetika nic moc. Za mě dřevěná bouda, ideálně aby se dala průvanově větrat.
'98 MX-5 NB, 1.6, 81 kW, Lava orange mica (Mazdaspeed color), Nardi wheel, Bilstein
Obrázek
Uživatelský avatar
widar
 
Příspěvky: 1002
Obrázky: 8
Registrován: 29 čer 2011, 23:03
Bydliště: okres Karviná, Moravskoslezský kraj

Re: garážování mx 5

Příspěvekod spooon » 10 zář 2016, 02:36

pergola a kočka ideální řešení. Takhle máme uskladněný auta již několik let a žádná pohroma od hlodavců.
spooon
 
Příspěvky: 533
Obrázky: 0
Registrován: 03 kvě 2012, 22:58

Re: garážování mx 5

Příspěvekod Cromoly » 10 zář 2016, 07:52

A pokud plachtu tak teda nejakou prodysnou na co nejcistsi auto? Jenze co kdyz chci auto pres zimu nechat v rohi haly stavebnin? Nedostane se pak prach pres tu prodysnou plachtu?
Cromoly
 
Příspěvky: 480
Registrován: 01 zář 2011, 18:45

Re: garážování mx 5

Příspěvekod MacTeine » 10 zář 2016, 09:20

Neblázněte s těma plachtama, jako je to pěkný, nikomu to vymlouvat nebudu, ale jakmile dáte na byť jen nepatrně zaprášené auto i kvalitní plachtu s mikrováknem uvnitř nebo se vám povede plachtu nevhodně skladovat, vždycky už v ní zůstane bordel, který bude na autě fungovat jako šmirgl, jakmile se palchta pohne (ať už ve větru nebo při sundavání). Jestli už je auto fest dordrbaný tak jako tak, asi je to skoro jedno. Takovýty "jenom plachta" bez ničeho uvnitř ani nezmiňuju.
Jestli to máš v nějaké prašné hale a ještě je lak aspoň trochu k světu, nanesl bych navíc před uskladněním (vyjma procedur jako odpojeí baterky ect.) nějakou pořádnou poctivou ochranu (třeba kvalitní syntetický vosk nebo sealant) správným postupem, ošetřil bych střechu, pokud je to extrémně prašné, zatěsnit sání a dát klapku v kabině na vnitřní oběh a nejdůležitější, dát kolem auta čtyři kužely / tyčky / něco s napnutou páskou, ať se ti nechoďí personál opírat o auto zadkem atd., a holt si dal práci to na jaře pořádně umýt wapkou atd.
Navíc v hodně prašném prostředí se ti prach pod plachtu dostane raz dva a vzniká problém viz výše.
Pokud hrozí nějaké větší nebezpečí jako broušení/řezání flexou u auta, aerosol z nějakého spraye/rozstřiku, odlétávající omítka, obtáhnutí ještěrkou ze skladu a cojávím, tak bych se na to vybodnul a stál venku někde na dosah, kde můžu občas dojít auto zkontrolovat. Vždyť ošetřené pogumované i ošetřené látkové střeše víc škodí UV záření než mráz a sníh, pokud s ní nebudeš za mrazu manipulovat (což dokonce látková trochu i snese, vinylová praská).
Disclaimer: Netvrdím, že se má auto odstavit, tak jak je. Stopy od zaschlé vody (vodní kámen), ptačí hovna, rozmázlý hmyz, takový ten lepivý bordel z listnáčů a smůla z jehličnanů se umí časem do laku zažrat fakt dobře.
NCfl 2011 2.0 Karai
Ex: NBfl 2001 1.8
Uživatelský avatar
MacTeine
 
Příspěvky: 431
Registrován: 30 bře 2014, 19:37
Bydliště: Praha

Předchozí

Zpět na Diskuze o čemkoli...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 136 návštevníků