V krátkosti... foto s novými koly, dělám si z toho pomalu sportivku light
Aktuální foto opět se sedmnáctkami:
Důvod:
v osmdesáti jsem se proletěl mezi lesem a silnicí, pravé přední kolo sjelo z krajnice, v zápětí do škarpy zahučelo celé auto, věděl jsem, že hlavní je to nasměrovat jinam než jsou stromy nebo mezi ně a to tak, že ještě u toho netrefit spolujezdce, což se na několikáté podařilo a pak zakončeno třimetrovým jumpem přes silnici směrem do druhé škarpy zakončené srázem do potoka, podařilo se to odsměrovat před druhým odletem ven zpět do silnice a pak už to šlo. To všechno v noci. Na střechu chybělo dvakrát až třikrát málo.
Zadní guma na sračky, ráfek bouchnutý ze všech stran, odnesl to šrámama pravý práh a dostala i vana, která naštěstí nepraskla, neprohnula se, akorát se z ní odlomilo jedno chladicí žebírko. Levý rail to taky dostal a je sedřený, ale to se bude řešit po sezoně. Tlumiče, podvozek, všechno ostatní to zvládlo bez újmy.
Jak se to stalo nechci moc rozebírat, ale nebylo v tom žádné přetáhnutí jízdy přes hranu, úsek byl celkem rovný a rychlost podpředpisová. Každopádně mě to přivedlo k montáži hard dogu v zimě, to je už jasné.
No a za poslední dobu se tedy změnily Bilsteiny, sportive a kola sportive s honkook Ventus prime 2.
Kola:
už po vzetí do ruky fantasticky lehké, sedmntáctky jsem nesl v jedné nepohodlně, 16ky s přehledem. Hmotnost má při jízdě tři roviny:
- akcelerace/brždění. Jde to prostě poznat, auto je svižnějsí, pocitově se lehčeni rozjíždí. O 30% lehčí 4 setrvačníky jsou prostě poznat
- neodpružená hmota: líp to má zvládat nerovnosti, protože to má lehčeji přeskočit, ale on dělá hodně vyšší profil a není ten vliv poznat. Každopádně pohodlné to je.
- řízení: mělo by být hbitější (navíc ještě bez serva o to víc poznat), ale vyšší profil pneu to přebíjí a tam je právě kámen úrazu. Vyšší bočnice se na moji zvyklost dost deformuje a to jsem měl tlak menší i větší a auto není tak chirurgicky přesné, to mi celkem chybí a vadí. V tomto mají sedmnástky plus.
Další věc je, že vzhled je taky horší, na fotce vypadají 17 debilně a 16 geniálně, ale ve skutečnosti jsou 16 sportive (ona každá šestnáctka na autě vypadá trochu jinak) moc malé. Auto se tak stalo poměrově ke kolům velká obluda s nepatřičně velkýma světlama. To mě celkem nenadchlo, z fotek jsem si je vysnil jako ideální, škoda že se nedělají 16,5.. no co už. popravdě mít patnáctky, tak se jdu asi zabít..
Váhová úspora je jasná
Resultát je, že bych viděl jako ideál sedmnáctky vzhledem ke vzhledu a hlavně nízké bočnici. Současné těžké jsou nesmysl, protože jsou fakt tragické, ale jak jsem zjistil, existují i 7,1 kg 17ky a těch 200 gramů oproti sportive kolům vidím jako okej, ta bočnice taky nějakých pár gramů bude vážit.
Pneu: Hankook jsou fakt směsí dokonalé, zatím nemám naježděno více rozumných pneu, ale fakt se k tomu dalo dovolit mnohem víc a pořád to drželo. Jakmile se lehce zahřály tak to bylo ještě lepší. Návrat na stávající traktory je krok zpět. Mám zálusk na vyhlídnuté pireli p zero nero, ale DOT někde 2000. Kdo má tip na podobné pneu jako hankook, sem s nimi.
Bilstein:
všichni co máte sériové tlumiče je vemte a vyhoďte je. Rozdíl změrem k lepšímu je znatelný. Předtím člověk zatočil volantem auto se zhouplo a pak teprve zatáčelo. Teď pohyby nejsou a kastle se rovnou vydá kam má, handling je ostřejší a příjemnější.
Pohodlí: to je celkem rozporuplné - když se jede po drobných nerovnostech, tak to pocitově tvrdší je, když jsou pomalé pohyby např. ve vlnách vozovky, tak se to moc nehýbe (to ale souvisí s tím lepším feelingem z řízení), jakmile přijde ale vetší díra, tak je to supr - příjemně to vezme a dotlumí a nedává to rány jako série - vlastně jsem celých několik dní jen vymetal kanály, abych si to mohl užít.
Jinak sedmnáctky a bilsteiny nikdy pohodlné nebudou, je to tragédie za všech okolností a takové to auto prostě je a já ho tak i chci. Bratr mi řekl, proč je to opravdový fun car - prý se nemohl za jízdy na rozbité cestě vůbec napít až ho to rozesmálo.
Vše výše zmíněné je můj subjektivní názor, tak to neberte jako obecnou pravdu, cestou z toho je prostě svézt se v jiných s jinými koly, podvozkem, motorem, final převodem... až si člověk udělá trošku obrázek. A taky to testovat na svojem.