TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod TeeJay » 01 říj 2016, 11:32

Lepší nevědět. Ale hlavně, že ji nepromáčkli...
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod TeeJay » 24 říj 2016, 23:22

Už to byl rok a skoro 10 tisíc km, co je kočkolapka v mých rukou, tak zase něco nového :)

Jak už po roce bývá zvykem, nový olej, Valvoline MaxLife 5W-40 a filtr Filtron... je hezké vidět, že při vypouštění "starého" oleje z motoru teče stále čirý a ne černý jak... kofola ;)
Opět dutiny dostaly novou vrstvičku vosku Valvoline Tectyl ML.

Včera nastal hezký zlom v kilometráži, přehoupnutí na další desetitisícovku.
Obrázek


A to nejlepší ráno přinesla mladá blondýnka s poštovní čepičkou až z dalekých Domažlic od Václava alias vhml :)

Hned večer jsem se pustil do práce :D nejvíc jsem nevěděl, jak sundat kapličku nad budíkama, stačilo ji podebrat v přední části na obou stranách vedle volantu a s lehkým násilím vycvaknout boční úchyty a nakonec už ji jen celou chytit a ještě jednou škubnout k sobě (při pohledu ze sedadla). Nesmí se škubat/lámat směrem nahoru, tím by se polámal střední úchyt.
Obrázek
Obrázek

Troška laborování, jak napojit kabely na konektory a rychle bylo hotovo. Kabely jsem nezkracoval, takže jsou delší, než je nutné, ale lépe se tam zadělávají.

Obrázek
Obrázek

Z předchozích fotek to možná nevypadá, ale odstín sedí v rámci možností velmi dobře. Bílé budíky NBfl mají tu nevýhodu, že jsou bílé, čili časem jejich barva dostává teplejší odstín (lidově řečeno žloutnou) a tím se chytá odstín hůře, ale tady se to povedlo slušně. Šroubky jsou černé díky lihové fixe :D
Obrázek

Ještě pár fotek v akci - šajn jako prase, fakt to vypaluje oči a jestli tohle někdo přehlédne, tak nemá za volantem co dělat :lol:
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Takže díky Václavovi a kdo ještě nemáte LED kontrolku a voltmetr místo (nefunkčního) tlakoměru, vřele doporučuju pořídit, práce je to snažší než se zdá :)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod Dejvid » 25 říj 2016, 16:19

Já už mam taky namontováno a jsem spokojen. Grafika displaye dle slov m8 dobovýho leda tak do Š120 mě vůbec neuráží.. :D
Dejvid
 
Příspěvky: 288
Registrován: 09 lis 2014, 15:29
Bydliště: Jičín

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod TeeJay » 25 říj 2016, 16:36

Hehe, to mě ani nenapadlo, jako že by se mi ten display hnusil. Barevně je to jako celek velmi dobře sladěný se zbytkem přístrojovky, takže to na první pohled ani nevypadá, jako by to tam nepatřilo. Display pak svítí jen decentně tak, aby byl vidět ve dne i v noci, ale aby neobtěžoval - alespoň ten červený, až někam pojedu ve dne, třeba to i vyfotím. A že digitální čísla vypadají digitálně, to i na počítadle kilometrů... :) Za sebe nevidím nejmenší problém a vždycky je tu možnost to udělat po svém a lépe a není sporu o tom, že by tam mohlo být třeba husté LCDčko, ale proč bych to dělal, když výsledek je (v mých rukou) nejistý a s tímhle jsem spokojený :) no a vždycky to jde vrátit zpátky jak to bylo.
Obrázek

Naopak, s čím bych měl trošku designový problém, je černý budík mezi bílými, jak to má právě m8, ale je to jen otázka subjektivního vkusu :)
Obrázek

Naštěstí máme všichni svoje auta a tak to můžeme mít všichni po svém :D
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod m8rinek » 25 říj 2016, 17:30

Jenže m8 vzal první černej spray co měl po ruce a neřešil odstín kosti ze slona :D
m8rinek
 
Příspěvky: 1492
Registrován: 21 srp 2012, 22:36

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod TeeJay » 25 říj 2016, 17:52

A tím ztrácí právo na kritiku jakýhokoliv designu :D ne ba ne, fakt s tím nemám problém a určitě existujou jiné eBay alternativy, co by udělaly stejnou službu a tobě by se líbily :)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod m8rinek » 25 říj 2016, 18:09

Nějak nechápu co tím myslíš, ale jistě máš pravdu :D.
m8rinek
 
Příspěvky: 1492
Registrován: 21 srp 2012, 22:36

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod TeeJay » 25 říj 2016, 18:18

Pochopil jsem správně, že se ti nelíbí ten display voltmetru? :D Tak ten by se dal určitě sehnat jinej a takovej, co by se ti líbil :)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod TeeJay » 30 říj 2016, 00:39

Další miniupdate, teploměr spraven :D dostaly se ke mně ohlasy, že to mám nafotit a popsat, tak tady to je...

Nakoupil jsem páječku, pájku s tavidlem, odpájecí knot, nastudoval, jak se pájí a hlavně jak se nepájí, abych věděl, čemu se vyvarovat... a hurá na teploměr :D ve finále je to docela jednoduché.

Největší sranda byla zjistit, který rezistor je který... nejdřív jsem čísla dle prvních tří proužků sčítal, ale ony se mají jen napsat vedle sebe a přečíst dohromady před násobením, kterej blbec to vymýšlel? :D Při téhle logice by se tam rovnou mohla napsat čísla... Nicméně úspěch se po chvíli dostavil. Druhý rezistor má jen 62 Ω, cílem je získat na jeho větvi 138 Ω, alespoň podle návodu na MiataForumz, ale protože jeden rezistor na teploměru, který musí stejně pryč, má 75 Ω, tak se jen připájí do série přesně jako v návodu a 137 Ω je na světě :) a jestli je to 137 nebo 138 Ω je asi jedno, je tam nějaká tolerance už při výrobě rezistorů a tohle na fukčnost nemá vliv...
calcs.jpg


Když je v tomhle jasno, může se začít... stačí najít správnou stranu, je tam relátko ve svislé poloze a 75Ω rezistor ve vodorovné - pravý dolní roh teploměru při pohledu proti stupnici. Konec obojího ke spodní straně se pečlivě odpájí od konektoru a vyvlékne...
temp-gauge-1.jpg


... rezistor se ideálně odpájí i od druhého konce, protože má moc dlouhé dráty, bude se s ním pak lépe pracovat. Relátko stačí ohnout do diagonály...
temp-gauge-2.jpg


... pak se všechno napájí podle obrázku v návodu, čili takto... jak doporučují v návodu, napájet jednotlivé rezistory na konektory a výsledný spletenec si nechat nakonec je cesta nejmenšího "odporu" :)
temp-gauge-3.jpg


Nakonec se spletenec spájí dohromady a je hotovo. Na to, že je to moje první pájení, to ani nevypadá špatně :D
temp-gauge-4.jpg

temp-gauge-5.jpg


Budík do přístrojovky...
temp-gauge-6.jpg


... přístrojovku do auta a pozorovat funkční teploměr a pozvolný náběh na 90°C :lol: Tady na obrázku je auto po jízdě a asi minutě-dvou stání, kdy do auta nefouká studenej vzduch, takže se auto chladí jen ventilátorem a teplota přesahuje 100°C, proto ručička mírně vpravo.
gauges-final.jpg


No a protože už teplo nic moc, ode dneška je na autě hardtop... a taky jsem chtěl seštelovat světla svítící do země, ale štelovací šroub pravého světla se mi protáčí v ruce :( co s ním? :)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod Magnum_no » 31 říj 2016, 12:52

TeeJay píše:Další miniupdate, teploměr spraven :D dostaly se ke mně ohlasy, že to mám nafotit a popsat, tak tady to je...

Nakoupil jsem páječku, pájku s tavidlem, odpájecí knot, nastudoval, jak se pájí a hlavně jak se nepájí, abych věděl, čemu se vyvarovat... a hurá na teploměr :D ve finále je to docela jednoduché.

Největší sranda byla zjistit, který rezistor je který... nejdřív jsem čísla dle prvních tří proužků sčítal, ale ony se mají jen napsat vedle sebe a přečíst dohromady před násobením, kterej blbec to vymýšlel? :D Při téhle logice by se tam rovnou mohla napsat čísla... Nicméně úspěch se po chvíli dostavil. Druhý rezistor má jen 62 Ω, cílem je získat na jeho větvi 138 Ω, alespoň podle návodu na MiataForumz, ale protože jeden rezistor na teploměru, který musí stejně pryč, má 75 Ω, tak se jen připájí do série přesně jako v návodu a 137 Ω je na světě :) a jestli je to 137 nebo 138 Ω je asi jedno, je tam nějaká tolerance už při výrobě rezistorů a tohle na fukčnost nemá vliv...
calcs.jpg


Když je v tomhle jasno, může se začít... stačí najít správnou stranu, je tam relátko ve svislé poloze a 75Ω rezistor ve vodorovné - pravý dolní roh teploměru při pohledu proti stupnici. Konec obojího ke spodní straně se pečlivě odpájí od konektoru a vyvlékne...
temp-gauge-1.jpg


Díky moc za ten návod :)
... rezistor se ideálně odpájí i od druhého konce, protože má moc dlouhé dráty, bude se s ním pak lépe pracovat. Relátko stačí ohnout do diagonály...
temp-gauge-2.jpg


... pak se všechno napájí podle obrázku v návodu, čili takto... jak doporučují v návodu, napájet jednotlivé rezistory na konektory a výsledný spletenec si nechat nakonec je cesta nejmenšího "odporu" :)
temp-gauge-3.jpg


Nakonec se spletenec spájí dohromady a je hotovo. Na to, že je to moje první pájení, to ani nevypadá špatně :D
temp-gauge-4.jpg

temp-gauge-5.jpg


Budík do přístrojovky...
temp-gauge-6.jpg


... přístrojovku do auta a pozorovat funkční teploměr a pozvolný náběh na 90°C :lol: Tady na obrázku je auto po jízdě a asi minutě-dvou stání, kdy do auta nefouká studenej vzduch, takže se auto chladí jen ventilátorem a teplota přesahuje 100°C, proto ručička mírně vpravo.
gauges-final.jpg


No a protože už teplo nic moc, ode dneška je na autě hardtop... a taky jsem chtěl seštelovat světla svítící do země, ale štelovací šroub pravého světla se mi protáčí v ruce :( co s ním? :)
Mazda MX-5 NB 1999 10th Anniversary second owner
Uživatelský avatar
Magnum_no
 
Příspěvky: 193
Registrován: 08 lis 2015, 13:01
Bydliště: center of Prague

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 33 návštevníků