No, co se koupě týče - brouzdal jsem asi měsíc na internetu a přemýšlel, čím bych si udělal radost.
V té době jsem prodal motorku, kterou jsem měl jen na město - Suzuki VanVan a přemýšlel o koupi silnějšího skůtra - Yamaha X-Max 400.
Jelikož ale doma ještě jedna motorka zbyla (na kterou stejně moc času nezbývá), tak jsem nakonec koupi skůtra zavrhl.
Nenaplněn pocitem štěstí z nové hračky, zabíjel jsem čas koukáním na web po různých exotických autech (vysoké obsahy, které nikdo nechce a jsou proto levné a nejsou to masovky, apod.).
Zaujala mě Alfa Spider 2,2 JTS z roku 2008. Žena mi vysvětlila, že něco tak ošklivého a Alfu (asi kvůli spolehlivosti) vlastně nechci.
V tu chvíli jsem při hodnocení konkurence všiml i MX-5.
Najednou vše začínalo dávat smysl. MX-5 je levná, nenáročná, dle všech testovacích jezdců zábavná.
Řekl jsem si, že si za cenu skůtra, klidně mohu koupit nějaké NBčko.
Jelikož jsem již ve svém životě jednoho veterána měl, nechtěl jsem již procházet věčnými útrapami typu: proč to zase nejede, proč musím vyměnit to a tamto a opět zažívat nekonečný příběh s opravami všech možných malicherností, abych dostal auto do perfektního stavu.
Holt jsem si řekl, že již nejsem tak bohatý a nemám tolik času, abych si kupoval levné věci a i z hlediska komfortu jsem zvolil jasný cíl - koupit NC.
Představa tedy jasná - NC se samosvorem, tedy 2.0 l.
Prošel jsem snad všechny inzeráty, co kde byly a jel se na 3 auta (které se mi zdály kompatibilní s mou představou) podívat.
1) NC 2011 s nájezdem cca 120 tis. Km - barva šedá - rok pěkný, po faceliftu, orezlý spodek, okolo osvětlení zadní SPZ puchýře, zimní pneu, lakovaný přední nárazník, neoriginální černé kola, interiér vrzal, výkup z aukce v zahraničí, látková střecha - výsledek NEBRAT
2) NC 2006 s nájedzem 38 tis. Km - barva na fotkách černá - v reálu vínová metalíza, světlé sedačky a trošku lišej na podvozku - barevně to byla trošku kombinace "jak" pro holku, látková střecha - výsledek NE, ale již o něco lepší pocit, než z předchozí prohlídky
3) NC 2009 s nájezdem cca 110 tis. Km. - barva černá (ta šedá byla hezčí), po faceliftu (ty světla se mi opravdu vzadu líbí), pevná střecha, neorezlý podvozek - během minuty jsem měl jasno, ANO a ani jsem nesmlouval.
Tak a teď jí mám doma.
Zatím jsem vyměnil:Olej v diferenciálu Millers Oils CRX LS 75w90 NT
Olej v převodovce - Castrol 75W-90 Syntrax Universal Plus - původně jsem chtěl dát i do diferenciálu, splňuje požadavky, ale pro jistotu jsem to nakonec do samosvoru nedal
Vzduchový filtr K&N FILTERS HP-1002
Stěrače
Chystám se na:Olej motorový Petro-Canada 5W-20 Supreme Synthetic (Mazda Service Fill) + Olejový filtr K&N FILTERS HP-1002
Zapalovací svíčka NGK 4x
Ozubený klínový řemen HERTH+BUSS JAKOPARTS J1062255
Vodní čerpadlo, vodní pumpa HERTH+BUSS JAKOPARTS J1513054
Rozvodový řetěz FEBI BILSTEIN 40398
Napínač, rozvodový řetěz FEBI BILSTEIN 36298
Uff - tak jsem snad napsal vše. Teď je zima a tak stojí v garáži. Ještě jsem si k ní nevyzvedl zimní kola s alu disky, budou k dispozici, jelikož jí v zimě jezdit nebudu.
Jo, a kdyby někdo potřeboval KN vzduchový filtr do původního AirBoxu, budu mít jeden k dispozici také - když jsem ho začal vyměňovat, zjistil jsem, že již v autě jeden je
___________________________________________________________________________________
Mazda MX-5 NC 2.0 2009