Black MX-5 NB MK2 1999 by Blackchicken

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Black MX-5 NB MK2 1999 by Blackchicken

Příspěvekod blackchicken » 29 čer 2016, 02:54

Tak jsem se dockal. Dlouha leta mi trvalo nez jsem si konecne mohl dovolit zakoupit vlastni vuz. Posledni dva roky jsem jiz citil ze to nevydrzim a nejake to auto si budu muset koupit. Toyota yaris 1.nic me byvale pritelkyne je sic sikovne auticko, ale ja chtel neco velmi jednoducheho, s potencialem a osvedceneho. Zivotni laska Toyota Supra MK4 je v mem grafu az za par let, Silvia S14A, Nissan 350z, S2K trosku mimo me moznosti, muselo to byt neco levnejsiho, co me nepolozi a bude moc rozume kooperovat s kamoskou hypotekou. Rad bych si obcal dal i neco jineho nez chleba s chlebem ci ryzi s korinky. Hlavni parametry byly dane, zadokolka a Japonec. Secteno podtrzeno, nevychazi vubec nic jineho nez miata. Nebyl jsem dvakrat nadseny z kadernickeho kabrioletu a bylo mi jasne ze hardtop bude brzka nutna investice. Prvni pocit ze stazene strechy samozdrejme okamzite vse zmeni a uz si ani nepamatuji, kdyz jsem se strechou naposledy jel :D Zacal jsem tedy studovat co a jak by se mi libilo, z jake strany to uchopit. To ze nejsem zavodnik ale spise se ve vecech rad hrabu, mam rad design a rad z ruznych komponent skladam funkcni a maximalne kvalitni veci v ramci moznosti, vim uz dlouho. Proto padla volba na NB. NA jsem se trosku bal z duvodu precijen uz dost stareho auta a chtel jsem neco co bude nejak jezdit nez pochopim zaklady a zacit vylepsovat. Vzhledem k tomu, ze bych treba nekdy, az budu spokojen s vetsinou veci, v budoucnu rad namontoval supercharger, dival jsem se spise po MK2 tedy NB predface bez VVTi. Timto bych chtel podekovat clenum z tohoto fora, kteri mi ukazali sve krasky, svezli, vysvetlili kde jak co. Na par kusu k prodeji jsem se byl podivat, obcas i daleko v CR ale zadna z nich me stavem nijak nepresvedcila. Byl jsem smiren ze vuz budu muset dovest z Nemecka. Ovsem, mel jsem stesti a nasel jsem jednu krasnou cernou primo v Praze, 1.8, torsen za akceptovatelne penize a uz nebylo pomoci. Musel jsem ji mit. Slovo dalo slovo a za par dni jsem mel papiry v kapse.

Co se tyce prvotnich dojmu, jsou asi podobne jako u vetsiny. Prava legrace zacina az od 4-5k otacek. Zacinam se ucit s touto malou motokarkou a kazdym dnem mi dela vic a vic radosti. Az na ty nase silnice tedy, nikdy jsem si nevsiml ze jsme kanalova republika. Nepochopim jak v Praze na hlavnim tahu na Ipaku, muze byt na silnici kanal propadly o dobre 3-4 cm a je to vsem...... takova ostuda. Kazdopadne, prvni vec co se udelala, byly rozvody. Tim bych chtel podekovat PavluS ktery mel se mnou trpelivost a nechal mne delat podrztasku v jejich garazi na mem aute. S tim souvisi jedna mala prihoda, ktera mne trosku rozhodila a finalne jsem si uvedomil, ze jsem si zakoupil 16 let stare auto. Po dodelani vsech oleju a komplet rozvodu vcetne vodni pumpy, jsme otocili klickem a nic. Nekolikrat prozkouseli a az asi napopate slecinka naskocila. Rikam si dobry, meli jsme vse odpojene, potrebovala trosku cas. Odjizdim, chytla napoprve. Prijel jsem domu pred bytovku, zaparkoval pred vchodem na travniku, ze si vezmu nejake veci a zajedu do garaze cca 150m. Nalozim veci, otocim klickem a nic, palubka, svetla vsecko ok. Po par vymenenych zpravach s Pavlem bylo jasne, ze neco bude se starterem ci v elektrice. Takze jak trubka ve svem novem aute pred vchodem kapotu nahoru a prohmatavam dratky, konektory, aniz bych vedel v tu chvili kde presne vlastne starter je. Kazdopadne indicie byla, ze pri vymene olejoveho filtru, se staremu nechtelo ven a dosti jsme ho rvali. Nakonec se povedlo ale nedaleko je starter a byla zde moznost ze bude neco v kabelazi. Svete div se, aniz bych vedel co jsem udelal, naskocila. Rychle jsem zaplul do auta a sup do garaze. Vypnul jsem motor, nastartoval, nic, nepomohlo ani nekolik dalsich pokusu. S opravdu skvelou naladou jsem se vracel domu a premital kde by mohl byt problem. Auto jsem vlastnil v tu dobu ani ne 14 dni a uz nejede. Otcovi jsem radeji nic nerikal, to bych si vyslech, ze mi to rikal, ze si mam koupit fabiu v dizlu, kombi. Krasne a spolehlive auto :D Druhy den jsem v praci studoval co a jak by mohlo byt spatne. Hned po praci nastup do garaze s merakem a knihou mx5. Promereni baterie ukazalo ze misto doporucenych 12.5V ukazuje jeste lepsich 12.65V, tim to nebude. Co se kabelaze tykalo, na starteru jsou 3 draty, dva napevno prisroubovane a jeden z nich je konektor. Vytahl jsem jej a vsiml si, ze je nejaky zadelany. Jemnym brusnym papirem jsem jej ojel a hle? Startovacka napoprve, obrovska slava. Od te doby jsem ujel prez 1000km a ani jeden problem se startovanim. Tak snad dobre. Kazdopadne jsem si v duchu rikal, tak kamarade, ted se priprav, ze u takoveho auta, te takovychto vychytavek ceka jeste spousta heh. No ale co se da delat. Mame je radi i tak. Nemuzu si pomoci, ale kdyz zaparkuji nekde na velkem parkovisti a vidim toho meho prcka mezi temi SUV a oktavkami, vzdy se na nej musim usmat ;) a na dusi me zahreje ze mam krasny maly auticko a neni to fabie v dizlu :mrgreen:

Kazdopadne je zde nekolik veci ktere bych potreboval vyresit:

1, Asi takovy nejvaznejsi problem je, ze se ztraci olej. Vtipna prihodicka byla, ze jsem mel jet na moravu za rodinou cca trip 700km. Olej jsem pri koupi nekontroloval, miatka jezdila v cr rok a byla dovezena z DE. Byvaly majitel mi rekl, ze oleje menil ale rozvody ne. Den pred odjezdem, v tu chvili jsem mel jiz cca 500-600km najeto, jsem si rekl ze se podivam. Na rysce nic, ale vubec nic. Dolili jsme cca 2.5L oleje a byli jsme na max. Takze moc pekne. Kazdopadne olej se pravdepodobne ztraci ve spalovacim prostoru, protoze pod autem nic neni zato je to trosku citit z vyfukovych plynu. Coz znamena zmerit kompresi valcu a bud bude problem v pistnich krouzcich a nebo podpalene ventily a nebo ne a bude to neco vaznejsiho. Mazda jede dobre a olej se neztraci nejak drasticky a neni nijak videt ze by se silene kourilo z vyfuku. Tudiz bych rad sezonu dojezdil a premyslim, ze by na zimu sel motor ven a dal si ho do obyvaku hihn a pekne si ho rozebral a alespon pripravil na pripadne budouci preplnovani. To jsem vzdycky chtel udelat heh. Kdyz uz jsme u toho, neni tu nekdo hodny v okoli Prahy kdo by mi pomohl je zmerit? Me zdroje maji ted na 14 dni fofr + svatky k tomu a ja bych rad mel informaci o kompresich co nejdrive.


2, Vzhledem k tomu, ze libra jde dolu, rad bych opatril tuto nerezovou krasavicu:

http://www.mx5parts.co.uk/stainless-steel-exhaust-parts-dual-exit-mk2-25-p-1515.html

maly problem je v tom, ze muj typ 1.8 1999 ma kat a presilencer jako jedno teleso a priruba s timto a zadnim tlumicem je napul shnila. Idealne bych koupil cely tento dil ale kde za rozumne penize? Jedna se i o kat, ktery bych tam chtel z duvodu zbytecneho neprudeni organu. Nebo navarit kousek trubky s prirubou, jak mi bylo poradeno a je to vyreseno. Pokud znate nejakeho sikovneho vyfukare, sem s nim.

Melo by to byt toto:

1999-2000-FedSpecExhaust-1.jpg


3, Velky problem jsou kola. Mam Enkei R15 mazda, nejsem jejich designovym zastancem ale nakonec budu rad ze je mam. Projizdel jsem ruzna kola, asi nejvice se mi libi ROTA GRID ale byl jsem z vice zdroju varovan ze to neni dobra kvalitni volba. Specialne pro nasi kanalovou republiku. Takze otazka, je zde nekdo v CR kdo je schopny dovest v rozumnem stavu sadu R15 RAYS TE37 bronze? Obcas se objevi neco na ebay ale tak drahe kola se opravdu bojim jen tak zakoupit pred tim nez bych je videl.


To je zatim vse, zde je par fotografii, zatim jen foun, neni moc cas nekde jezdit s fotakem. Tak at to jezdi :twisted:

Prvni den a seznameni s bydlenim:

prvni den.jpg



Prvni projizdka:

Filip_01.jpg



Renovace svetel s Meguiars:

svetla.jpg



Projizdka:

projizdka_small.jpg
Naposledy upravil blackchicken dne 11 pro 2016, 21:31, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
blackchicken
 
Příspěvky: 77
Registrován: 28 pro 2015, 20:41
Bydliště: Praha

Re: Muj prvni vuz, BLACK MX-5 NB MK2 1999

Příspěvekod blackchicken » 11 pro 2016, 13:30

Po prenadhernem prvnim lete stravene s moji mx-5, se mi nahromadilo nekolik fotografii, tudiz si zde s vasim dovolenim udelam fotograficky souhrn meho auticka. Za leto jsem ujel cca 10000 km. Kdyby mi nekdy nekdo rekl, ze budu vlastnit kabrio, odvetil bych mu zcela urcite neco velmi nepekneho az vyhruzneho. Ovsem, jak mi jiste vetsina potvrdi, slunce, ksiltovka, bryle, strecha dole, spocenej zadek na kozenych sedackach, prazdna silnice, prace a problemy stovky km za zady, asi jsem se zamiloval. Jezdil jsem hlavne za rodinou na moravu a zamerne jsem si nekoupil dalnicni znamku. Z obvyklych tri hodin se sic stalo sest, ovsem nelituji ani kapku benzinu a vychutnaval jsem si kazdou sekundu v mem mazliku. Bohuzel jsem byl pracovne dosti zaneprazdnen a jediny vetsi vylet byl ctyrdenni pruzkum Salzburku a okoli. Pri svych cestach na moravu jsem zjistil nemilou vec a to ze mi miata zere cca 1l oleje na 800km. Pouzivam 5W40, po premereni kopresi se zjistilo ze treti valec dava pouze 140psi, ostatni 190-210psi. Tudiz jsem si rekl, ze vetsi dalky necham na pristi rok az vyresim motor a dam dopucu dalsi veci pro klid duse a osobniho uspokojeni.

Bratranec zjistuje ze kabrio neni uplne spatna vec (zacina premyslet ze proda svoji Mitsubishi Eclipse hehe)
Přílohy
02_S.jpg
01_S.jpg
Uživatelský avatar
blackchicken
 
Příspěvky: 77
Registrován: 28 pro 2015, 20:41
Bydliště: Praha

Re: Muj prvni vuz, BLACK MX-5 NB MK2 1999

Příspěvekod blackchicken » 11 pro 2016, 13:43

Prvni zasahy se tykaly komplet vymeny oleju, rozvody + vodni pumpa, remeny posilovace a altiku. Pote jsem zakoupil starsi altik s duralovou remenickou (muj byl velmi nepekny az skaredy) ktery jsem si rozebral, procistil, pisknul, pruhledny komaxit, jako novy. Loziska se zdala byt ok a uhliku bylo vice nez dost, tudiz nebylo potreba se poustet v domacich podminkach do vetsich akci. V priloze ukazka jak vypada me garazove stani kdyz proste potrebuju neco delat, jeste ze tam nikdo nechodi :lol:
Přílohy
015_S.jpg
09_S.jpg
06_S.jpg
08_S.jpg
07_S.jpg
05_S.jpg
04_S.jpg
03_S.jpg
Naposledy upravil blackchicken dne 11 pro 2016, 14:18, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
blackchicken
 
Příspěvky: 77
Registrován: 28 pro 2015, 20:41
Bydliště: Praha

Re: Muj prvni vuz, BLACK MX-5 NB MK2 1999

Příspěvekod blackchicken » 11 pro 2016, 13:59

Dalsi vec se tykala svetlometu, byly zasedle, zlute. Shodou okolnosti jsem se v tu dobu dival na kosmetiku Meguiar`s a zaujal me kit na restaurovani svetel. Dal jsem mu sanci a musim rict na to ze mi jedno svetlo nezabralo ani 15 minut, vysledek si myslim dobry.
Přílohy
014_S.jpg
013_S.jpg
012_S.jpg
Uživatelský avatar
blackchicken
 
Příspěvky: 77
Registrován: 28 pro 2015, 20:41
Bydliště: Praha

Re: Muj prvni vuz, BLACK MX-5 NB MK2 1999

Příspěvekod blackchicken » 11 pro 2016, 14:54

Vzhledem k tomu ze viko ventilu nebylo moc pohledne a dle meho nazoru se jedna o jednu z nejvyraznejsich veci v motorovem prostoru, zacal jsem vybirat barvu, po nekolika pokusech, volani z praskovny ze se omlouvaji a ma barva se uz nevyrabi, se nakonec vybralo neco takoveho. Musim uznat ze me po delsi dobe zacala nudit a co se barevnosti meho motoroveho prostoru tyce, novy plan je jiz jasny, ale jeste to bude potreba trochu casu. Klasicka kombinace, piskovani + komaxit.
Přílohy
16_S.jpg
17_S.jpg
18_S.jpg
25_S.jpg
26_S.jpg
27_S.jpg
28_S.jpg
29_S.jpg
Uživatelský avatar
blackchicken
 
Příspěvky: 77
Registrován: 28 pro 2015, 20:41
Bydliště: Praha

Re: Muj prvni vuz, BLACK MX-5 NB MK2 1999

Příspěvekod blackchicken » 11 pro 2016, 14:58

Vymena antenky a muj krasny naraznik z ILmotorsport od FilipaXXR. Mala projizdka s kamaradem a kamaradkou hih.
Přílohy
24_S.jpg
19_S.jpg
20_S.jpg
21_S.jpg
22_S.jpg
23_S.jpg
Uživatelský avatar
blackchicken
 
Příspěvky: 77
Registrován: 28 pro 2015, 20:41
Bydliště: Praha

Re: Muj prvni vuz, BLACK MX-5 NB MK2 1999

Příspěvekod blackchicken » 11 pro 2016, 16:32

Dalsi na rade byl rollbar, instalace se trosku protahla, ale s vysledkem jsem vice nez spokojen. Jedna se o rollbar od CYBULa z groupbuy zde z fora, timto moc dekuji VHML ze se do toho pustil a vse dopadlo dobre. Jedina vada na krase je trosku problematicke navijeni pasu, kde na pas je u rollbaru vlastni prostor a pas trosku drhne o trubku. Nechtel jsme se zbavovat OEM drzaku a mam navrzenou specialni podlozku, ktera mi dovoli pouzit vetsinu originalnich veci, vcetne plastove krytky ktera zahali podstatnou cast mechanismu. Uz se jen dostat k frezce.
Přílohy
060_S.jpg
061_S.jpg
062_S.jpg
063_S.jpg
064_S.jpg
065_S.jpg
066_S.jpg
067_S.jpg
Uživatelský avatar
blackchicken
 
Příspěvky: 77
Registrován: 28 pro 2015, 20:41
Bydliště: Praha

Re: Muj prvni vuz, BLACK MX-5 NB MK2 1999

Příspěvekod blackchicken » 11 pro 2016, 16:33

Pokracovani instalace
Přílohy
068_S.jpg
069_S.jpg
070_S.jpg
071_S.jpg
Uživatelský avatar
blackchicken
 
Příspěvky: 77
Registrován: 28 pro 2015, 20:41
Bydliště: Praha

Re: Muj prvni vuz, BLACK MX-5 NB MK2 1999

Příspěvekod blackchicken » 11 pro 2016, 16:39

Vse se muselo stihnout prez noc, ponevadz druhy den byl dlouho planovany vylet se sestrenici pani Wankelovou a rollbar musel byt soucasti. Jsou to krasavice.
Přílohy
075_S.jpg
074_S.jpg
073_S.jpg
072_S.jpg
Uživatelský avatar
blackchicken
 
Příspěvky: 77
Registrován: 28 pro 2015, 20:41
Bydliště: Praha

Re: Muj prvni vuz, BLACK MX-5 NB MK2 1999

Příspěvekod blackchicken » 11 pro 2016, 17:48

Dalsi na rade byly komplet brzdy + pri te prilezitosti oprava narazniku. V lidlu meli v tu dobu skladaci trojnozky, hodici se do mx-5 s omezenou velikosti kufru, vhodne pro pripadny prevoz. Ovsem trosku jsem je potunil. Odvrtal jsem vsechny nyty a misto nic dal nerezove zrouby. Casem samozdrejme koupim poradne bytelne podpery, ale tyto nejsou uplne nehorsi taktez. Priprava na velke veci, brzdy :D Priklada fotografii jak vypada obyvak svobodneho muze :lol:
Přílohy
01_S.jpg
02_S.jpg
03_S.jpg
04_S.jpg
Uživatelský avatar
blackchicken
 
Příspěvky: 77
Registrován: 28 pro 2015, 20:41
Bydliště: Praha

Další

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 202 návštevníků

cron