Takže asi je na čase abych konečně přidal i svoje nové vozítko.
Miata je to v pořadí druhá, s tou první jsem to nějak za ty 3 roky nestihl)). Byla to BRG NBFL 1.6tka 2001 v absolutně základní vábavě, takže vlastně nic moc zajímavého, ale už během pár týdnů mě přesvědčila, že žádné jiné auto než Miatu už nechci. Po 3 letech ale pomalu přestávala stačit, a trochu i začínala reznout tak jsem si řekl že je čas na pořízení jiného auta (opravdu jsem si asi 14dni namlouval ze možná zkusim něco jiného než mx-5, lol). A tohle už budu mít "na pořád".
Hledání vyšlo akorát na podzim a začátek zimy a must have věci byly jasný: NBFL, 1.8 a nějaká trošku lepší výbava. Na český prostředí, jak je známo, evidentně nesplnitelné požadavky, tak jsem po dvou měsících začal hledat v Německu a po měsíci každodenního hlídání se objevila vysněná Impulska v černý a já ji během pár hodin rezervoval a nechal dovézt.
Co to teda je za auto. Podle mýho soudu nejkrásnější edice NBčka (mazdaspeed nepočítám). Byla to limitka IMPULS (tuším 1500ks??) v roce 2005 na doprodej téměř paralelně s tou dobou novým NCčkem, takže auto má vpodstatě všechno co může NB mít:
1.8čka (dělali i impuls 1.6)
Spešl interiér s dřevěným volantem, ručkou a řadičkou
Klima (tu jsem fakt nijak nevyžadoval, ale když už tam je....)
Samosvor ( není to Torsen ale TOCHIGI FUJI SUPER LSD)
Sound bar
Rok výroby 2005, Najeto 159k a první majitel se serviskou
a hlavně absolutně ŽÁDNÁ REZ!
Jsem ultraspokojenej a třeba výkonnostní rozdíl oproti 1.6tkou je opravdu znatelný, to jsem nečekal. Na ježdění po městě to dělá velkej rozdíl. Pár věcí chci ještě doladit:
Kola na léto (dovezla se na Rialech viz foto s novejma letníma gumama Hankook,tak jsem je vyměnil za zimáky a sháním něco co se bude hodit, že seženu origo Impuls kola si nedělám iluze. Nebránim se ani 16tkám, i když preferuju 15tky.)
Hlavice řadičky (v autě je nerezová kvalitní hlavice, jsem s ní spoko jen by to chtělo tu origo, ale 4k za ní fakt dávat nehodlám, rád si nechám poradit cenově rozumnou alternativu která bude ale stát míň než plná nádrž)
Antikorozní nástřik (Miata je moje daily, věřim že s péčí se dá jezdit celoročně s čímkoli, a proto to na jaře budu chtít posychrovat)
AUX do origo sterea vyvedený do středový konzole (Už je to na cestě z Aliexpress, klidně nahodim foto z instalace)
Co mi vadí? Trošku mě irituje chromový lemování předních postranních okýnek, ale to je opravdu všechno. Taky mě překvapilo že je v autě olej 5w30, já byl zvyklej dávat 10w40.
Každopádně vyhlížím netrpělivě první slunný dny na pořádnou projížďku.