Geometrie

Re: Geometrie

Příspěvekod Tommy014 » 22 srp 2016, 21:24

Jak velkej vliv má na geometrii když sem nasadil kola 16x8 et25 misto 16x6,5 et40 ?
Tommy014
 
Příspěvky: 651
Obrázky: 2
Registrován: 16 lis 2014, 11:37
Bydliště: Praha

Re: Geometrie

Příspěvekod TeeJay » 22 srp 2016, 21:31

Nech si ji změřit před a po a uvidíš... :D
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Geometrie

Příspěvekod vhml » 22 srp 2016, 21:34

Máš nějakou fotku jak se to vejde do blatníků?
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: Geometrie

Příspěvekod Tommy014 » 22 srp 2016, 21:40

vhml píše:Máš nějakou fotku jak se to vejde do blatníků?


Mám to v topicu http://forum.mx-5.biz/viewtopic.php?f=19&t=4104&start=30 , případně ti to můžu dofotit kdybys chtěl. Je to tak tip top.
Jinak důvod proč se ptám je protože budu teprv dělat podvozek a teď by to nešlo pořádně udělat. Jinak bych si to zajel nechat udělat:-D
Tommy014
 
Příspěvky: 651
Obrázky: 2
Registrován: 16 lis 2014, 11:37
Bydliště: Praha

Re: Geometrie

Příspěvekod moah » 23 srp 2016, 22:26

Tommy014 píše:Jak velkej vliv má na geometrii když sem nasadil kola 16x8 et25 misto 16x6,5 et40 ?


Můj názor je, že na odklony a záklon to vliv nemá žádný. No a ET 25 oproti předchozímu je jako 15 mm podkložky a ty mají vliv tento: odstavec Poloměr rejdu Čili nějaký vliv na řízení a nějaký vliv na změnu sbíhavostí pod plynem a brzdami podle toho, že se budou o něco více deformovat silentbloky. Jak moc ale a jaký to bude mít pocitový dopad absolutně netuším - třeba taky nijak extrémní. Asi je už na autě máš, tak můžeš říct sám, zdali si něco pociťoval?

no a co se týče kol, tak budou vylezlejší o 15 mm + 1,5" / 2 = 15 mm + 19,05 mm = 24,05 mm
moah
 
Příspěvky: 233
Registrován: 30 čer 2015, 00:09
Bydliště: Praha Nusle

Re: Geometrie

Příspěvekod emenems8 » 26 led 2017, 17:36

AndrewG píše:zbiehavosť nema zmysel davať pri seriovom vykone inu ako 0 ako dopredu tak aj dozadu. každopádne v tom problém nebude. pozri sa skorej na pneumatiky ako sa ti derú. za istých podmienok bude fungovať lepšie menší odklon napr 1.5°ako 2° v predu, ja sa dal 1.5°dopredu kvoli slalomom kde pri rýchlych zmenách nedokáže pneumatika využiť ten extra 0.5°. povedal by som, že to je práve tvoj prípad, neviem teda aké maš pneu nepísal si. ak nemáš UHP alebo semislick pneumatiky je ti taký odklon naprd. auto bude len nedotáčavé kedže nedokáže sa tak "zapreť aby preklopilo pneumatiku o toho 1.5°a tým získala pneu. celú stičnú plochu. takže pozor viac odklonu sa v žiadnom pripade nerovná viac gripu...
edit: už vidim že maš adrenaliny, tie by asi s takýmto odklonom mať problém nemali. Inak čo sa tlakov v pneu týka riaď sa tým čo stanovuje výrobca. každý mi tu radil 1.8 baru na AD08R a skúsil som výrobcom odporúčaných 2.2 a je to uplne iný level...


Tiež si myslím, že to takto funguje. Aby to v tomto vlákne nebolo len o nastavení Keitha Tannera tak pridám také všeobecnejšie rozdelenie od street po race nastavenia. Samozrejme sa uvažuje s náležitým setupom pre reálnu schopnosť využiť dané nastavanie.

Na bežné jazdenie:
F: Odklon/Zbiehavosť/Záklon = -1° až -1,5°/0° až 1/16"/ 5°
R: Odklon/Zbiehavosť = -1° až -1,5°/ 1/16" až 1/8"
Pre štandardné autá na bežných resp. športových pneu.

Na dynamické jazdenie:
F: Odklon/Zbiehavosť/Záklon = -1,5° až -2,5°/0°/4°až 5°
R: Odklon/Zbiehavosť = -1,5° až -2,5°/ 1/8"
Pre upravné autá na UHP pneumatikách a semislickoch.

Na okruhové jazdenie:
F: Odklon/Zbiehavosť/Záklon = -2,5° až -4,2°/0°/4°až 5°
R: Odklon/Zbiehavosť = -2,5° až -3°/ 1/16"
Pre autá výrazne upravené na slickoch.

Konkrétnych nastavení je na nete kopa a stačí si len vybrať:
http://949racing.com/miata-race-alignment-info.aspx
https://www.flyinmiata.com/tech/alignment.php

Nejaké postrehy z iných fór:
- celkovo sa mimo okruhy nedoporučuje prekračovať hodnoty pre odklony za hranicu -1,5°
- pre vyššiu agilitu by mali byť odklony nastavené na zadnej náprave o 1/2° menšie ako v predu. Napr. také to bezpečné "stabilné" nastavenie od Keitha Tannera to má naopak (Predok -1°, Zadok: -1,5°)
- na MX-5 sa nastavaje výhradne P/Z náprava ako zbiehavá resp. nulová. Kto chce experimentovať, môže vyskúsať miernu rozbiehavosť na prednej náprave, ktorá dáva ostrejšiu rekciu na volant, ale destabilizuje auto pri vyšśích rýchlostiach a zhoršuje brzdenie. Na zadnej náprave je rozbiehavosť vyslovene nežiadúca nakoľko vyvoláva nadmernú pretáčavosť (priestor na pokusy pre drifterov). Pre autá vybavené samosvorný diferenciálom je žiadúce nastaviť zbiehavosť na zadnej náprave na 1/16" až 1/8". Bez samosvoru 0° POZOR! Táto 0° hodnota by sa mala nastavovať pri zaťaženom aute! Dodatočné zaťaženie šoférom spôsobí rozbiehavosť.

Nejaké všeobecné poznatky ako to funguje:
http://www.prosetup.sk/clanky/proSetup_ ... -geometria

Informácie som čerpal z nalinkovaných stránok a na iných fórach. Nemám patent na rozum tak ak niečo nesedí resp. chýba kľudne ma opravte/doplnte.
Naposledy upravil emenems8 dne 27 led 2017, 09:52, celkově upraveno 1
emenems8
 
Příspěvky: 85
Registrován: 14 srp 2012, 11:13

Re: Geometrie

Příspěvekod emenems8 » 26 led 2017, 17:49

Názorná ukážka ako sa správa auto na semislickoch s tw 120 s nastavením:
F: Odklon/Zbiehavosť/Záklon = -2/0°/4°
R: Odklon/Zbiehavosť = -1,5°/0°

https://www.youtube.com/watch?v=Njq67U9 ... CsafGm_FPk

Geometria sa robila s prázdnym autom takže na dalšíu sezónu nechám zbiehavosť na zadku nastaviť na 1/8" aby bolo stabilnejšie.
Tiež budem rád ak si ho pozrú ľudia, ktorí tu tvrdia, že sa semislick nedá odtrhnúť a zabije zábavu, ale to by som mal asi postnúť do sekcie "aké pneu" :twisted:
emenems8
 
Příspěvky: 85
Registrován: 14 srp 2012, 11:13

Re: Geometrie

Příspěvekod Robo96 » 26 led 2017, 18:47

to video je super uz som na to par krat pozeral a v lete sa na tu cestu pojdem pozriet, ale z pohladu z civica(?) to vyzera prave naopak, ze je vzadu vacsi odklon ako vpredu? :oops:
2001 NB2 Brilliant Black 1.6 → 1.8 swap - donor
1995 NA2 Brilliant Black 1.6 → full NB2 1.8 swap.. hotovo, Eaton M62 supercharged
Uživatelský avatar
Robo96
 
Příspěvky: 974
Obrázky: 17
Registrován: 26 led 2016, 18:08

Re: Geometrie

Příspěvekod emenems8 » 26 led 2017, 18:57

Môže sa to tak javiť pre šialený rozmer diskov R15 J8,5 ET13. Pneu sa tiež zdajú široké ale sú to 195/50 a geometria je skutočne taká ako popisujem. Aj keď mám z toho pocit, že -2 na predku je už na limite pre môj setup.
emenems8
 
Příspěvky: 85
Registrován: 14 srp 2012, 11:13

Re: Geometrie

Příspěvekod MAXsport » 26 led 2017, 19:01

video moc hezký, kromě 2:45 :?
MAXsportpneu.cz závodní pneumatiky s homologací na silnice
Polyspeed silentbloky pro MX-5 - Group buy polyurethanové silentbloky s různou tvrdostí pro MX-5
michal@maxsportpneu.cz
MAXsport
 
Příspěvky: 1401
Registrován: 15 led 2012, 15:40

PředchozíDalší

Zpět na Kola, pneu a geometrie

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků