Dnes mame prve vyrocie, tak myslim, ze sem mozem pridat svoju drahu, je to kopa textu ale tak citat to nemusite
Mxka bola kupena od miestneho clena Spidera 10.2.2016 s najazdom 167100km, takze pokracujeme tam kde
skoncilNa aute bolo uz par uprav tak len strucny suhrn: sportovy volant, short shift kit, budiky teploty a tlaku oleja, nerez zvody, dual Cobalt, otvorene sanie, PUR silace, brzdove hadice Goodridge, stredne brzdy myslim, tlmice Bilstein a struny zo sportivky, chromove viko nadrze, vymenena vinyl strecha a vyvarene niektore miesta trpiace hrdzou a "krasna" strieborna karbonova folia na kapote.
auto pri kupe minus spina
rozplanoval som si nejak postup co a ako bude prebiehat za zacali sme nasu spolocnu put.
Ako prve prisla na rad kupa hardtopu od miestneho clena (k nemu sa este vratime) a necakane sme si s hardtopom odviezli aj kratsie Eibach prokit pruziny. Nasledovalo zaciernenie chromovych vyplni prednych svetiel, nejak mi vadia tie chromove veci na ciernej MXke a aj odstranenie folie z kapoty pod ktorou cakalo prekvapenie..
nasledovala vymena pruzin a eliminacia offroad efektu + pohlad na cirkusove zadne lampy, ktore tam boli ako past na oko podla mna.
dalsie teda prisli na radu cire odrazky, cire bocne smerovky a zadne lampy, chromove casti a ramceky boli streknute do ciernej aby ladili s lakom a zbytok nastriekany priehladnym ciernym lakom na svetla. Vysledok je myslim celkom OK, trochu sa ucelil celkovy vzhlad. V buducnosti mozno pride cas na vymenu zadnych lamp za original cervene.
tymto koncime prvu kapitolu
a tymto zaciname kapitolu cislo dva
smyk na hladkom a namrznutom asfalte, 3 prevodovy stupen, predpisova rychlost. Damage report: predny a zadny naraznik, predne prave svetlo, predna tycka riadenia, gulovy cap, predny a zadny blatnik, zadne horne a dolne rameno, tehlica a 3 auta odparkovane na okraji vozovky. Prve auto sme trafili uz otoceny skoro o 180 stupnov pravym prednym rohom, druhe auto pravou zadnou castou, disk za zakusol do prahu Octavie otvoril takmer polovicu a nakoniec sa zasekol a vytrhlo tehlicu, tretie auto opat pravou prednou castou, nasledovalo este par otociek nez sme zastavili. Prve a tretie auto len jemne skrabance na prednych blatnikoch, octavia o dost horsie. Od tohoto momentu mam, da sa povedat, strach jazdit rychlejsim tempom pocas dazda. Odkedy som auto kupil prsalo a bolo mokro a chladno a za celu dobu nebol ani naznak smyku takze ma tato situacia prepadla a prekvapila brutalnou rychlostou akou sa vsetko udialo. cesty boli prazdne a auta tiez takze sa nikomu nic nestalo.
Na druhy den zacal lov na nahradne diely ktory trval asi mesiac kedze som cakal na repair plech z ILka. Dost mi pomohol aj miestny clen skhaluz (diky Janci
) ktory mal "skladom" dost dielov, ktore som potreboval.
po mesiaci sme boli opat pojazdny a auto islo hned ku klampiarovi a lakyrnikovi.
Po dalsich troch tyzdnoch, ktore trvali celu vecnost sme boli opat spolu a krasny ako nikdy pred tym. Predny naraznik z vrakaca mal na sebe aj Mazda znacik, ktory na povodnom narazniku chybal a tento detail doplnil, to co tam celu dobu chybalo.
v tom case prisla postou aj "instantna nudle" z ciny pod naraznik tak som to tam hned supol a nieje to zle za tych par korun...
A takto teda zaciname tretiu kapitolu
Po tejto neprijemnej udalosti som sa rozhodol zainvestovat trochu do bezpecnosti a kupil rollbar od Pavla260 pre ktory sme si boli v Brne a doviezli domov na zadnom kufri
a cestou spat sme sa zastavili pre silace do dveri od miestneho clena.
papa hrackarsky stylebar... welcome rollbar ktory okrem bezpecia aj spevnuje zadnu cast kasne.
Dalsia na rad prisla eliminacia dalsieho chrome prvku - vicka nadrze. Jeden clen fora zhanal chromove viko, a nahoda mi priala kedze jeho MXka bola cierna NBcka, takze sme sa dohodli na vymene a u mna pristalo pekne cierne vicko nadrze.
Po par tyzdnoch sa silace v dverach rozpadli a kedze v praci sa obcas pracuje s velice zaujimavym materialom zvanym
POM, rozhodol som sa ze ho vyuzijem a vystruham vlastne silace, ktore nebudu trpiet tym, ze by niekde chybal milimetrik a tym padom "vaklali: v miskach alebo by sa deformovali alebo zodrali. Praca na hodinku a funguju na 1*
Doslo aj na prekopanie privodu vzduchu k filtru a povodnu, len tak "pohodenu" tenku trubku som vymenil za lievik od hmlovky a tak odhadom 3x vacsiu trubu az k filtru
Neskor som sa pustil do vysedenej sedacky a vymenil som sedaci diel za novy. Moj sijaci stroj bohuzial nezvladol prerazit vsetky vrstvy materialu takze to nebolo take jednoduche ako som si predstavoval a potah som presival rucne strojovym stehom dva dni. Uz nikdy viac!! Radsej kupim sportove sedacky, ako opravovat tymto sposobom nejaku dalsiu cast
Skoncilo leto, s par miatakmi sme sa rozlucili so sezonou. Neskromne uznavam, ze sme boli najkrajsi zo vsetkych
Prislo skarede pocasie a tak nastala chvila vytiahnut hardtop, ktory bol odlozeny v pivnici. Po par dnoch hladania povodu divnych zvukov prislo dalsie neprijemne prekvapenie. Sklo hardtopu sa zacalo odliepat (?!) Vyvliekol som teda strechu do bytu a zacal som na tom trochu pracovat, dakujem pekne za 6 matic ktore drzia to sklo. Po ich odstraneni som prakticky rukou vytlacil cele sklo von. Sklo bolo prilepene obycajnym ciernym silikonom a spara medzi sklom a hardtopom obtiahnuta len prstom takze niet divu ze to nic nevydrzalo
Prakticky cela strecha bola doslovne ---- silikonom a neslo to moc dobre dole takze nasledoval vybrus tych najhorsich casti az na laminat, pricom som zistil ze strecha bola asi nastriekana na cierno len plechovkami a povodna farba strieborna. Takze teda vybrus, 4 vrstvy zakladu a 8 vrstiev ciernej, mokre brusenie medzi kazdou vrstvou, nakoniec mokre brusenie 2000 smirglom a niekolko hodin prace brusnou pastou a lestiacou pastou. Dohromady tyzden prace.
Nakoniec prislo na rad lepenie skla, kompletne vycistenie kontaktnych ploch od zbytku silikonu a starych lepidiel zo skla, priprava cleanerom, aplikacia primeru na sklo aj strechu na lepsiu prilnavost a nakoniec nalepenie polyuretanovym lepidlom na skla. Nemam fotku vysledku ale na dalsich obrazkoch bude vidiet. Kedze je zlepenie takmer neviditelne a okolo skla nieje guma (original aj tak prd tesni) ale pekna a rovnomerna spara tak hardtop vyzera trochu modernejsie a krajsie
Zime statie som vyuzil na presunutie budikov tlaku a teploty oleja + opravu kabelaze z vyduchov ventilacie na A stlpik (kde sa ale asi dlho neohreju) a dal vyduchy do povodneho stavu + zabudol som spomenut vyrobu volt metra a oil ledky po vzore vhml.
Po zime bolo nutne vymenit pneu, takze sme si dopriali vytuzene disky R16 a pneu Nankang NS-2R 205/45 a toto je teda stav tejto malej potvory k dnesnemu dnu.
V marci nas caka geometria, vymena naplni, sviecok, tesnenia pod vikom, hladanie micro leaku brzdovej kvapaliny a ked uz mame biele disky tak aj strhnutie cierneho plastidipu z bieleho rollbaru, vyroba vetrolamu.
Co sa tyka exterieru tak s tym som skoncil, ostava uz len supnut chromove listy pod frankenstein srobami do ciernej a mozno zohnat zasterky za kolesa. Dalsia vacsia uprava exterieru pride mozno za rok-dva a to budu fender flares a mozno ducktail.
Dalsie modifikacie budu prebiehat v interieri a pod kapotou + postupne spevnovanie kasne.
howg