Olej do motoru

Re: Olej do motoru

Příspěvekod evlo » 09 bře 2017, 20:12

Cim vyssi rozsah tim min cisteho oleje a ve vysledku kratsi zivotnost.
evlo
 
Příspěvky: 852
Registrován: 24 zář 2011, 21:12

Re: Olej do motoru

Příspěvekod MeXico5 » 13 bře 2017, 12:31

Mam NB 1.6 (81kW) a chci v ramci odzimovani vymenit olej. Prosel jsem si diskuzi a bohuzel nevim, co do mazdicky lil predchozi majitel, tak mam v umyslu jit do tohoto:

https://www.autodily-pema.cz/motorovy-o ... -10w-40-1l

radeji se zeptam, zda je to rozumna volba? Z diskuze jsem pochopil, ze rozumny pomer cena vykon ma Valvoline durablend a tenhle ho podle info na webu nahrazuje.
Na okruh se nechystam, ale sem tam motor rad vytocim. :)

Diky.
MeXico5
 
Příspěvky: 116
Registrován: 17 lis 2016, 13:38

Re: Olej do motoru

Příspěvekod phantomond » 13 bře 2017, 13:38

Vzhledem k tomu, že je to NB, tak očekávám nájezd přes 100 000, takže bych spíš vzal od valvoline maxlife. Osobně beru 5w40 plně syntetický. Ale to i proto, že jsem zachoval SAE po Helmutovi, co měl mazdu přede mnou. API SM. S olejem spokojenost.
Uživatelský avatar
phantomond
 
Příspěvky: 292
Registrován: 22 zář 2015, 16:30
Bydliště: Brno

Re: Olej do motoru

Příspěvekod MeXico5 » 13 bře 2017, 14:42

mas pravdu 200kkm, takze tenhle? cenovej rozdil naprosto zanedbatelnej:

http://www.oleje-pema.cz/motorovy-olej- ... 33820.html
MeXico5
 
Příspěvky: 116
Registrován: 17 lis 2016, 13:38

Re: Olej do motoru

Příspěvekod dopr » 13 bře 2017, 14:44

Lil jsem MaxLife 10w40 do NBcka roky a byl jsem spokojeny. Na to ze jsem se pohyboval uz okolo 300 000 km, tak i spotreba oleje byla velice rozumna.
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3489
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

Re: Olej do motoru

Příspěvekod MeXico5 » 13 bře 2017, 15:22

diky, objednano. :)
MeXico5
 
Příspěvky: 116
Registrován: 17 lis 2016, 13:38

Re: Olej do motoru

Příspěvekod Koník » 15 dub 2017, 15:46

Od listopadu jsem majitelem Miaty (viz podpis) a řeším, jaký dát olej. Poslední dva roky tam je 10W-60, aktuálně od MillersOil. Asi by nebylo od věci zachovat viskozitu, ale říkám si, jestli na moje jezdění není 10W-60 zbytečnost. Nehodlám jezdit dlouhodobě v závodní zátěži, občas si dám možná slalom nebo malý okruh v rámci Miata cupu nebo Amater cupu, jinak jenom svižnější jízda po okreskách. Na druhou stranu auto v zimě jezdit nebude, takže by hustější olej vadit neměl. A co jsem se tady dočetl, tak 10W-60 má při běžné zátěži podobné vlastnosti jako 10W-40, ale při zátěži si delší dobu udržuje svoje vlastnosti.

Ještě mě napadlo přejít na Valvoline VR1 5W-50, který hodně používají v Guru Racing. Ale vzhledem k tomu, že 10W-60 by ničemu vadit neměla, tak bych tenhle nápad asi zavrhnul. Auto má najeto 249 tis. a podle přechozího majitele žere cca. 1 litr na 10 tis. km, což je podle mě v normě, ale řidším olejem by se to možná mohlo zhoršit.

Takže jsem si udělal závěr, že zůstanu u 10W-60 buď od Millers nebo Valvoline VR1, který je asi o polovinu levnější (otázka je, jestli je Millers o tolik lepší). Můžete mi tenhle závěr někdo potvrdit nebo mi do něj naopak hodit vidle :D Díky za názory.
Koník
 
Příspěvky: 101
Registrován: 02 led 2017, 23:23
Bydliště: Příbram

Re: Olej do motoru

Příspěvekod bkralik » 15 dub 2017, 19:51

No, bojím se, že jediný způsob jak to rozseknout, je udělat si závěr sám. Co je ale potřeba mít na paměti je to, že viskozita není jediný parametr oleje, jde o kupu dalších věcí! Je docela dobré se koukat, jaký základ daný olej má (minerál, HC, syntetika), jakou má HTHS viskozitu, kolik obsahuje zinku (ne zinku ale ZDDP, obvykle se tomu tak říká), jakou má alkalickou rezervu. Když tohle najdeš, nastuduješ a porovnáš, tak pak zjistíš co tam lejt ;)

Z mého pohledu, pokud jezdíš občas na okruh, volil bych 10W-40 nebo 10W-60, ale hlavně plně syntetickej. Tím myslím opravdu PAO/Ester základ, dneska spousta výrobců říká "syntetický" i HC olejům, které rozhodně tak dobré vlastnosti nemají. A zrovna u toho Valvoline VR1 racing je to kdo jak ví - v manuálu ani na netu se to pořádně nikde nedočteš. V tomhle mají ti Millersové výhodu - k nim se obvykle dají najít všechny parametry a složení, což hned vzbuzuje větší důvěru.

Na druhou stranu, Jagy nedávno vytáhnul článek, kterej popisuje to, že 10W-60 může být pro silniční obyč motor moc hustá. Což může způsobit pomalej tok oleje kanálama a nedostatečný mazání. Ale kdo ví - je pravda že seriově tam patří 10W-30 a 10W-60 má jistě dvojnásobnou viskozitu za tepla...

Každopádně - určitě můžeš projít předchozích bambilion stránek tohohle vlákna a vybrat nějakej olej odtamtud, ale rozhodnout si to budeš muset sám :P
1.6 NB (rv. 2000) Twilight blue - Španělka

další šroty:
Mazda RX-8 (rv. 2006, 1.3 wankel, 170 kW) - WinterCar
Alfa Romeo GTV6 (rv. 1980, 3.0 V6, ~ 130 kW) - Červená - Historik hysterik
Uživatelský avatar
bkralik
 
Příspěvky: 126
Registrován: 24 črc 2015, 20:08
Bydliště: Královehradecko

Re: Olej do motoru

Příspěvekod evlo » 15 dub 2017, 21:14

Ja daval minule 5w50 millers XF a parada, tech chci zkusit 5w40 sustina, ze by mel byt trvanlivejsi.

Podivam se na viskozitu za studena v tech datech, pak ze je to alespon prohlaseny za plne synteticky, ACEA C3 a nakonec teda SAE, ze ma i horni konec dobry a tak nejak beru vysledek jako OK.

Nekoho muze zaujmout tohle https://www.youtube.com/channel/UCLQb2U ... 1IA/videos ale ja si nejsem jisty jestli to odpovida vlastnostem oleje pri teplotach v motoru. Obzvlast treba tohle video https://www.youtube.com/watch?v=PNo1Zhk1IQ4 kde olej na vareni vychazi lepe nez neketere do motoru.

Kdo v zime nejezdi asi nepotrebuje mit zimni sae 5 :).
evlo
 
Příspěvky: 852
Registrován: 24 zář 2011, 21:12

Re: Olej do motoru

Příspěvekod Koník » 16 dub 2017, 14:50

Díky za názory. Já celé vlákno přečetl (a ještě druhé o olejích), ale stejně z toho nejsem úplně moudrý :) Ohledně té 10W60 právě někdo psal, že může být pro normální provoz moc hustá, jiný píše, že to je v pohodě... Je pravda, že Millers oproti Valvoline uvádí technické specifikace a působí takovým solidnějším dojmem. Takže jsem se předběžně rozhodl pro takovou střední cestu - Millers CFS 10W50 http://www.millersoils.cz/cfs-10w502. Měl by být opravdu plně syntetický na PAO bázi a píšou (já vím, "papír" snese všechno, ale něco na tom asi bude): "Pro sportovní styl jízdy v běžném provozu a při track days v agregátech, kde je originálně doporučován olej 5w40 nebo 10w40." Takže pro moje použití asi nejvhodnější. Někdo tady zmiňoval, že ho taky používá.
Koník
 
Příspěvky: 101
Registrován: 02 led 2017, 23:23
Bydliště: Příbram

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 88 návštevníků