OndřejS píše:Tak generálka motoru nepomohla, motor sice přestal kouřit, ale spotřeba pořád kolem 1l na 1000km...K tomu ještě začalo téct těsnění pod víkem, cas-o ring a vana. Tak jsem se na***l a začal shánět jiný motor.
A když už nový motor, vzal jsem to jako příležitost pro upgrade. A tak jsem pořídil BP4W 1.8 z NB. Vyčetl jsem, že SWAP je to tak easy, že se tomu ani nedá říkat SWAP a tak jsem do toho šel. (Tímto díky Skrblikovi za motor v super stavu a seriózní jednání).
V sobotu ráno jsme vyjeli z Ostravy směr Jihlava, před polednem vyzvedli motor a ještě ten den jsem začal s výměnou. Byl jsem domluvený se známým na pomoc, ale nakonec pomohla přítelkyně a kolem půlnoci byl motor venku A v neděli odpoledne už jsme startovali.
SWAP je to opravdu jednoduchý, není třeba předělávat elektriku, stačí jen přehodit CAS, regulátor tlaku paliva FPR (k němu natáhnout nové palivové hadice, jelikož staré jsou krátké), na US forech píšou, že NB má palivovou lištu bez zpětného odvodu, ale to platí nejspíš jen pro US verze, jelikož moje BP4W měla lištu se dvěma výstupy (přívod, odvod). Taky všude píšou, že je lepší nechat startér z NB protože je mnohem lehčí (což opravdu je) a spolehlivější, ale opět platí nejspíš pouze pro US, jelikož nesedí rozteč šroubů na NA převodovku. Další o čem píšou v US je použití altíku z NA, vizuálně vypadají uplně stejně, ale radši jsem poslechl a vyměnil za NA Dále už jen přehození všech senzorů z NA motoru na NB: teplota vody, tlak oleje atd..Potom už jen osadit motor servopumpou, převodovkou a může do auta. Dolít kapaliny, nastavit časování a můžeme jet Více info např. zde: http://www.mx5atlanta.com/forums/showth ... P4W-(99-00)-into-94-97-NA-How-To
VAROVÁNÍ! Co se týče EGR ventilu, doporučuju zaslepit. Ale použít kratší šrouby z NB. Absolutně nechápu souvislost, ale při požití delších šroubů motor nedržel volnoběh a chcípal. Ještě mě tak napadá, že EGR z NA nemusel sedět na NB sání a někde přisával vzduch..pravděpodpbnější
Měl jsem nakoupeny všechny kapaliny, ale nedošlo mi, že se vylije všechen olej z převodovky, takže projížďka odložena na pondělí.
Nadešlo pondělí a já se vydal pro olej Vždycky beru všechen olej od Valvoline, který ovšem neměli a tak jsem vzal Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90. Dojel jsem domů, všechno dolil a vyjel. Hned po prvním zařazení neskutečná změna, všechno jde hladce, jednička za studena jako po másle, prostě paráda. DOPORUČUJU! Předtím byl 75W-90 od Valvoline.
Zpět k motoru, "subjektivně" rozdíl oproti 1.8 z NA je dost velký, motor jde na volnoběh úplně hladce, žádné kolísání otaček, cukání, nic. Je tišší, nejspíš díky pevným zdvihátkům, podřazování jde krásně hladce i bez meziplynu. Jde cítit nárůst krouťáku v nižších otáčkách a lepší top end výkon. Celkově úžasná změna. Nelituju ani jediné koruny investované do přestavby, doporučuju všem, co uvažují o generálce nebo výměně NA8 motoru
Fotil jsem jen v jeden moment, kdy jsem sundal rukavice, takže hrůza..ale dodám
Muzzy píše:Predpokladam ale neco jako novy motor od Smoldy?
OndřejS píše:... na US forech píšou, že NB má palivovou lištu bez zpětného odvodu, ale to platí nejspíš jen pro US verze, jelikož moje BP4W měla lištu se dvěma výstupy (přívod, odvod). Taky všude píšou, že je lepší nechat startér z NB protože je mnohem lehčí (což opravdu je) a spolehlivější, ale opět platí nejspíš pouze pro US, jelikož nesedí rozteč šroubů na NA převodovku. Další o čem píšou v US je použití altíku z NA, vizuálně vypadají uplně stejně, ale radši jsem poslechl a vyměnil za NA Dále už jen přehození všech senzorů z NA motoru na NB: teplota vody, tlak oleje atd..Potom už jen osadit motor servopumpou, převodovkou a může do auta. Dolít kapaliny, nastavit časování a můžeme jet Více info např. zde: http://www.mx5atlanta.com/forums/showth ... P4W-(99-00)-into-94-97-NA-How-To
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 200 návštevníků