Minulý pátek jsem navštívil Ještěd a Jablonec nad Nisou. Nejel jsem se pouze kochat, nýbrž jsem jel navštívit
m8rineka (David) a
Dejvida (který se nejmenuje David)
. Ti už se nemohli dočkat, až se podívají na nosníky a dají je tak nějak do pucu - tímto bych jim chtěl i moc poděkovat! Proces to byl samo sebou zdlouhavý, protože se přední část auta musela kompletně odstrojit a motor i přední náprava šla ven.
Má anténa je větší než tvá...Od prvního pohledu vypadaly nosníky tak nějak ještě OK, ale už bylo jasné, že se je předtím někdo
"SNAŽIL" opravovat. Fotky níže mluví za vše a asi vám došlo proč jsem slovo snažil napsal velkým a ještě v uvozovkách. Ano, opravdu jsem
v MX-5 vozil traverzy a stejně tak byl uchycen držák stabilizátoru.
Při rozborce se samozřejmě čas od času našel nějaký ten nedostatek - naštěstí se vše vyřešilo na místě, protože m8rinek má poměrně dobrou zásobu různých dílů. Namátkou se měnili
silentbloky motoru (jeden byl kompletně urvaný, druhý byl natržený a měl to také již za sebou). Dále se
měnilo řízení, které rosilo přes neoriginální manžety a třeba spojkové ložisko. Přední náprava se dala rovněž do pucu a sem tam se stříkla odmastila. Kromě toho došlo i na plánovanou
výměnu pomocného spojkového válce, zaslepení EGR, a čištění KN filtru.
Ale zpět k nosníkům... Při domluvě jsem trošku nechápal, proč vyžadují kluci téměř 3 dny, ale jak jsem se pohyboval v dílně a viděl vše okolo, tak mi to už bylo jasné. Fakt klobouk dolů, hodně pěkná práce a sehranost, však posuďte níže v menším foto reportu.
Poslední věc co se na MX-5 udála byla
montáž rámu od CYBUL, která šla poměrně dobře. Pouze bylo trošku napínavé startování auta po tom co šel motor zpět, nějak se mu nechtělo chytnout a po 15 minutých laborování a dolití benzínu se ukázalo, že není úplně snadné nastartovat, když se montuje rám a je odpojená palivová pumpa.
I mimo dílnu se prohodilo dosti slov (zejména o MX-5), vypilo nějaké to pivko, dalo dobré jídlo (nevím kde to bylo, ale ta svíčková byla top a domácí burgery jakby smet). Jedním z výstupů byla změna nastavení zadního HR stabilizátoru. Přední mám nastaveno stále na měkko, zadní na střed (byl předním rovněž měkký).
Třešničkou na dortu bylo
absolvování geometrie u p. Kabátka, tento človek FAKT UMÍ a neměl žádný problém s MX-5 ani nastavením na míru (závodní vozy dělá běžně). Hodnoty jsem zvolil tak nějak mezi street setupem co je z netu a tím jak se mi auto chová - měl jsem poměrně špatný turn in a spíše nedotáčivost pod plynem (proto i ta změna tuhosti stabilizátoru). Hodně taky pomohl Vavris (snad jsem moc neotravoval)
.
Původní nastavení...---------------------------------
Předek:
záklon: +4.5°
odklon: -1.5°
sbíhavost: 0
Zadek:
odklon: -1.5°
sbíhavost: 1/16 = 0.15°"
---------------------------------
Po navštívení geometrie se nedivím že se tomu nechtělo moc bokem, vzadu fakt velké Ačka a předek celý rozhozený. Vepředu jsme se sice na odklon -1.5° nedostali, ale myslím že -1.4° (na dorazech) je až až a zadek je lehce větší okolo -1.6. Na okreskách toto funguje na jedničku a celkově auto lépe přenáší informace do volantu. Kupodivu se mi i teď ty T1R zdají jako relativně použitelné, RE002 budou ovšem v blízké budoucnosti lepší volbou.
PS: Mazdička už má najeto
150 000 km , snad ještě dalších 150K vydrží