od Vojta98 » 03 črc 2017, 16:00
Tak jsem se konečně odhodlal dát sem svojí první Miatu. S myšlenkou víkendovky jsem si pohrával už asi dva roky a nic jiného, než MX-5 mi prostě nedávalo smysl. Začal jsem tedy pročítat zdejší fórum a dělat si konkrétní představu: Vždy se mi nejvíce líbilo NB, ideálně po faceliftu, stačí šestnáctistovka, nejlépe v černé barvě. Po kamarádových zkušenostech s kabrioletem bez klimatizace z léta 2015 jsem se rozhodl, že klima je prostě nutností. Začal jsem tedy prohlížet inzeráty a koncem května narazil v jednom autobazaru v Písku na svoji vyvolenou. Za týden jsem ji již měl doma. Tak tedy:
Mazda MX-5 NBFL Impuls, rok výroby 2005, najeto rovných 100 tisíc a nějaké drobné. Dovozeno z Německa po nějaké paní od Mnichova. Karoserie kompletně bez koroze, podvozek vypadá slušně, navíc je ošetřen nějakým gumoasfaltem. Auto je s kompletní původní výbavou – kožené béžové vyhřívané sedačky, dřevěný volant+hlavice řadicí páky+ruční brzda, oblouky, reproduktor mezi sedadly atd. K tomu navíc nosič na kufru – ještě pořád jsem se nerozhodl, jestli se mi líbí, ale asi si ho zatím nechám. K autu jsem navíc dostal i originální 15“ kola. Ta jsou v podstatě nová, bez škrábanců. Na nich obuto Bridgestone Turanza 195/50, prakticky nejeté, stav tak 90%. Jediné, co mi chybí k naprosté spokojenosti je originální rádio a kryt složené střechy.
Na autě jsem hned udělal kompletní servis. Všechny oleje, filtry, svíčky, rozvody – prostě klasika. Jen s klimatizací jsou od začátku problémy. Kompresor netěsní a uniká z něj médium i se zelenou kontrastní látkou. To mi bylo pochopitelně zatajeno a při nákupu to kvůli nástřiku podvozku nešlo poznat, kompresor byl navíc určitě ještě „umytý“. Čeká ho tedy buď výměna, v lepším případě jen přetěsnění. Jinak klima zatím normálně chladí, s nataženou střechou to bylo v pohodě i ve vedrech. Nechci to ale už moc pokoušet, abych kompresor nezadřel.
Jinak jsem udělal tradiční věci jako vosk, ošetřil kola, vyčistil a naimpregnoval střechu, koupil nové koberečky, apod. Žádné větší úpravy v budoucnu neplánuji, je to auto na pohodové ježdění a kochání se, i když se občas určitě rád svezu rychle. Po cca 2000 tisících kilometrech za volantem Miaty jsem totiž pochopil, jaké je to mít na obličeji ten legendární rohlík:-D. Takže díky chlapi za tip, to auto je dokonalost!!!!… I když ono to vlastně není auto – on je to roadster.
Tady pár fotek ze sobotní projížďky ve Středohoří:
- Přílohy
-
-
-
-
-
-
-
-