seatik: 300V beru proste 5W30, jak tomu rikaji uz nevim
(tak jsem se podival - je to Power Racing
). Kupuju to tam, kde je to aktualne nejlevnejsi...
Ryba: Ze bude pri nizsi viskozite motor hlucnejsi je snad celkem logicke, ne? Nebo to spatne chapu? Predpokladam, ze spotreba Motulu 300V 5W30 bude uplne stejna, jako spotreba jakehokoliv jineho oleje 5W30, nebo ne? Ja uz na tom oleji najezdil 40 000 km a nikdy jsem nijak vyrazne nemusel dolevat, muj motor ma (oficialne a celkem tomu i verim) 165 000 km, takze to bude vzdycky pripad od pripadu. Je ale jasne, ze kdyz uz motor uplne 100% netesni, tak cim hustsi olej, tim mene se to bude projevovat. Ja uz mam posledni dobou celkem zasvinene viko ventilu, takze uz to taky budu resit... Kazdopadne kdyz nekdo jezdi na 5W40 nebo 10W40 a nema s tim problem, tak neni duvod menit viskozitu...
dopr: Nejde spis o to, ze pri vysokych teplotach bude stejne husty jako 10W40, tudiz se neda ocekavat vyssi spotreba oleje, ale pri nizsich (nebo, chces-li, extremne nizkych) teplotach bude 5W40 po startu mazat lip (driv...)? Rika se, ze cim vetsi je rozptyl, tim je tezsi, aby byl olej teplotne stabilni, ale tenhle rozsah mi prijde porad docela maly...
Btw. znate nekdo oleje Eneos Nippon? Slysel jsem na ne celkem velkou chvalu, je to japonsky vyrobce, pokud se nepletu...