jarka NB 1998

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

jarka NB 1998

Příspěvekod jarka » 12 črc 2017, 22:49

Ahoj, rozhodl jsem se, že po sezóně a půl v otevřeným roadsteru :) představím i tu svýho miláčka. Než jsem došel k miatce, tak jsem 5 sezón jezdil a postupně upravoval civica typer ep3, až jsem se dostal do stavu, že se z něj stala prakticky čistá okruhovka. Díky slušnému potenciálu auta, už jsem s ním po okreskách ani nejezdil. Nebaví mě jezdit na 50 % možností auta - víc mi pud sebezáchovy a zbytky zodpovědnosti nedovolily (člověk přeci jen stárne :) ). Po krásných 5 sezónách v CTR jsem se tak rozhodl, že udělám změnu, jejímž cílem je hlavně zábava za volantem. Recept byl tedy jasný: rwd, nízká váha a maximální zábava. Na(ne)štěstí dnešní doba podobné volbě moc nepřeje a bylo jasný, že do finálního rozstřelu půjde MX-5 a Toyobaru. Nejdříve jsem zvažoval i kit alá caterham a K1 Attack, ale tam mě nakonec odradila nepraktičnost a vysoký náklady. Bmw a 350Z pak bylo zavrhnuto díky váze.

Když jsem cca před dvěma lety začal vážně shánět (volba padla původně na NC), tak bohužel zrovna nebyly žádné NC na prodej. V mezičase co jsem hlídal nabídky v čr na mě jednou vykoukla renovovaná MX-5 NB od guru racing, která měla vše potřebné, jen by se instaloval stálý převod z 5kvaltu a ještě bych proti NC ušetřil. A pak tam někde úplně dole bez požadované ceny byla NB ve sběratelském stavu, kterou inzeroval Jagy. Na první pohled vypadala jak kdyby právě vyjela ze showroomu. Zvedl jsem tedy telefon, zjistil co a jak a jel se na ten zázrak podívat. Zázrak je zcela na místě, auto bylo z roku 1998 a mělo najeto 28kkm! A jak Jagy říkal nejetá v zimě a nejetá v dešti! A ono fakt, když jsem ji viděl na vlastní oči tak jsem zrovna jen řekl, že jí beru. Jagy mi ještě pořád nabízel, ať si ji prohlídnu zespodu a kdesi cosi – jen to bylo úplně zbytečný, prostě leštěnka. Pro mě sice trochu škoda, ale tak halt si taky trochu užije a nebude jen stát v garáži a popojíždět do servisu na roční výměny oleje. Sice měla 5kvalt, ale to se během 10 minut ukázelo jako řešitelný - Jagy hned nabídnul, že sežene 6st. převodovku a zrovna i vymění a k tomu se dá ještě lehčí setrvák s novou spojkou (opravdu moc to zlepší reakce na plyn – vyzkoušeno na jednom jejich upraveném autě :) ). Jediná věc byla japonská pozice za volantem, ale s tím jsem tak nějak počítal, že bude potřeba upravovat.

Tady jak miatka vypadala, když jsem jí kupoval:
Obrázek
Obrázek

Intériér po bezmála 20 letech:
Obrázek

A původní kotouče i s původníma deskama :) :
Obrázek


Původním záměrem bylo neopakovat spirálu úprav z CTR a jen si auto užívat a minimálně jí kazit. Bohužel člověk míní a život mění (a vnitřnímu nutkání člověk prostě neporučí :) ), takže nějaké drobné úpravy zlepšující funkčnost proběhly.

I. Instalovaná 6st. převodovka ze sportive včetně lehkého setrváku a ponechání stálého převodu (4.1) z 5st. převodovky, včetně nových lehkých disků Kosei K1 TS a pneumatik 185/55R14 (výsledné zkrácení je, jakoby se instaloval finální převod 4.23 - namísto originálního 3.91, tedy zkrácení o 8%). Zpřevodování (4.1+185/55/R14) Disky Kosei K1 TS + 185/55R14


II. Úprava pozice za volantem - instalování menšího volantu MOMO 320mm. Kvůli stavu auta jsem měl vnitřně velký problém do toho jakkoli sáhnout. Bohužel oem volant byl tak veliký, že překážel a kvůli správné pozici (abych se tam vešel s kolenama) nebylo zbytí. A tím, že je menší, tak je řiditelnost auta podle mýho o dost lepší (kontra je o dost rychlejší a naprosto intuitiviní). Nechápu na co v jpn mysleli, když to navrhovali. Jediný co je horší je čitelnost přístrojů.
Foto po instalaci volantu:
Obrázek

---2016---
- Most (2:13,17) (ContiPremium Contact2 185/55R14)
- Ring 9:21 (Contact2 185/55R14 + střecha dole): Lap-03, Lap-04


r.2017
III. Instalace předních destiček Hawk HP+: doporučuju, optimální směs pro street a v Mostě při dvou stintech nezaváhaly ani na chvíli.


IV. Instalace nového filtru sání: naprosto zásadní úprava (dodavatel jedetoshop.cz). Pocitově se autu najednou chtělo do otáček až k 7tis a konečně to má sportovní ZVUK a není to vysavač. Možná jsem lehce přišel o středy, ale stálo to za to.
Obrázek
A tady ochutnávka jak to zvučí v akci: https://www.youtube.com/watch?v=ABdXNsJa1Vo. V této fázi instalováno pouze toto sání, všechno ostatní je origo.


V. Decat: s kámošem jsem provedli decataci :) . Zvučí to úplně akorát, že je to slyšet když člověk hrábne do plynu, ale nepřeřve to zvuk od sání (ostatní díly výfuku jsou origo, tzn. střední a zadní tlumič).
Obrázek
Origo trubku si budu šetřit na tk :) . Výkonu to pomohlo, sbírá se to o něco líp, celý je to takový víc lehkonohý. Trochu plechový "drncot" ale na to se dá zvyknout.
Takhle to zní zezadu:
https://www.youtube.com/watch?v=7IjU8ogL5ic
A takto při průjezdu:
https://www.youtube.com/watch?v=BGfctDJBOmk


VI. Nový podvozek Meister Zeta CRD a nastavena hravější geo (P (odklon -1°40', záklon 4,5°, sbíhavost 14'), Z (odklon -2°, sbíhavost -04')). Otestováno na okresce a i na poloviční nastavení tuhosti tlumičů jsou náklony o dost menší a prakticky zmizelo ponořování přídě při brždění. Komfort nepoznám, přijde mi to pořád stejný.


VII. Nové pneu Nankang NS-2R (185/60R14) staré S.Drive (185/55R14) byly po 4000km už chudinky na kontrolních bodech, ale držely se statečně :) . NS-2R mají o dost tužší bočnici, ale zachovává si progresivnost a zároveň se o ní dá krásně opřít a guma se nebortí. Ještě asi budu trochu laborovat s tlakem zatím (2b předek, 2.05b zadek). Díky vyššímu profilu jsem auto o 1cm snížil abych zachoval stejnou výšku. Auto je trochu míň hravý, ale pořád se nechá rozhodit. Hrozně se mi líbí ten retro look s vysokým profilem :) : váha,foto . A o něco se prodloužil převod tak tu aktuál (docela mě překvapilo, že i takto malý prodloužení převodovky (o 3%) je znát - možná je to vliv těžších širších gum s větším gripem):pila

---2017---
- Most (2:09,87) (Yokohama S.Drive 185/55R14)
- Most (2:08,33) (Nankang NS-2R 185/60R14)


r.2018
VIII. Stálý převod MFactory 4.57 od typer.cz, aktuální zpřevodování je do 200kmh na 6ku v 7tis otáčkách. Jo, jede to hodně pěkně :) . Převod je trochu slyšet, ale se střechou dole, hučícíma NS-2R a Cobaltem je to na pohodu.
Obrázek

IX. koncovka výfuku Cobalt neodolal jsem, byl na ebay za dobrou cenu tak jsem ho zkusil. Jo, teď už to má zvuk :) .
https://www.youtube.com/watch?v=QJANFXN4Wjs

X. Whiteline stabilizátory doplněk k ZetaCRD. Hodně jsem zvažoval a na konec to zase nevydržel.

XI. Nová sedačka řidiče - pořád jsem laboroval co tam dát, aby to líp drželo tělo v zatáčkách, ale nebyla to závodní skořepina. Nakonec jsem koupil poface sedačku a pan čalouník mi předělal celou kostru (dovařil vyšší boky na sedáku), vybral pěnu na sedáku a opěradle a celý přečalounil kombinací látka-koženka-alcantara. Teď už sedačka opravdu drží.
Obrázek

---2018---
- Ring 8:57 (NS-2R 185/60R14 + střecha dole): Lap-07, Lap-08
- Most (2:07,87) (Federal RS-R 205/50R15)


r.2019
XII. OZ Ultraleggera 7x15, et37, 4,4kg. S pneu Federal RS-R 205/50 váha 15.1kg. 205 padnou na 7" ráfek jak pr.el na hrnec, oproti 195 trochu vyšší váha, grip zase malinko lepší, ale pořád se nechá hodit zadkem i na suchu.
Obrázek

XIII. Weight strategy žádný velký odtučňování na úkor pohodlí, pouze vyndání věcí, který jsem za poslední tři roky provozu skoro nepoužil. Cíl je cca 25-30kg váhy dolů bez omezení komfortu. Tzn. vyndání rezervy (-10kg), lehká baterka EXIDE BIKE AGM Ready 21Ah (-5kg) a rádio s reprákama co stejně hraje strašně a pustil jsem ho asi 3krát (cca -10kg) + ještě půjdou stínítka :) (ani jednou jsem je nepoužil proti slunci, jen překáží když sundávám střechu).

XIVI. Komplet desky Hawk DTC30 + pořád sériové kotouče: v Mostě super, nevadly a stačí jím relativně malý tlak pro maximální účinek. Mají fakt síly na rozdávání, i s malýma kotoučema a širokýma zahřátýma pneu není problém aktivovat abs. Docela skok oproti HP+.

XIVII. Duální Shift-ligth SL-07 od JF performance: prozatím nastaveno první upozornění na 6,2t rpm - (jeden zelený blik+jedno pípnutí) a druhý upozornění na 6,6t rpm - (červené blikání+více pípnutí).
https://www.youtube.com/watch?v=VH84wp8Pcak
Obrázek

---2019---
- Most (2:04,98) (Federal RS-R 205/50R15, podvozek konečně nastavený tak že si rozuměl s tvrdýma stabíkama).
Naposledy upravil jarka dne 10 srp 2019, 13:27, celkově upraveno 22
23tis. km ... 12,4 l
jarka
 
Příspěvky: 213
Registrován: 29 říj 2015, 00:22

Re: jarka NB 1998

Příspěvekod gramo » 13 črc 2017, 12:41

Krása, je jak nová. A ty Koseie už mě taky nějakou dobu lákají, vypadá to na nich fakt pěkně.
Je docela zajímavé, jak ten decat ovlivní zvuk.

To je asi fajn pocit, nahánět v miatě porsche :D 8-)
https://www.youtube.com/watch?v=mGVj0pq-UqM
Uživatelský avatar
gramo
 
Příspěvky: 781
Registrován: 07 dub 2016, 16:54

Re: jarka NB 1998

Příspěvekod Tomin » 13 črc 2017, 21:37

Ty jo, to je pastva pro oči! :shock:
A ta sbírka videí na YT je taky chuťka [horepalec]
https://www.youtube.com/user/jpnet13/vi ... d=1&view=0
NC 2.0 Expression
To není auto, to je ROADSTER, lásko!
Uživatelský avatar
Tomin
 
Příspěvky: 596
Registrován: 24 říj 2014, 22:25
Bydliště: moravsko-slovácké pomezí

Re: jarka NB 1998

Příspěvekod jarka » 13 črc 2017, 22:25

Jo je krásně zachoválá - díky. Dokonce i já jsem nakoupil kosmetiku a snažím se o ní starat jak si zaslouží i po stránce vzhledu :) (technika je samozřejmost).

Ad. 911 v Mostě: I když to ještě bylo na původním podvozku tak díky gumám s tvrdší bočnicí (S.Drive) to bylo o dost lepší než rok před tím na PremiumContactech. Ten kluk s 911 tam byl ale evidentně poprvý, ale potěšilo to. Ta 911 byla v nějaký speciální edici (40jahre) a měla dokonalý zvuk.
23tis. km ... 12,4 l
jarka
 
Příspěvky: 213
Registrován: 29 říj 2015, 00:22

Re: jarka NB 1998

Příspěvekod dopr » 14 črc 2017, 14:53

krasnej kousek! Gratulace.
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3489
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

Re: jarka NB 1998

Příspěvekod Smolda » 14 črc 2017, 17:23

Máš to moc pěkný a koukám, že už jsi toho docela dost stihnul :) Gratulace!
Uživatelský avatar
Smolda
 
Příspěvky: 244
Obrázky: 0
Registrován: 26 led 2016, 21:13
Bydliště: Praha

Re: jarka NB 1998

Příspěvekod jarka » 14 črc 2017, 23:04

Jo je to brouček, někdy mi je jí až líto :) . Správný koncepci jsem nikdy moc nepřikládal význam, ale miatka mě překvapila jak díky tomu jak je široká, nízká a dobře vyvážená dokáže fungovat i na obyč gumách a měkkým podvozku a jaká je s ní přitom zábava.
23tis. km ... 12,4 l
jarka
 
Příspěvky: 213
Registrován: 29 říj 2015, 00:22

Re: jarka NB 1998

Příspěvekod bmxdave » 14 črc 2017, 23:07

Jaký lak a interiér :shock: tohle nechat v originálu,schovat do garáže pod plachtu a za 10 let by všichni jen čuměli :)
bmxdave
 
Příspěvky: 889
Obrázky: 1
Registrován: 28 led 2012, 17:34
Bydliště: Hodonín

Re: jarka NB 1998

Příspěvekod Pochtli » 15 črc 2017, 14:20

Každého věc, ale tenhle krásně zachovalý kousek byla škoda předělávat a pak huntovat někde na okruhu..
NB 1.8 -> NB 1.6 -> NBFL 1.8 -> NB 1.6 Miracle (2000)
Toyota Avensis kombi 2.0 VVTi (2005)
Suzuki Swift 1.3 (1999)
Uživatelský avatar
Pochtli
 
Příspěvky: 2005
Obrázky: 3
Registrován: 22 čer 2010, 20:08
Bydliště: Brno

Re: jarka NB 1998

Příspěvekod jarka » 15 črc 2017, 15:31

Chápu tvůj pohled, ale pro mě je auto tím jak jezdí a kolik zábavy si při tom užiju. Kdybych chtěl investovat, tak se autům vyhnu velikým obloukem. Ono žádný velký úpravy tam nejsou, všechno se to dá jednoduše vrátit zpět a tahle cesta už je na konci. Jinak všechny origo díly co šly dolů jsou pečlivě zabalený a uložený a v zimě to nebude jezdit ani náhodou (do toho slanýho mordoru co je u nás na severu, bych jí nevytáhl ani náhodou). Ale v mokru se to samozřejmě ven podívá - to se nedá nic dělat (nemá to být na mokru taková prča :) ). A jednou za rok Most a když to dopadne tak Ring (tam to sice nemá koně a není to ta správná výzva, ale i tak je to super, řítit se liščí dírou 200+ s nebem nad hlavou).
23tis. km ... 12,4 l
jarka
 
Příspěvky: 213
Registrován: 29 říj 2015, 00:22

Další

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 172 návštevníků

cron