MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (onboardy)

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (foto z trackday)

Příspěvekod vhml » 18 črc 2017, 09:51

Prvně vyřeš chlazení oleje. To je větší průser. Přirozeně se tím sníží i teplota vody, když nebude motorem běhat 130stupňový olej. Na malý okruhy hodně pomůže i ruční spuštění větráku chladiče ( narozdíl třeba od Mostu, kde máš dost velkou rychlost náporovýho vzduchu na to aby byl větrák k hovnu )
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (foto z trackday)

Příspěvekod metaljohn » 18 črc 2017, 11:20

Moc pěkný fotky ;) Přítelkyně vypadala vysmátě, to je super, že jí to baví taky, takových moc není :D Já vzal Mazdu poprvý na okruh, v Mýtě jsem byl předtím se svým předchozím autem. To auto se tam cítí jak doma, přesně na takovým technickým okruhu je to super :)
Uživatelský avatar
metaljohn
 
Příspěvky: 70
Registrován: 25 dub 2017, 21:57
Bydliště: Ml.Boleslav/Svitavy

Re: MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (foto z trackday)

Příspěvekod metaljohn » 18 črc 2017, 11:23

vhml píše:Prvně vyřeš chlazení oleje. To je větší průser. Přirozeně se tím sníží i teplota vody, když nebude motorem běhat 130stupňový olej. Na malý okruhy hodně pomůže i ruční spuštění větráku chladiče ( narozdíl třeba od Mostu, kde máš dost velkou rychlost náporovýho vzduchu na to aby byl větrák k hovnu )


To potvrzuju. Kamarád v Civicu má měřák oleje a v Mýtě mu to těch 130 naměřilo. Jak říkáš, tam není kde pořádně chladit náporem. Dřív mi dokonce i přišlo, že brzdy mi vadnuly v Mýtě dřív než v Mostě, kde jsou přecejenom delší intervaly mezi brzděním.
Uživatelský avatar
metaljohn
 
Příspěvky: 70
Registrován: 25 dub 2017, 21:57
Bydliště: Ml.Boleslav/Svitavy

Re: MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (foto z trackday)

Příspěvekod Filip46 » 18 črc 2017, 17:48

Pěkné záběry a fotky. Dívám se, že v prvním videu jedeš od 4 minuty za mnou (červené NA) :D pěkně se na to kouká. Jinak s pneu mám stejný problém do příště bych chtěl též AD08R nebo 595 RS-R. No a s tím chlazením v mýtě to je na prd, furt roztočená dvojka. Mě ke konci jizdy ukazoval budík olej 120-125°C, voda ale v pohodě ta se nehla za půlku.
Filip46
 
Příspěvky: 43
Registrován: 04 pro 2015, 00:24

Re: MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (foto z trackday)

Příspěvekod froxic » 06 srp 2017, 00:12

Tak OEM lip na místě, zatím jenom foto mobilem. Velká spokojenost, konečně to má trošku dravý předek. A dokonce se dostanu i přes patník do vjezdu a na zlomu u garáže je cca 2 cm rezerva. No uvidíme co příčné prahy...

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Jinak lakýra odvedl pěknou práci, ale co mě udivilo, tak že prý barva "Mazda 20P" má dva pododstíny, jeden do modro-fialova, druhý spíše-modrý. Tak se volil ten modřejší a vypadá, že to pasuje k barvě nárazníku.
MX-5 10AE #5610 | 1999 1.8 103 kW
Obrázek
Uživatelský avatar
froxic
 
Příspěvky: 325
Registrován: 25 srp 2016, 09:48
Bydliště: Ostrava

Re: MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (OEM lip)

Příspěvekod mx-5nd2.0 » 06 srp 2017, 22:29

Vypadá to dobře, jsem zvědav na živo.
Uživatelský avatar
mx-5nd2.0
 
Příspěvky: 401
Obrázky: 0
Registrován: 17 črc 2016, 21:45
Bydliště: Ostrava

Re: MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (clutch story)

Příspěvekod froxic » 16 srp 2017, 08:56

Tak mi do K&K opět něco skočilo, nicméně bych nebyl ani tak schopný dojet. Zkusím lehce nastínit situaci, která tomu předcházela...

Kolega z práce mě požádal, jestli bych s ním nejel omrknout jednu MX-5 (NBFL) do Olmíku. Trošku jsem váhal, jakým autem se pojede, ale bylo jasné, že si toto nemůžu nechat ujít. Nakonec volbu vyhrála MX-5 před Focusem, i když byly vyloženě tropy, dusno a ohlášeny nějaké bouřky. A tak se po práci vyjelo z Ostravy a mezi rosícími se hlavami se odrážely zvukové vlny zejména na "frekvenci Miata". I přes neskutečné dusno to vypadalo na pěknou vyjížďku s o to zajímavější zastávkou. No nebudu to natahovat, míjejíc Mošnov jsme si tak pěkně podřazoval z 5°na 4°, po lehké deceleraci jsem chtěl řadit 3°, nicméně spojkový pedál šel strmě dolů a nekladl žádný odpor. Hned jsem věděl, která bije a naše čela se o to více začala rosit. Zkrátka všechno špatně, do bezmála dvou hodin jsme měli obhlížet černou NBFL a přitom jsme trčeli v modrém NB s naprosto nefunkční spojkou. Co se přesně stalo? Odpověď je jednoduchá - praskla hadice a pedál nešel natlakovat.

Začal jsem přemýšlet o odtahu a pak jsem si řekl, že to tedy zkusím. A tak mě čekala skoro 30 Km dlouhá cesta zpět domů přes nespočet světelných křižovat. Ale s receptem, chcípnout motor, startovat na 2°s lehkou korekcí plynového pedálů a následně VELMI ale VELMI TRPĚLIVÝM zařazením 4°přes meziplyn, se mi podařilo bez újmy synchronů a baterie dorazit (jak jsem byl rád, že jsem vyměnil tu starou Panasonic baterii za Vartu s 520A startovacím proudem). Myslel jsem, že heel-and-toe je ten nejvyšší gurmánský stupeň jak řadit, no jak jsem se mýlil :D

A teď trošku zrychlíme a to doslova. S většinou času atakující konstrukční rychlost Focusu II jsme se řítili do Olomouce, obhlédli a projeli poměrně vymazlené a vkusně upravené NBFL, abychom mohli následně vyrazit zpět a kličkovat mezi blesky. Určitě jste napjatí jestli kamarád, řekl své "ANO". Vzhledem k tomu, že už je asi opět na cestě do Olomouce, tak.... No myslím, že tu brzy najdete jeho téma, pokud půjde vše podle plánu.

PS: Nová spojková hadice (HEL Performance) je už svém místě. Velký díky patří Jaggymu, u kterého jsem ji objednal v Pátek dopoledne a v Sobotu ráno byla u mě :-)

hel.jpg

PPS: Tak snad příští K&K vyjdou :)
MX-5 10AE #5610 | 1999 1.8 103 kW
Obrázek
Uživatelský avatar
froxic
 
Příspěvky: 325
Registrován: 25 srp 2016, 09:48
Bydliště: Ostrava

Re: MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (OEM lip)

Příspěvekod TeeJay » 16 srp 2017, 09:55

Jak na potvoru :D ale kdo takovejhle příběh nemá, jakoby nežil :)
Nicméně mě zajímá, proč jsi ji nezapojil rovnou do pomocnýho spojkovýho válečku? Jestli je to teda ta cca 55 cm verze. Díky tomu pak můžeš vyhodit ten "prasečí ocásek", takže v oběhu je méně kapaliny a má kratší cestu, redukuješ jeden potenciální bod, kudy by kapalina mohla téct, a navíc velmi usnadníš vyndávání motoru :)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (OEM lip)

Příspěvekod froxic » 16 srp 2017, 10:00

No, to jsem původně chtěl, ale pak jsem poslal špatný odkaz z MX5parts a tak mám kratší verzi. Tak spodek to snad udrží nějakou dobu, hadici jsem kontroloval a vypadá ok.
MX-5 10AE #5610 | 1999 1.8 103 kW
Obrázek
Uživatelský avatar
froxic
 
Příspěvky: 325
Registrován: 25 srp 2016, 09:48
Bydliště: Ostrava

Re: MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (OEM lip)

Příspěvekod TeeJay » 16 srp 2017, 10:09

Aha, tak proto. To je škoda, ale tvůj problém to řeší spolehlivě :)
Ten spodek není hadice ale trubka, takže tam moc nehrozí, že by praskla... to by musela být úplně rezavá a to tahle nebývá ani trochu :)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 97 návštevníků

cron