LEŠTĚNÍ KAROSERIE
Zainvestoval jsem do autokosmetiky. Dnes tedy došel z vlesku.cz balík. Byl v něm autošampon s mycí rukavicí a utěrka, dále leštěnka s mikrovláknovým aplikátorem a konečně vosk s pěnovým aplikátorem a spešl mikrovláknová utěrka na rozleštění. Hodně jsem dbal na poměr cena/výkon, nicméně i tak 2000,-!!! Podrobnosti v přiložené fotce. Nemám teď moc času, ale na to jak jsem se těšil a sliboval si od leštění Mazďénky ryze relaxační činnost, tož aspoň že vezmu předek. Tady jsou zkušenosti.
Z poslední vyjížďky jsem už dojel s autem poctivě owapkovaným a ještě z exponovaných míst mokrou houbičkou odstranil hmyzí ragů a jiný bordel. Takže mě dnes v první řadě čekalo umytí šamponem. Předesílám, že nakonec jsem dělal jen haubnu nad motorem jen tak na zkoušku. Vzhledem k dnešním teplotám nepřicházelo v úvahu umývat venku, takže se vše odehrálo v garáži za svitu zářivky. Do kyblíku jsem si napustil jen dva litry , kápnul tam kapku šamponu a vlhkou rukavicí kapotu víceméně jen utřel prach. Autošampon, a jak krásně až luxusně voní! Když to porovnám s tím, co si matlám ve vaně do vlasů... Zkušenost, jak meje Auto Finesse zatím proto nemám. Spešl utěrka ovšem suší precizně, je lepší jak klasická jelenice.
Na aplikátor jsem dal pár kapek leštěnky s podtitulem ´cleanser´ a pustil se do díla. Leštěnka ovšem moc necleanseruje. Předchozí majitel nechal na kapotě uschnout kapky nějaké extratvrdé vody a po nich zbyly světlé flíčky vodního šutru nehezky kontrastující s černou barvou. A do Lime Prime jsem vkládal naděje, že mě jich zbaví. No vůbec! Sice jsem postřehl, že některé drobné nečistoty si aplikátor vzal, ale i tak je hlavní síla v leštěnky v leštění, no. Lak samotný pěkně prokoukl a černá jakoby byla černější. Přechod mezi leštěnou a starou částí je jasně patrný. Ze začátku jsem leštěnku dával na aplikátor, potom ji kapal rovnou na kapotu a krouživě roznášel. Stíral a rozlešťoval jsem obyčejnou švédskou utěrkou z penny. Jde to dobře, šmouhy po zbytcích leštěnky jsem nenašel, ani když jsem si z boku posvítil. Celkem dost ubylo i vlasových škrábanců a kapota je na omak hodně kluzká - plastová lahvička Lime Prime sjede jako nic, kdežto na nenaleštěné části stojí jak přilepená.
A zlatý hřeb večera - voskování. První postřeh s Dodo Purple Haze je, že vosk hrozně moc krásně voní! Ale opravdu převelice. Po otevření (a asi minutové inhalaci) jsem začal hledat pěnový aplikátor. Zkrátím to - zůstal doma na sedačce po vybalování. Tak nic, vosk jsem teda začal nanášet prsty a ejhle, šlo to moc dobře. Vrstva musí být veletenká a právě těmi prsty se to dobře kontroluje. Všem tuhle metodu můžu doporučit. Po pár minutovém čekání až vosk zaschne, jsem to vzal speciální mikrovláknovou utěrkou. Čekal jsem kdo ví jak nebudu vosk rozlešťovat, ale stačí snad jeden tah utěrkou a je hotovo. EDIT: Nehotovo! Venku, když na kapotu zasvítilo slunko, tak odhalilo velkou flekatost. Ten vosk je prostě potřeba rozleštit důkladněji než by se pod chabým svitem garážové zářivky zdálo.
S výsledkem jsem celkem spokojen, ale příště to asi bude chtít ještě tu drahou plastelínu, co se na všechno lepí a nesmí spadnout na zem.
- na fotce chybí pěnový aplikátor. na dokladu mám věnování!
- rozdíl mezi ošetřenou a neošetřenou částí