RAKOUSKEM V MX-5
To byl teda roadtrip! Jak mluví některé zdejší nehodné jazýčky o NC, její údajné nevhodnosti k ježdění "kolem komína" a naopak jí přisuzují roli "pouze" dovolenkového exploreru. Těžko soudit, dokud jsem pojezdil zatím ony kratší a středně dlouhé (do 500km) trasy. A bych mohl tento uzlík rozetnout, bylo potřeba investovat do první pořádné objevitelské cesty plné alpských průsmyků a těch nejklikatějších silnic v sousedním Rakousku s mojí drahou manželkou coby spolujezdkyní. A vyplatilo se! Pro mě osobně se tím uzavřela jedna kapitola, kdy jsem po dlouhé roky čekání na vlastnictví Mazdy si to krátil plánováním a virtuálním cestováním nad mapovými podklady. Takže jsme jeli víceméně na jistotu - jistotu krásných přírodních scenérií a kvalitních cest. Nicméně když jsme míjeli cedule, na kterých byly nápisy jako Sölkpass, Turacherhöhe, Nockalstrasse či Wildalpen, zažil jsem nefalšované DOJETÍ! Které bylo pak vystřídáno pocitem, jak moudře pravil pan Hrušínský "Alpy, ty tě OHROMÍ, Karle". A co teda NC po ty tři dny? Můžu teď zodpovědně prohlásit, že je fuk jestli naplánovaná trasa měří 13, 130 nebo 1300km - vždy přesně v polovině si chmurně uvědomíte, že jízda v tomto úžasném a (bezmála)geniálním roadsteru je už za půlkou a brzy bude této výjímečné události cílový konec. A na rozdíl od spolujezdce byste po protnutí pásky, bez ohledu na ujetou vzdálenost, ihned vyrazili dál... Sakra, co se bude dělat v zimě jako?
PS. tohle s cestováním nesouvisí, ale důležité to jest převelice. Když jsem právě v oné čekatelské době si prohlížel fotky s MX-5, študoval její boční profil, tak mě zajímalo jestli je to možné. Jestli by to šlo. Jde to! Co? No přece za jízdy vytáhnout ruku z auta natolik, aby se dotkla točícího se zadního kola. Umí tohle vaše všeumětelské SUV?
- Das Tschurpaussen
- co je tu divného? nápověda - je to na autě
- z Moravy nejbližší plnohodnotný průsmyk
- na cestě k jezeru Vonderer Gosausee
- nejkrásnější parkoviště světa - zadní část
- ..a přední část - výhled na Hallstatt