Klima při stání ve vedrech nbfl

Re: Klima při stání ve vedrech nbfl

Příspěvekod bkralik » 27 srp 2017, 11:28

Tak zaprvé TSlany má NBFL, takže určitě R-134a už od výroby. A nemám zrovna po ruce servisnávod na nbfl, ale v servisnávodu k NB se píše tohle:
klima_nb.png


Takže 550g tam je naprosto správně. 300 g jak navrhujete vy mi přijde strašně málo - znám auta kde je dokonce 1100 g chladiva v normálu...
Hlavně ať ten klimatizák otestuje tlaky v systému! Tam je vidět jestli tam je moc chladiva, jestli máš špatnej kompresor nebo expanzní ventil. Koukni na přiložené stránky:

klima_nb2.png

klima_nb3.png
1.6 NB (rv. 2000) Twilight blue - Španělka

další šroty:
Mazda RX-8 (rv. 2006, 1.3 wankel, 170 kW) - WinterCar
Alfa Romeo GTV6 (rv. 1980, 3.0 V6, ~ 130 kW) - Červená - Historik hysterik
Uživatelský avatar
bkralik
 
Příspěvky: 126
Registrován: 24 črc 2015, 20:08
Bydliště: Královehradecko

Re: Klima při stání ve vedrech nbfl

Příspěvekod Andre_fux » 27 srp 2017, 12:43

a to je právě ta drobnost..Klima u NB a NBfl má jiné množství náplně!

EDIT: Tam jsem našel i štítek z NBfl.
NB má náplň 600g
NBfl má náplň 400g
Přílohy
NBfl.jpg
NBfl
Sticker_AC_NB.jpg
NB
NB 1.6 (81kW) 11.09.1999 Titanium Gray II
NA 1.6 (66kW) 28.10.1996 Montego Blue Mica
„Nejsme tak bohatí, abychom si mohli kupovat levné věci.“ - Baťa
Organizace hromadných nákupů na IL se slevou Aktuální kolo
Uživatelský avatar
Andre_fux
 
Příspěvky: 2118
Obrázky: 1
Registrován: 28 čer 2011, 19:10
Bydliště: 1% Jihomoravský kraj, 99% Středočeský kraj :(

Re: Klima při stání ve vedrech nbfl

Příspěvekod PeterS » 27 srp 2017, 15:38

bkralik píše:Tak zaprvé TSlany má NBFL, takže určitě R-134a už od výroby.

áno to je jasné to majú všetky MX-5ky okrem NA pred FL ktoré mali R12a.

bkralik píše:znám auta kde je dokonce 1100 g chladiva v normálu...

Poznám kde ide aj viac :D kedysi do starých áut išli "kilá" dnes do moderného ide pár gramov a to majú 2-oj 4-or zonové klímy.

U nových aut sa používa ešte chladivo HFO 1234yf. :idea:
Ja mám plničku a školenia na klímy a rovnako certifikát na F-plyny.

To čo som písal som písal z vlastnej skúsenosti :!: :!: :!: a AdreFux to dole potvrdil.

Prikladám z manuálu z NBfl pre rok 2002
NBfl AC.png

Ja som pri plnení vychádzal z internej pamete mojej plničky kde je tiež napísané myslím 500g alebo 550g a nakoniec to robilo zákaznikovy toto isté a museli sme ubrať. Tlaky oba dobré rovnako ventil, dehydratátor mal vymenený.

Btw. u NB a NBfl existujú 4 možno 5 variánt zapojenia klimatizácií a každá je inak velká.
RX7 SA22C 1979
Miata USA 1989
MX-5 Impuls 2005
Uživatelský avatar
PeterS
 
Příspěvky: 388
Obrázky: 14
Registrován: 10 zář 2013, 19:51
Bydliště: západné Slovensko 20% + Južní Morava 80%

Re: Klima při stání ve vedrech nbfl

Příspěvekod bkralik » 27 srp 2017, 17:10

Ok, potom se omlouvám, příště si seženu správnej manuál než ze sebe budu dělat chytrýho ;)
1.6 NB (rv. 2000) Twilight blue - Španělka

další šroty:
Mazda RX-8 (rv. 2006, 1.3 wankel, 170 kW) - WinterCar
Alfa Romeo GTV6 (rv. 1980, 3.0 V6, ~ 130 kW) - Červená - Historik hysterik
Uživatelský avatar
bkralik
 
Příspěvky: 126
Registrován: 24 črc 2015, 20:08
Bydliště: Královehradecko

Re: Klima při stání ve vedrech nbfl

Příspěvekod PeterS » 27 srp 2017, 17:37

bkralik píše:Ok, potom se omlouvám, příště si seženu správnej manuál než ze sebe budu dělat chytrýho ;)

Ne tady o nic nejde ;) jenom jsem chtel pomoct svou zkušenosti
RX7 SA22C 1979
Miata USA 1989
MX-5 Impuls 2005
Uživatelský avatar
PeterS
 
Příspěvky: 388
Obrázky: 14
Registrován: 10 zář 2013, 19:51
Bydliště: západné Slovensko 20% + Južní Morava 80%

Re: Klima při stání ve vedrech nbfl

Příspěvekod evlo » 27 srp 2017, 18:13

1100g chladiva mam v druhym aute taky spravne, nepijde me to divne, podle me to bude u dvouklimovych aut normal.

Jinak zadny servis me to neveril a nebyl ochotny to tam dat, proto si chci koupit tu vlastni plnicku, kdyz jsem se dival co stoji jen samotna vakuova pumpa, abych to udelal poradne, tak uz je priplatek za plnicku trapny.
evlo
 
Příspěvky: 852
Registrován: 24 zář 2011, 21:12

Re: Klima při stání ve vedrech nbfl

Příspěvekod Krenstik » 27 srp 2017, 22:19

Akorat ti nikdo bez skoleni na F plyny neproda chladovo, jen tak off topic ;-)

JInak staci vaha, flaska s chladivem, dva budiky, a vakuovka. Par penez a fungujes. Plnicka je pro blbce :-D

P.s. Dokonce to pro Behr skolim 8-) Jen ta cena toho chladiva leti pekne nahoru.
Mazda 3 a k tomu nějaký fašista.....
Uživatelský avatar
Krenstik
 
Příspěvky: 743
Obrázky: 36
Registrován: 18 úno 2010, 20:46
Bydliště: Brno

Re: Klima při stání ve vedrech nbfl

Příspěvekod evlo » 27 srp 2017, 22:40

Uf, jeste, ze to zas vis lip nez ja, stejne jak mnozstvi chladiva, vedi v servisu lepe, jsem fakt rad, jak me pomahas.
evlo
 
Příspěvky: 852
Registrován: 24 zář 2011, 21:12

Re: Klima při stání ve vedrech nbfl

Příspěvekod tslany » 30 srp 2017, 17:14

Dík za vyčerpávající info :) Já mám mazdu dovezenou od pitomejch žabožroutů, proč tam sakra tu cedulku nikde nemám? :D

Kucí co máte ty plničky, kdo z vás to má k Brnu nejblíž a je ochotnej to naplnit na 100% správně na základě předchozích zkušeností s nbfl?
NC 2006 1.8
Hyundai Grandeur 2009 3.3V6
tslany
 
Příspěvky: 215
Registrován: 21 črc 2016, 16:15

Re: Klima při stání ve vedrech nbfl

Příspěvekod tslany » 22 dub 2018, 19:20

Tak mám naplněno, nevypíná se. Ale prostě jakmile to auto stojí v kolonách tak mi přijde že to oproti Hyundaiu, kterej tam má topivýho třílitra, prd chladí. Asi fakt to bude chtít nějaký lepší lopatky co by tam ten vzduch foukaly, neměnil třeba někdo s klimou chladiče za nějaký neorigo? Tam se nedával origo větráky nebo jo?
NC 2006 1.8
Hyundai Grandeur 2009 3.3V6
tslany
 
Příspěvky: 215
Registrován: 21 črc 2016, 16:15

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 157 návštevníků

cron