Nízký tlak oleje při zátěži - NC 2.0

Nízký tlak oleje při zátěži - NC 2.0

Příspěvekod engin » 28 srp 2017, 09:12

Zdravím, mám dotaz ohledně vlastností oleje při okruhové zátěži. Mám NC 2.0 (a 5w40) a v sobotu na okruhu v Písku jsem ujel asi 6 kol a dal autu oddech, bylo fakt horko, tak jsem to nechtěl moc hrotit.
Když jsem za půl hodiny chtěl jet znova, všiml jsem si, že ukazatel tlaku oleje je na volnoběh sotva na druhé čárce od Low, což mě znepokojilo a chtěl jsem zkontrolovat množství oleje. Na měrce bylo úplně u dna, což mě vyděsilo a já se rozhodl trochu dolít (do půlky rozmezí na měrce), abych náhodou nepatřil mezi ty co dvoulitr zadřeli. Po ujetí 3 kol jsem olej zase změřil a bylo tam zase u dna. Nikde nic neteklo a auto nekouřilo.
Na druhý den jsem olej změřil a bylo nad asi 0,5 cm nad horní ryskou.

Chci se tedy zeptat, zda je to normální a zda se nemusím bát zadření...
Vysvětluju si to snížením viskozity oleje při tak vysoké teplotě (venku bylo přes třicet, takže olej byl na okruhu fakt horký), takže olej z měrky prostě stekl, ale kdo ví, ten tlak na ukazateli byl zvláštní.
A dál, mám případně přebytečný olej zkusit vysát, nebo tam je určitá tolerance?

Díky moc
engin
 
Příspěvky: 7
Registrován: 17 kvě 2017, 21:42

Re: Nízký tlak oleje při zátěži - NC 2.0

Příspěvekod cafe-racer » 28 srp 2017, 09:55

Pokud nemáš upravený měřák, funguje budík tlaku oleje spíš jako hračka : nejprve počká , zda dostane info od tlakového čidla (0/1) a pokud je to 1, pak hýbe ručičkou podle otáček.
Olej nad měrkou určitě ne -> zbav se ho libovolným způsobem.
NC 2.0 '06 kabriolet
cafe-racer
 
Příspěvky: 841
Obrázky: 1
Registrován: 26 srp 2013, 12:29

Re: Nízký tlak oleje při zátěži - NC 2.0

Příspěvekod Robo96 » 28 srp 2017, 10:08

hladinu oleja meras za studena, ked si ju meral po jazdach tak bol este rozteceny po motore, preto si na ryske videl ze je tam malo. ked si to meral na druhy den tak uz vsetok olej stiekol do vane a preto si ho mal zas vela ked si tam dolial. ak mas hladinu pri studenom motore len 5mm nad max ryskou tak by sa este nic nemalo stat, ale pokial motor vytacas casto na redline tak ho mozes pre pokoj v dusi odpustit.
2001 NB2 Brilliant Black 1.6 → 1.8 swap - donor
1995 NA2 Brilliant Black 1.6 → full NB2 1.8 swap.. hotovo, Eaton M62 supercharged
Uživatelský avatar
Robo96
 
Příspěvky: 974
Obrázky: 17
Registrován: 26 led 2016, 18:08

Re: Nízký tlak oleje při zátěži - NC 2.0

Příspěvekod Jirka » 28 srp 2017, 19:50

cafe-racer píše:Pokud nemáš upravený měřák, funguje budík tlaku oleje spíš jako hračka : nejprve počká , zda dostane info od tlakového čidla (0/1) a pokud je to 1, pak hýbe ručičkou podle otáček.
Olej nad měrkou určitě ne -> zbav se ho libovolným způsobem.


Tak to je paráda, ve spojitosti s otřesnou olejoměrkou bude asi právě tohle důvodem těch zadřených 2.0 :(
Uživatelský avatar
Jirka
 
Příspěvky: 565
Registrován: 05 zář 2014, 08:16

Re: Nízký tlak oleje při zátěži - NC 2.0

Příspěvekod Skopo » 29 srp 2017, 13:18

Na NC s teplym motorom nikdy nenameras olej, ja meram iba studeny. A tlak oleja na volnobehu ma byt 2 ciarku od low, ja to tak mam vzdy ked je zahriaty motor na volnobehu. Aj v manuale najdes, ze to je spravny tlak - nesmie klesnut pod druhu ciarku odspodu ani stupnut nad stvrtu od vrchu. Ak si chces byt isty, ze autu na okruhu neublizis, dorob si budik teploty oleja
MX-5 NC 2.0
Skopo
 
Příspěvky: 54
Registrován: 28 lis 2014, 12:37
Bydliště: Stupava

Re: Nízký tlak oleje při zátěži - NC 2.0

Příspěvekod dopr » 29 srp 2017, 13:59

navrtejte si do merky vrtackou dulky a mate po problemu. Byla to jedna z prvnich veci, ktere jsem na Mazde udelal :)
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3489
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

Re: Nízký tlak oleje při zátěži - NC 2.0

Příspěvekod cafe-racer » 29 srp 2017, 14:12

dopr píše:navrtejte si do merky vrtackou dulky a mate po problemu. Byla to jedna z prvnich veci, ktere jsem na Mazde udelal :)

Pošli sem fotku, prosím
NC 2.0 '06 kabriolet
cafe-racer
 
Příspěvky: 841
Obrázky: 1
Registrován: 26 srp 2013, 12:29

Re: Nízký tlak oleje při zátěži - NC 2.0

Příspěvekod Libor » 29 srp 2017, 15:37

MX-5 NCFL 2.0 PRHT
Uživatelský avatar
Libor
 
Příspěvky: 185
Obrázky: 0
Registrován: 24 črc 2015, 21:17
Bydliště: Praha-západ

Re: Nízký tlak oleje při zátěži - NC 2.0

Příspěvekod tomybandit » 04 zář 2017, 10:34

Nexce sa mi verit tomu ze by pri vyrobe NC zle spravili mierku oleja, uprimne vrtanie do mierky mi pride uplne zbytocne. Ten olej sa musi dat namerat tak ci tak.
Je jedno ci 1.8 alebo 2.0. Skor je problem pri merani v tom co tu velmi pekne vysvetlili Robo a Skopo
Ten olej je velmi riedky a tiez mam problem ho namerat ak auto nestoji uplne rovno, alebo po jazde. A nestaci 5 minut po jazde. Nenameram ho mozno ani po hodine a uz vobec nie v tych horucavach. Olej velmi rychlo steka a rozhadzany vsade mozne. Pekne je to vidiet na druhej strane mierky, nie na tej vrubkovanej.
Olej meriam rano ked je auto rovno a olej studeny a steceny a ukazuje mi to v poriadku a to tam nemam ani tie dierky. Ak vam ho tam aj tak neukaze je ho tam proste malo.
Punk´s Not Dead
Uživatelský avatar
tomybandit
 
Příspěvky: 373
Registrován: 01 čer 2014, 10:20

Re: Nízký tlak oleje při zátěži - NC 2.0

Příspěvekod Pet » 05 zář 2017, 08:15

tomybandit, ano je to pravda, na druhé straně měrky je olej krásně vidět. Ale i tak, dírky ničemu nevadí :) Olej měřím vždy před jízdou, ale ještě jsem nikdy od výměny k výměně nemusel dolévat 8-)
MX5 NC 2.0 -3,5cm
323F BA r.v.94 - leštěnka
323F BA r.v.98 - zimák a pracant
Pet
 
Příspěvky: 170
Registrován: 11 čer 2012, 08:24
Bydliště: Příbram

Další

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 158 návštevníků

cron