od engin » 28 srp 2017, 09:12
Zdravím, mám dotaz ohledně vlastností oleje při okruhové zátěži. Mám NC 2.0 (a 5w40) a v sobotu na okruhu v Písku jsem ujel asi 6 kol a dal autu oddech, bylo fakt horko, tak jsem to nechtěl moc hrotit.
Když jsem za půl hodiny chtěl jet znova, všiml jsem si, že ukazatel tlaku oleje je na volnoběh sotva na druhé čárce od Low, což mě znepokojilo a chtěl jsem zkontrolovat množství oleje. Na měrce bylo úplně u dna, což mě vyděsilo a já se rozhodl trochu dolít (do půlky rozmezí na měrce), abych náhodou nepatřil mezi ty co dvoulitr zadřeli. Po ujetí 3 kol jsem olej zase změřil a bylo tam zase u dna. Nikde nic neteklo a auto nekouřilo.
Na druhý den jsem olej změřil a bylo nad asi 0,5 cm nad horní ryskou.
Chci se tedy zeptat, zda je to normální a zda se nemusím bát zadření...
Vysvětluju si to snížením viskozity oleje při tak vysoké teplotě (venku bylo přes třicet, takže olej byl na okruhu fakt horký), takže olej z měrky prostě stekl, ale kdo ví, ten tlak na ukazateli byl zvláštní.
A dál, mám případně přebytečný olej zkusit vysát, nebo tam je určitá tolerance?
Díky moc