Tímto bych vám chtěl představit nový přírůstek do mého vozového parku.
Po dvou sezónách v mém bývalém NB 1.8, kdy jsem se do koncepce a chování miaty naprosto zamiloval, jsem věděl, že jsem konečně nalezl to, co už jsem dlouhou dobu hledal. Auto pro mě vždy bylo lékem na každodenní chmury a nástroj k potlačení stresu. Zároveň však je pro mě řízení tím, čím pro někoho například křížovky, vždy jsem o něm chtěl co nejvíc vědět po stránce teorie, kterou můžu převést do praxe a bavit se. Proto jsem za těch pár let co řídím vyzkoušel uz hodně koncepcí, od silné předokolky, přez upravený terénní vuz, až po miatu. Každá koncepce je necim zajimava, ale postupem času jsem došel k tomu, že mi nejlépe vyhovuji "silne" atmosfericke zadokolky s muší vahou. A to byl důvod před dvěma lety k pořízení NBčka.
- Po dotažení z Německa
Za ty dva roky mi to auto dalo strašně moc zkušeností, rohlíku na obličeji a v neposlední řadě i pár hnědých pruhů na textilu
Jednalo se o klasické nb na houpavem podvozku s petikvaltem a motorem 1.8 103kw. Takže naprosto tuctová sériovka. Postupem času jsem však zatoužil po tom, projet si s miatou evropu, avšak s pomalu 20 let starým NB, které ač bylo v dobré kondici tu a tam postihla nějaká závada většinou zapříčiněna starim auta jsem se na to necítil. Navíc jsem puvodne miatu porizoval coby vikendovku, ale hodne rychle se z ni stalo daily auto od jara do zimy, protože me najednou bavily i cesty do práce.
- Pri odjezdu k novému majiteli
Takže tenhle rok padlo definitivni rozhodnuti sehnat auto stejne koncepce ale mladšího data narozeni. Podminka byla o něco silnejsi motor, samosvor a pokud mozno +- stejná váha. Na týden jsem měl půjčené na testování Subaru brz, které mě naprosto dostalo jizdne a hlavne tim, jak je "prakticke" na sportovni auto. A i když jsem měl možnost koupit zajímavý kousek s malým nájezdem za sympatickou cenu (na poměry brz) pořád to bylo daleko za mými momentálními možnostmi. Proto se brz odsunulo do škatulky vysněných aut, a třeba za pár let....
Ale to uz bude jina pohadka.
Začalo tedy intenzivní projíždění inzertních serverů v tuzemsku i zahraničí a shánění NCcka. Jako finanční strop jsem si stanovil 9000euro. A požadavky byli jasné, 2.0 sestikvalt, platena strecha a bilstein tlumice. Pokud možno i látkové sedačky. To se zdálo jako nadlidský ukol. Protože buď byli pěkná auta za nesmysl cenu, nebo za přijatelnou ale s nesmyslným nájezdem, a nebo byli pryč, než jsem stačil reagovat. Pomalu jsem to začal vzdávat a posouval koupi na zimní měsíce (coz by ale znamenalo, ze by se urcite sehnalo auto jezdene v zimě, což se mi uplne nelibilo) kdyz se na sportovnich vozech objevila moje vysnena (teda skoro
) Inzerat byl velice stručný s jednou nic nerikajici fotkou. Ale o to byl zajimavejsi text pod fotkou. 2.0 v plne vybave (krome keyless) bohuzel s koženými sedačkami, ale zato s najezdem pouhych 39000 km !
Hned druhý den jsem se vydal na cestu a na místě vypadala naprosto skvěle
- Prvni setkání :-)
Krásný originální stav, vše šlapalo jako hodinky. Na aute bylo za dobu jeho života provedeno 9 servisnich prohlidek, každý rok z jara, vždy měněn olej (bylo na něm vždy najeto max 5000km) samozrejmosti jsou ostatni ukony, filtry, brzdova kapalina, chladici, vse podlozeno original mazda servisní knížkou. Auto kupováno v Čechách, druhy majitel. V životě nevidělo sůl a vodu jen pokud majitele někde překvapil déšť. Navic hned po koupi nového byl na celem autě provedeny nástřik všech dutin a podvozku, a stav tomu odpovida, nikde neni ani kousicek rzi. Divil jsem se, proč se takové auto prodává, a pan mi zdelil, ze za poslední 3 roky nemá na auto vubec cas a nejezdi s nim (dle servisu z letošního dubna se s autem tuhle sezónu najelo 300 km!!! ) Tudiz bylo jasno, druhy den jsem prijel s penezi a placli jsme si. Auto bylo sice mirne nad muj rozpocet, ale vim, ze takove bych nesehnal, a pokud se podobny najezd a stav podložený servisem objeví v nemecku, jsou částky naprosto astronomicke oproti ostatním. Po příjezdu domů se udělala klasika jako oleje, filtry + vymena klinoveho řemene a vsech kladek jelikoz tohle byla jedina soucast, ktera nebyla vymenena dle servisniho planu kvuli nizkemu nájezdu ale pro klid mojí duše...Na zavěr prikladam par fotek z cesty. Doufam, ze mi bude auto slouzit, a ze sem pravidelne budu pridavat updaty o tom, co se s autem děje, kam jsme se s ním vydali a pravidelné servisni zasahy.
Diky za přečtení Maxton
- Naprosto netknuty interier
- Šťastný majitel ;-)