Zkusím tu nahodit myšlenku.. hrozně mi chybí nějaký projekt, kdy by si člověk mohl vyzkoušet díly na autě, které mu sedí a které ne. Když jsem začínal uvažovat, co za úpravy si dát na auto, které bylo víceméně sériovka, tak jsem tady akorát procházel diskuze a myslel si, že z toho něco poznám. Pokud by tu byl projekt typu, každý zájemce dá 500 Kč a za to má daný člověk dispozici 2-3 hoďky na ježdění a vrací auto s plnou nádrží a v celku, bylo by to pecka Jde mi o zkušenosti, které nemám šanci zjistit na svojem autě, dokud tam daný díl nenamontuju - např. PUR siláče jsou na můj záměr ježdění vhodné nebo ne? Je tvrdost ready? Líbí se mi snížený podvozek? Jak jezdí podvozek za 25, když já mám sportive za 5 z bazaru? Potřebuju ho po svezení nutně mít na svojem autě? Možná jo, možná ne. Jak brzdí větší brzdy, jak silný rozdíl je hawků+ oproti standardu, je 1,8 fakt takový rozdíl, je převod 4,1 proti 3,6 takový rozdíl atd, fraimrails ano x ne, stabilizátory, depower steering, keramická spojka, turbo, kompresor .. Ve výsledku jsem totiž zjistil, že dokud se s tím nezkusím projet, tak na to nepřijdu a diskuze jsou mi leda k diskutování, ne pochopení. Tedy samo z toho časem něcomálo po zkušenostech usoudím, ale až právě po těch zkušenostech. Nebo mě ještě někdo upozorní na nějakou fakt zhovadilost
Za to půjčovné se úpravy v klidu zaplatí a já dám s radostí pětikilo za to, abych za dvě hoďky zjistil, že nemít posilovač je totální debilita nebo to prostě na autě musím mít a budu na to konto shánět díl na netu a mechanika na montáž. Podobně by se třeba našetřilo na podvozek za dvacku a pak se řeklo, že se koupí jiný další a zase se dá další kolo testovačky, ať se ten vůz dále posouvá, pak třeba měkčí nebo tvrdší pružiny atd.. Nejspíš by si daný díl i našel během testování svého kupce, který ho bude chtít na auto jakože bazarový díl.
A co se problémů s chováním k autu týče, největším problémem by mohl být asi motor a tlumiče, škrábance poznám okem. To by mohla řešit nějaká diagnostika, kdo motor přetáčel, neochlazoval ho, točil studený atd. Tlumiče se daji osadit měřením zdvihu a pokud ho někdo dostane na doraz jednou tak se to třeba promine a pokud s tím někdo vymetal tankodrom, tak dostane stopku.
No je to úvaha, ale pokud by třeba jednou byla možnost otestovat auto s ostrýma vačkama, převrtaným objemem a svodama + itb, tak o s radostí zkusím a zvážím, jestli někde hledat 50 tis. a víc nebo to není pro mě a radši si pořídím za ten rozpočet jiné díly, které třeba byly na autě zajímavé. Tak se toho někdo pls chopte, mezi prostitutkou a společnicí je určitý rozdíl