NAčko a hardtop

...kolem roadsteru MX-5
Pravidla fóra
Chceš se zde zaregistrovat? Napiš něco krátce o sobě adminovi na raduna@mx-5.biz.

NAčko a hardtop

Příspěvekod flyingislife » 01 lis 2017, 19:09

Ahojte,
Dlhšie som sa chcel opýtať, na názory majiteľov NAčiek (ale uvítam samozrejme aj NB) a ich vzťah k hardtopu.
Mal by som zopár otázok na ktoré by som rád našiel odpoveď. Je zrejmé, že hardtop je dosť drahá položka, za ktorú sa dá na aute urobiť dosť úprav či vylepšení.
Zaujímalo by ma ale nasledovné:
Zlepší hardtop jazdné vlastnosti ? (Tuhosť karosérie?, u NBFL asi nie, u NA, ktorá sa hlavne mne na semislickoch dosť krúti na rozbitom povrchu by to mohlo byť cítiť?)
Je s hardtopom menší aerodynamický hluk? (Jazdím bežne trasy s dĺžkou 5 hodín, niekedy polovicu z toho aj diaľnicu, a pri rýchlostiach vyšších ako 110kmh už cez tesnenia prefukuje)
Cítite sa v interiéri priestrannejšie a máte lepší rozhľad na cestu? (Pri pohľade zozadu má hardtop jednoznačne väčší výsek okna, ako softop aj keď mám odzipsované okno, za sedačkami by mohol byť teoreticky väčší odkladací priestor ako pri softope)
Pociťujete pri nasadenom hardtope vyššiu hmotnosť auta ? Cítite to v zákrutách alebo aj pri zrýchlení z miesta?
Myslíte si, že v prípade nehody - prevrátenia, môže hardtop pomôcť? Viem že niekto spomínal nejakú nehodu cez strechu, kde hardtop vydržal...
Budem rád za akékoľvek názory, týkajúce sa tejto problematiky.
Auto v zime samozrejme garážujem, ale hneď ako pominie sneh a je trochu schopné počasie, jazdím hlavne MX5tkou, a asi to všetci poznáme, že častokrát je počasie fajn, no ešte nie na jazdu bez strechy (a v chladnom počasí by som nerád vystavoval soft top chladnému počasiu...), na to by mi mohol skvelo poslúžiť. V neposlednej rade si krásne držia cenu, takže aj v prípade, že by som ho nevyužil verím, že ho môžem hocikedy predať s minimálnou stratou.

Ďakujem za akékoľvek informácie :)
1991 MX-5 NA 1.6 116hp
flyingislife
 
Příspěvky: 226
Registrován: 21 zář 2014, 18:38
Bydliště: Ivanka pri Dunaji / Košice

Re: NAčko a hardtop

Příspěvekod Fernie » 01 lis 2017, 19:27

Tuhost: Ano, nevrže to tolik, ale nějakou zásadní změnu nepozoruju.
Aerodynamický hluk: Ano
Více prostoru a lepší výhled: Je to logicky prostornější, sice ale nic extra. Lepší výhled ano, podstatně.
Hmotnost: Ne.
Nehoda: Netuším, nerad bych to zkoušel. Možná by ale mohl trochu pomoct, záleží na konstrukci.

Další otázky? :)
Rudá Potvora - NA6, BP, ILmotorsports header, 6q, LSD, MeisterR ZetaCRD.
NA OEM+ DRL - viewtopic.php?f=6&t=5043
http://www.autickar.cz
Fernie
 
Příspěvky: 1027
Registrován: 11 dub 2012, 17:39
Bydliště: Br-no, Br-nein

Re: NAčko a hardtop

Příspěvekod Eddie1904 » 01 lis 2017, 20:12

Taky tu přihodím pár rozumů. Co se týče tuhosti, tak vzhledem k tomu, že momentálně nemám na autě softtop a moje jediná šance vyjet si bez střechy znamená sundat HT, tak za mě si dovolím říct, že to znát je a hlavně při přejezdu nerovností.
Bez střechy auto daleko víc pruží a působí jakoby roztřepaně. Jen podotku, že mám na autě frame rails. K hlučnosti dodám jen to, že v určitém rozsahu otáček mi přijde, že HT rezonuje a zesiluje tak hluk od motoru. Se skládací střechou jsem ve stejném rozmezí nezaznamenal nic. A jak už jsem říkal, díky absenci měkké střechy je na poličce za sedadly celkem velkorysá odkládací plocha, takže za prostor rozhodně plus. Co se týče nehody tak jsem už viděl fotku miaty s HT bez rollbaru co šla přes budku a střecha to přežila ale zkoušet to rozhodně nehodlám :D
93 NA 1.6 ošklivé káčátko :)
Eddie1904
 
Příspěvky: 43
Registrován: 20 zář 2016, 23:36
Bydliště: Brno

Re: NAčko a hardtop

Příspěvekod TeeJay » 01 lis 2017, 20:35

Eddie1904 píše:A jak už jsem říkal, díky absenci měkké střechy je na poličce za sedadly celkem velkorysá odkládací plocha, takže za prostor rozhodně plus.

Já teda když nasadím HT, tak softtop na autě zůstává, není důvod ho dávat dolů.
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: NAčko a hardtop

Příspěvekod mojžo » 01 lis 2017, 22:36

1. Osobne cítim, že auto je pevnejšie, aj komfort to zvýši
2. V aute je násobne tichšie a dlhé jazdy sú menej únavné. Vzhľadom na to, ako je v aute ticho, tak pomerovo viac počuť motor. Ale je to plus
3. s hardtopom sa v aute cítim útulnejšie (mám poslednú variantu s čalúnením stropu), priestrannejšie, mám lepší rozhľad na cestu, bezpečnejsie. Lepšie
4. Nepociťujem vyššiu hmotnosť. Hardtop totiž chytíš úplne sám a aj ho sám nasadíš - čiže nijak veľkú hmotnosť nemá, dokonca na to aký je veľký je ľahučký, povedal by som :)
5. v prípade nehody... netuším čo by sa dialo

Za seba - MX5 je lepšia a krajšia s hardtopom, je však fantastické, že je tam tá možnosť dať ho dole a v lete jazdiť bez strechy :)
Uživatelský avatar
mojžo
 
Příspěvky: 919
Registrován: 12 úno 2013, 13:12
Bydliště: Košice, SK

Re: NAčko a hardtop

Příspěvekod flyingislife » 01 lis 2017, 22:46

Vďaka za reakcie!
Som rád že v zásadných otázkach ste za jedno, nakoľko na zahraničných fórach som našiel presne opačné odpovede, že hardtop je ťažký, auto s ním nejde ako bez neho atď.
Ešte by ma zaujímalo, odkiaľ ste kúpili hardtopy? Ja by som veľmi chcel čierny lesklý, k červenej NA bude super, ale u nás som ich moc v ponuke nenašiel.
Díkes za názory :)
1991 MX-5 NA 1.6 116hp
flyingislife
 
Příspěvky: 226
Registrován: 21 zář 2014, 18:38
Bydliště: Ivanka pri Dunaji / Košice

Re: NAčko a hardtop

Příspěvekod Myso109 » 02 lis 2017, 07:41

Z mojej skusenosti...

1. subjektivne neviem ohladne zvysenia tuhosti karoserie posudit, jazdim len tak pre radost, ziadne "pretekanie" ale nevylucujem ze mierne zlepsenie tam byt moze (ale asi nic dramaticke)
2. ohladne komfortu, aspon v mojom pripade ano aj nie :D je tichsie z pohladu aerodynamickeho hluku, HT mi ale aj tak pri rychlostiach nad 130-140 km/h zacina podfukovat a piska, plus pri prejazde nerovnosti trochu hrkocu zamky takze urciteho hluku je menej, zato ine, nove formy hluku pribudli :D
3. povedal by som ze s HT je auto trochu "utulnejsie", je to ako v kupecku
4. ako aj v pripade prveho bodu, vyssiu hmotnost pri beznom jazdeni nepocitujem
5. a otocit auto cez strechu sa mi este nepodarilo, ani neplanujem, takze tuto neporadim
1992 NA 1.6 85kW Brilliant Black
Uživatelský avatar
Myso109
 
Příspěvky: 131
Registrován: 07 zář 2017, 16:42
Bydliště: Trnava

Re: NAčko a hardtop

Příspěvekod mojžo » 02 lis 2017, 11:07

Ak hardtop píska pri vyšších rýchlostiach, nesprávne sedí o tesnenie nad čelným sklom - ak sa to nedarí správne usadiť, pomôže elektrikárska páska (prelepiť spoj zvonka na streche). Išiel som s HT dole kopcom po smere vetra 225 km/h : - ))) a stále to bolo OK.
Ak hardtop búcha, mláti na nerovnostiach, tak poradím:

omotajte elektrikárskou páskou frankenstein bolts, dajte na kontaktné miesta zámkov o háky tiež zo 2-3 vrstvy elektrikárskej pásky a soft-top zviažte rýchloupínacími páskami, nech nebúcha.

BIIIF a autíčko je ticho. Fakt.

Odskúšané za Vás! :)
Uživatelský avatar
mojžo
 
Příspěvky: 919
Registrován: 12 úno 2013, 13:12
Bydliště: Košice, SK

Re: NAčko a hardtop

Příspěvekod Robo96 » 02 lis 2017, 11:19

Mojzo, soft top stahovat paskami je zbytocne kedze hardtop ma pevne dosadacie plosky ktore tlacia na zamky zlozenej strechy a tlaci ju dole aby sa nehybala, mozno platenna strecha sa vie zlozit viac a nejaky pohyb tam je, ale vynil je napevno stlaceny
2001 NB2 Brilliant Black 1.6 → 1.8 swap - donor
1995 NA2 Brilliant Black 1.6 → full NB2 1.8 swap.. hotovo, Eaton M62 supercharged
Uživatelský avatar
Robo96
 
Příspěvky: 974
Obrázky: 17
Registrován: 26 led 2016, 18:08

Re: NAčko a hardtop

Příspěvekod mojžo » 02 lis 2017, 11:29

No, to je síce pravda, ale keď chytíš do ruky konštrukciu strechy, tak tam ešte vôľa stále je.

...alebo nie je, moje auto je staré ako Samova Ríša a najazdené má airport shuttle, takže chyba je možno iba u mňa
Uživatelský avatar
mojžo
 
Příspěvky: 919
Registrován: 12 úno 2013, 13:12
Bydliště: Košice, SK

Další

Zpět na Diskuze o čemkoli...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 129 návštevníků

cron