Problémy s ABS

Re: Problémy s ABS

Příspěvekod cafe-racer » 07 lis 2017, 11:34

Vývoj brzd je mi blízký, na 99% s tím ABS nemá nic společného a popisuješ problém, který by nikdy neměl nastat -> bude v tom nějaká fakt primitivní, ale závažná mechanická / hydraulická bota.
Z principu si můžeš jednu brzdovou hadici na hulváta proskřípnout a druhý okruh si zachová nezměněnou funkci : posilovač bude fungovat, jen se ti posune dráha záběru pedálu o ten propadlý chod nefungujícího okruhu. A auto samozřejmě bude míň brzdit...
Ale to není tvůj problém : zablokovaný pedál předpokládám jako mechanickou závadu kroku. MX je myslím navrhovaná na levostranné řízení, to znamená že posilovač s válcem je na stejné straně jako brzdový pedál (pokud je navrhovaná jako RHD tak je posilovač s válcem vpravo a od LHD verze k tomu vede mechanismus -> i tam může být problém).
Mezi pedálem a posilovačem je tzv. gumová reakční podložka, která bude po letech vymačkaná - opět otázka komfortu, nikoliv funkce.
Dál můžeš mít zdeformovaný posilovač, který občas může zlobit a bránit volnému pohybu vnitřních dílů - to by mohlo být ono.
Případně zatuhlé pístky v brzdovém válci.

Mám doma fungl posilovač z Mondea MkIII , můžu ti ho poskytnout ať víš jak to celé funguje.
NC 2.0 '06 kabriolet
cafe-racer
 
Příspěvky: 841
Obrázky: 1
Registrován: 26 srp 2013, 12:29

Re: Problémy s ABS

Příspěvekod vhml » 07 lis 2017, 12:29

Já právě nevím jestli to bude závada na mechanice. Protože když koukneš na videa, tak ono i nějak zpomaluje, byť blbě a tluče u toho ABS podle zvuku.
Zkusím to na zvedáku jak se to chová když se točí jen zadní kola. Jen nemám jak nasimulovat točení předních kol a zablokování zadních.
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: Problémy s ABS

Příspěvekod cafe-racer » 07 lis 2017, 13:57

Ještě to pročítám : proporcionální ventil nemáš, s příchodem ABS ztratil význam.
A jelikož se mi na starým škoda verku stalo že jsem prošlápl jeden okruh, můžu potvrdit že to auto pocitově brzdí zcela na hov*no. Tzn. vede mě to k tomu, že ti jeden z okruhů vypovídá službu - spolehlivě to vždycky poznáš propadem pedálu, ale toho by sis asi všimnul.
Máš možnost zajet na STK a dát tomu za uši na válcích ?
NC 2.0 '06 kabriolet
cafe-racer
 
Příspěvky: 841
Obrázky: 1
Registrován: 26 srp 2013, 12:29

Re: Problémy s ABS

Příspěvekod vhml » 07 lis 2017, 14:05

Proporcionální ventil zcela jistě mám. NB ho mají. Tady trošku prosvítá mezi nádobkou na brzdovku a ostřikovače download/file.php?id=20544&mode=view

Já mám naopak problém, že mi pedál vůbec nejde zmáčknout, než že by se propadnul. O válcích na STK jsem přemýšlel, ale asi nemám kterak to propašovat.
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: Problémy s ABS

Příspěvekod cafe-racer » 07 lis 2017, 14:34

To je asi drobné nedorozumnění.Proporcionálním ventilem jsem myslel tu věc, která podle zatížení zadní nápravy reguluje tlak v zadních brzdách (a rozhodně není u nádobky). To co myslíš je zpětný ventil (taky jednosměrný) , který je umístěný na těle posilovače a zajišťuje že se z něj vzduch pouze vysává a už nevrací zpět ?
NC 2.0 '06 kabriolet
cafe-racer
 
Příspěvky: 841
Obrázky: 1
Registrován: 26 srp 2013, 12:29

Re: Problémy s ABS

Příspěvekod vhml » 07 lis 2017, 14:49

Skutečně myslím ventil regulující tlak na zadní nápravu, na základě tlaku v předním okruhu
Přílohy
160318-082307-prop1.jpg
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: Problémy s ABS

Příspěvekod cafe-racer » 07 lis 2017, 15:07

OK má neznalost, čekal bych ho u zadní nápravy jako to měly žigulíky - takhle mi to fakt nedává žádný smysl (notabene v autě které má ABS).
Ale i tady se dá plusmínus vyloučit že by ti snížená funkce zadní nápravy výrazně ovlivňovala brzdný účinek.

Víš co vyzkoušej ? Zkus si odpojit brzdový posilovač ať máš +- pocit jak se to chová , třeba to bude podobný těm krizovým situacím.
NC 2.0 '06 kabriolet
cafe-racer
 
Příspěvky: 841
Obrázky: 1
Registrován: 26 srp 2013, 12:29

Re: Problémy s ABS

Příspěvekod AndrewG » 07 lis 2017, 21:18

tak to som rad ze nemam jediny problem s brzdami na MX5.... podobne ako popisujes ty ale tak trochu inak :D Tiez sa mi to deje zatial hlavne na slalomoch.
prejav jednoduchy, slapnem na brzdy a ukamzite idu do ABS, brzdu povolim a zase stlacim a stale len kope a nebrzdi. takze ano byvaju z toho pohadzane alebo uplne prestrelene branky za 20s. a to nepotesi ked chce clovek bojovat o podia. Zaujimavy fakt, ked som vytiahol poistku ABS a jazdil bez nej tak brzdy boli uplne iste bez problemu. Moje podozrenie je teda samotna jednotka ABS, bud ze je zavzdusnena, len to neviem preco by furt kopalo, alebo je proste samotna riadiaca jednotka nejaka zla a zle vyhodnocuje taketo situacie ? Na poslednom slalome som to uz len tak tak dobrzdil asi z 30kmh na vode, proste to nechcelo brzdit asi na 5x ked som stlacil a povolil brzdu nepomohlo. Jazdit bez ABS a 700€ pneumatikach sa mi celkom ako riesenie nepaci, takze ked ma niekto nejake konstruktivne napady co moze byt zle tak sa potesim.

PS napr to co popisujes ze s plnym plynom drzis brzdu, tak ja mam vtedy brutalne tvrdu brzdu, na prve slapnutie to este ide ale ked povolim a zase stlacim tak uz je to bieda
PS2 u mna mi to pride o dost horsie ako u teba, a teda narozdiel od teba vacsinou skusim povolit brzdy a zase brzdit aj niekolko krat po sebe, pretoze toto realne pomaha ak naozaj aktivujes ABS z dvovodu nizkej adhezie, to ale na zohriatych gumach nie je realne, vzhladom na to ze realne to naozaj brzdi asi tak ako ked zatiahnem moju rucnu brzdu
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: Problémy s ABS

Příspěvekod vhml » 07 lis 2017, 22:00

Takže mě utěšuje že v tom nejsem také sám :-) Ale kudy z toho ven? Ono to i na slalomech může způsobovat nevhodná kombinace pružin a stabíků , kdy to skrz měkký pružiny zaklekne ale tvrdej stabík zvedne vnitřní kolo.
Jinak s použitím ABS to mám stejně jako ty. Výhoda je především ve spotřebě gum.
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: Problémy s ABS

Příspěvekod AndrewG » 07 lis 2017, 22:05

vhml píše:Takže mě utěšuje že v tom nejsem také sám :-) Ale kudy z toho ven? Ono to i na slalomech může způsobovat nevhodná kombinace pružin a stabíků , kdy to skrz měkký pružiny zaklekne ale tvrdej stabík zvedne vnitřní kolo.
Jinak s použitím ABS to mám stejně jako ty. Výhoda je především ve spotřebě gum.


no ono to prave u mna urcite stabikom ani nicim inym nie je. Ked to realne funguje ako ma co je 99% casu tak to vytahuje pod brzdami oci z jamiek. Ked sa ale toto prihodi tak je to naozaj ako brzdit na lade. ABS kope, pedal je taky nejaky tvrdy divny nijaky, ale auto realne nespomaluje a nevies s tym nic robit. Rozdiel je vsak oproti ladu v tom, ze tie kolesa sa realne neblokuju. Napada ma teda ze mozu byt vadne snimace ABS ako take ? to by som cakal ale ze to bude robit stale nie len niekedy.
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 návštevníků

cron