Znizenie NA

Znizenie NA

Příspěvekod Myso109 » 09 lis 2017, 03:38

Zdravim, uvazujem o miernom znizeni podvozku. Auto sluzi na bezne jazdenie pre radost, ziadne naznaky nejakych "sportovych" aktivit. Cize znizenie by malo byt skor opticka zalezitost. Netvrdim ze ani za slaka nechcem aby sa to prejavilo na zlepseni jazdnych vlastnosti, ale nie je to priorita. Jednoducho by som len bohapusto chcel aby auto sedelo trochu nizsie. Trochu nizsie znamena tak, aby bolo pouzitelne na bezne jazdenie, cize tipujem tak 20-30 mm, a aby tym neutrpel jazdny komfort a vlastnosti. Nechcem vymyslat uz vymyslene, preto by som uvital nejake tipy od ludi co to riesili. Tiez by som preferoval nejake, nazvime to "cenovo dostupne" riesenie. Cize rovno asi vylucujem nejake polo-profi stavitelne podvozkove sady... Dakujem vopred.
1992 NA 1.6 85kW Brilliant Black
Uživatelský avatar
Myso109
 
Příspěvky: 131
Registrován: 07 zář 2017, 16:42
Bydliště: Trnava

Re: Znizenie NA

Příspěvekod Myso109 » 13 lis 2017, 13:16

Hmmm, nejak sa to tu nechytilo. Tak skusim konkretnejsie. Po miernom prieskume trhu, som narazil na taketo cosi...

https://www.mx5parts.co.uk/fixed-height ... -1924.html

Vyzera fajn, znizenie cca 30 mm, moznost nastavenia tuhosti.

Nazory? Skusenosti? Na povacsine US a anglickych forach maju dost pozitivne ohlasy a referencie...
1992 NA 1.6 85kW Brilliant Black
Uživatelský avatar
Myso109
 
Příspěvky: 131
Registrován: 07 zář 2017, 16:42
Bydliště: Trnava

Re: Znizenie NA

Příspěvekod Robo96 » 13 lis 2017, 14:01

pokial si dobre vzpominam tak NAcko ma inak konstruovane ulozenie zadnych tlmicov a draha tlmica je kratsia ako ma NB.. Ak to znizis tak to jazdi na dorazoch, takze tym urcite utrpi jazdny komfort. Chalani zvyknu menit NA tlmice za tie z NBfl sprotivky, teda bilstein zlte tlmice a struny (+/- seriova vyska alebo eibach znizene pruziny -25mm) + nbfl horne ulozenie (toto je celkom komfortny upgrade)
ale podla mna ak to ma na NAcku dobre fungovat a nema to sediet na dorazoch je potrebne zainvestovat do tophatov (alebo ak by ti to vedel niekto vyzvarat) https://garagestar.com/product/miata-top-hats/ cim ziskas travel, ktory si skratil pruzinami. cele toto riesenie ma polovicnu cenu ako najlacnejsie nastavitelne coilovery ktore nebudu ani zdaleka tak dobre fungovat ako set zo sportivky
(len osobny nazor vypozorovany z postrehov na fore bez osobnej skusenosti so znizenym NA :D)
2001 NB2 Brilliant Black 1.6 → 1.8 swap - donor
1995 NA2 Brilliant Black 1.6 → full NB2 1.8 swap.. hotovo, Eaton M62 supercharged
Uživatelský avatar
Robo96
 
Příspěvky: 974
Obrázky: 17
Registrován: 26 led 2016, 18:08

Re: Znizenie NA

Příspěvekod Renee » 13 lis 2017, 14:59

Osobně jsem na svoje NAčko hodil Bilsteiny z Anniversary (měly by být docela podobné těm sportive, viz co píše Robo) - komplet sada tlumiče, pružiny i uložení se prostě vymění kus za kus.
Bilsteiny by pak mělo být možné snižovat pružinami stejně jako snižují borci NBčka. Je ale fakt že jsem byl už párkrát svědkem toho jak s tím kluci měli různé problémy.
Ty Bilsteiny ti určitě doporučuju zkusit sehnat, ale osobně si myslím že na běžné ježdění není moc dobrý se pouštět do nějakho snižování, už pro komfort použití, kde je mi kolikrát líto borců co si musí na nájezdy, přejezdy, retardéry apod. najíždět pomalu a zešikma, i když mají snížení jen "decentní". Samozřejmě ale tvoji tužbu chápu, ta díra mezi kolem a podběhem je opravdu do očí bijící. :)
1993 NA 1.6 85kW. 6q, 4.1 torsen, MeisterR. How did that happen?
Renee
 
Příspěvky: 961
Registrován: 18 čer 2016, 09:29
Bydliště: Praha

Re: Znizenie NA

Příspěvekod TeeJay » 13 lis 2017, 15:04

m8rinek rozebírá anniversary na díly a Bilsteiny byly taky na prodej za 4k
viewtopic.php?f=6&t=5793&hilit=anniversary+na+d%C3%ADly

Jinak sám mám Bilsteiny B6, což je o chloupek lepší tlumič než jsou na sportive, s pružinami ze sportive (jsou tvrdší než obyčejné a teď budu nasazovat Mazdaspeed pro dalších 30% tvrdosti) a je to úplně ok. Samozřejmě by mohly být tvrdší, ale vždycky je to o tom, co chceš - na daily ježdění i na okruh to funguje obstojně, ale je to kompromis jako každý jiný. A auto bych taky snížil rád, ale 3-4 cm je hodně a podložky pod pružiny nechci :)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Znizenie NA

Příspěvekod Myso109 » 13 lis 2017, 15:50

Pani dakujem za reakcie a tipy. Takze ideal by bolo pouzit podvozok s NB-cka... A ak to teda chapem spravne, ten NB-ckovy Billstein sa da nahodit na NA bez problemov, len teda treba vymenit aj s ulozeniami. A da sa pouzit s original pruzinami, alebo pripadne pouzit kratsie. Spravne? Mozno sa pytam jak blbec, ale az nedavno som sa v tom zacal vrtat a zhanat info.

A najvacsi "problem" je ze stale bojujem sam so sebou ci vobec to znizenie riesit. Na jednej strane su, ako pisal aj Renee, tie medzery medzi kolesom a blatnikom dost velke, a auto posobi mierne "OFF-roadovo", na strane druhej, ak by to nevyslo podla predstav, riesit kazdy retarder, obrubnik a podobne by ma asi tiez nebavilo...

No nic, necham si to ja poriadne prejst hlavou, predpokladam ze sa k tomu dostanem tak ci tak az nejak na jar...
1992 NA 1.6 85kW Brilliant Black
Uživatelský avatar
Myso109
 
Příspěvky: 131
Registrován: 07 zář 2017, 16:42
Bydliště: Trnava

Re: Znizenie NA

Příspěvekod Robo96 » 13 lis 2017, 16:16

spravne, znizenie (aspon v pripade NB) o 25mm (eibach springs) je stale uplne v pohode, ziadne problemy so spomalovacmi ani nicim inym, 40mm a viac uz si viem predstavit ze to problem byt moze, ale na vsetky moznosti sa najde vsade dost protichodnych nazorov, takze to vo vysledku je len na tebe.. bud si offroad pozitive alebo niesi :D
2001 NB2 Brilliant Black 1.6 → 1.8 swap - donor
1995 NA2 Brilliant Black 1.6 → full NB2 1.8 swap.. hotovo, Eaton M62 supercharged
Uživatelský avatar
Robo96
 
Příspěvky: 974
Obrázky: 17
Registrován: 26 led 2016, 18:08

Re: Znizenie NA

Příspěvekod Renee » 13 lis 2017, 17:07

Jak tu už TJ psal, m8rinek rozprodává anniversary včetně těch samých Bilsteinů co mám na autě teď já a jsem z nich nadšen. Jednoznačně doporučuju je od něj koupit, komplet, včetně pružin a uložení. (i když to pro tebe možná bude trochu logistický oříšek)

Pokud bys pak nebyl spokojen nebo trval na snížení tak vymýšlet snižování na těchto tlumičích bude pravděpodobně jednodušší i levnější záležitost než řešit stavitelné podvozky.
1993 NA 1.6 85kW. 6q, 4.1 torsen, MeisterR. How did that happen?
Renee
 
Příspěvky: 961
Registrován: 18 čer 2016, 09:29
Bydliště: Praha

Re: Znizenie NA

Příspěvekod Fernie » 13 lis 2017, 17:48

Jak říká Renee a ostatní, cesty bilsteinů bych se nebál. Rozumnej stavitelnej podvozek bude fungovat taky, ale taky bude stát kolem 25k..
Rudá Potvora - NA6, BP, ILmotorsports header, 6q, LSD, MeisterR ZetaCRD.
NA OEM+ DRL - viewtopic.php?f=6&t=5043
http://www.autickar.cz
Fernie
 
Příspěvky: 1027
Registrován: 11 dub 2012, 17:39
Bydliště: Br-no, Br-nein

Re: Znizenie NA

Příspěvekod Muzzy » 14 lis 2017, 11:34

A jeste bych si v uvahach dal velky pozor na Eibach spring set - to je zcela nefunkcni reseni pro jakekoliv ucely ;)
Obrázek servis & úpravy
Uživatelský avatar
Muzzy
 
Příspěvky: 322
Obrázky: 0
Registrován: 17 bře 2016, 00:05
Bydliště: Praha

Další

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 196 návštevníků

cron