Problémy s ABS

Re: Problémy s ABS

Příspěvekod jarka » 09 lis 2017, 00:14

Jste mě úplně navnadili, zařídím si vypínač na abs :) - Jako na slalomech, kde je to samý brždění z malých rychlostí a při zatáčení, tak tam si umím představit že je to ke zlosti. Ale na velkým okruhu je to právě bez abs super čitelný a člověk pak šetří materiál (teda po tom co zničí jednu sadu gum a naučí se brzdit :) ).
23tis. km ... 12,4 l
jarka
 
Příspěvky: 213
Registrován: 29 říj 2015, 00:22

Re: Problémy s ABS

Příspěvekod cafe-racer » 09 lis 2017, 09:45

AndrewG píše:PS napr to co popisujes ze s plnym plynom drzis brzdu, tak ja mam vtedy brutalne tvrdu brzdu, na prve slapnutie to este ide ale ked povolim a zase stlacim tak uz je to bieda

Tak to dá rozum. Aby se generoval podtlak, musí být sání zavřené škrtící klapkou. Jakmile brzdíš pod plynem, klapka je otevřená a podtlak se nevytváří; na první zabrždění ještě využíváš zbytkový podtlak v posilovači , ale na další sešlápnutí už jedeš bez posilovače.
NC 2.0 '06 kabriolet
cafe-racer
 
Příspěvky: 841
Obrázky: 1
Registrován: 26 srp 2013, 12:29

Re: Problémy s ABS

Příspěvekod vhml » 09 lis 2017, 09:58

To sice jo, ale pořád jde s tím pedálem celkem normálně hýbat byť ztuha.
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: Problémy s ABS

Příspěvekod cafe-racer » 09 lis 2017, 11:29

Už sis odpojil posilovač, ať můžeš porovnat ?
NC 2.0 '06 kabriolet
cafe-racer
 
Příspěvky: 841
Obrázky: 1
Registrován: 26 srp 2013, 12:29

Re: Problémy s ABS

Příspěvekod vhml » 09 lis 2017, 11:47

Ne, ale vzheldem k tomu, že to před startem třeba 300 metrů s plným plynem nabržďuju levou nohou...
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: Problémy s ABS

Příspěvekod cafe-racer » 09 lis 2017, 13:39

OK myslím že jsem poradil co jsem mohl , jak s tím naložíš / naložíte je věc druhá.
NC 2.0 '06 kabriolet
cafe-racer
 
Příspěvky: 841
Obrázky: 1
Registrován: 26 srp 2013, 12:29

Re: Problémy s ABS

Příspěvekod AndrewG » 10 lis 2017, 23:29

verim, ze mame odpoved na nasu otazku, preliezol som viacero for a vsade to popisuju rovnako. Jedna sa o tzv ICEMODE ABS systemu, a deje sa to s lepkavimi gumami pri velmi prudkom prechode z plneho plynu (ziadne vacuum) na plne brzdy bez nejakeho hladkeho prechodu, a teda nestihne sa vytvorit vacuum. Toto vie teda viest k tomu ze abs si mysli ze je auto na lade a zacne brzdit takym stylom (predpokladam ze pri tomto sposobe brzdenia vobec abs nepozera na to ci koleso realne grip chyta alebo nie, proste iba "tuka" tak aby auto plynulo spomalovalo velmi jemnym sposobom. Na lade to moze byt fasa vec, na zohriatych semislickoch na suchu az tak nie :-)
Cez viked sa pokusim nasimulovat podobnu situaciu ako sa deje na nejakom bezpecnom mieste, ale verim ze teda uprava techniky jazdy bude stacit minimalne v pripade vhml, u mna si celkom isty nie som vzhladom na to ze buduci rok na auto pribudnu 4klapky ktore maju s generovanim podtlaku vseobecne problem
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: Problémy s ABS

Příspěvekod michal80 » 11 lis 2017, 20:28

nevím jestli to je stejný problém, ale v létě se mi stalo několikrát tohle - jel jsem po rovině a chtěl se otočit u areálu servisu - střihnul jsem to z hlavní do vjezdu servisu cca do pravého úhlu a chtěl naplno zabrzdit, protože po pár metrech tam je zeď - jel jsem tak 30km/h a jak jsem zatočil a zašlápnul brzdy, tak pedál najednou tvrdej jak svině, abs nějak divně zapracovalo a auto jsem sotva zastavil - zkoušel jsem to pak takto několikrát a pokaždý to samé. A povrch u servisu normální asfalt, žádné kamínky, bordel, nebo štěrk. Zkoušel jsem to i jinde takto v menší rychlosti prudce zatočit a zabrzdit naplno a to samé. Brzdy jinak do té doby uplně normální za běžných situací.
A nebylo to rozhodně nějakým přechodem z plného plynu na brzdy.. Docela mě to vylekalo, jestli pomůže odpojit ABS, tak to asi udělám, beztak s mazdou jezdím z 95% na suchu a semislickách, takže abs s takovou funkčností asi nechci.. Je to teda vlastnost, nebo závada? :roll:
Impreza WRX hatch + S2000 AP1 + ex...MX5_NB_1,8_6.gang
Uživatelský avatar
michal80
 
Příspěvky: 69
Obrázky: 4
Registrován: 05 led 2016, 22:51
Bydliště: Benešovsko

Re: Problémy s ABS

Příspěvekod vhml » 11 lis 2017, 22:16

Jo to je stejný případ.

Mě se to dnes stalo zas. Chtěl jsem zaparkovat na jedničku elegantním driftem a nakonec jsem ten chlivek přejel nejmíň o metr. A to jsem další metr ušetřil duchapritomnym zatazenim ručky :roll:
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: Problémy s ABS

Příspěvekod spooon » 12 lis 2017, 14:38

AndrewG píše:verim, ze mame odpoved na nasu otazku, preliezol som viacero for a vsade to popisuju rovnako. Jedna sa o tzv ICEMODE ABS systemu, a deje sa to s lepkavimi gumami pri velmi prudkom prechode z plneho plynu (ziadne vacuum) na plne brzdy bez nejakeho hladkeho prechodu, a teda nestihne sa vytvorit vacuum...
tak to je přesně i můj případ, kdy na krásně zahřátých UHP z plnýho plynu z dvojky těsně pod omezovačem okamžitě na plný brzdy.

Takže pojistka ABS letí ven(minimálně za sucha a na okruhu), protože tahle skvělá featura mě stála docela dost peněz...

ještě by mě teda zajímalo, jak z toho může jednotka vyvodit, že je auto na ledu? A hlavně proč nebere hodnoty ze snímačů?
spooon
 
Příspěvky: 533
Obrázky: 0
Registrován: 03 kvě 2012, 22:58

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 127 návštevníků