4.3 finální převod + 6 spd

Re: 4.3 finální převod + 6 spd

Příspěvekod jarka » 27 lis 2017, 22:09

Ten 4.77 už by byl asi i na mě moc :) - jsem objednal ten MFactory 4.57, tak uvidíme :twisted: . Každopádně děkuju za pomoc všem.

Jen tu dávám seznam 7" převodů pro NB co jsem tak posbíral ať je to pohromadě, třeba se to bude někomu hodit:
3.6 oem NB
3.91 oem NB
4.1 oem NB
4.3 oem NB
4.44 MFactory
4.57 MFactory
4.625 Mazdaspeed
4.77 KIA Sportage 1994-1999
23tis. km ... 12,4 l
jarka
 
Příspěvky: 213
Registrován: 29 říj 2015, 00:22

Re: 4.3 finální převod + 6 spd

Příspěvekod vhml » 27 lis 2017, 22:43

Zajimavej způsob jak utratit 15000. Nějakej dramatickej přínos se ale konat nebude ;)

Já bych spíš potřeboval sehnat nějakej ( klidně posmrtnej ) šestikvalt, abych ho mohl konečně oměřit a zadal výrobu dlouhý jedničky a šestky :-)
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: 4.3 finální převod + 6 spd

Příspěvekod TeeJay » 27 lis 2017, 22:58

Bude se konat přínos adekvátní procentuálnímu rozdílu mezi 4.3 a 4.57, čili 6,28%, čili "o něco lepší" a lepší než jakákoliv jiná kombinace. Ale ty kvalty teda budou fest krátký :)
Naposledy upravil TeeJay dne 27 lis 2017, 23:29, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: 4.3 finální převod + 6 spd

Příspěvekod spooon » 27 lis 2017, 23:08

vhml píše:Zajimavej způsob jak utratit 15000. Nějakej dramatickej přínos se ale konat nebude ;)

Já bych spíš potřeboval sehnat nějakej ( klidně posmrtnej ) šestikvalt, abych ho mohl konečně oměřit a zadal výrobu dlouhý jedničky a šestky :-)
tohle mě docela zajímá, sic mám 5q, ale kdybych přemýšlel o 6q, na kolik by vyšla vyrobit ta dlouhá 6? Dlouhou jedničku nepotřebuju, ale dloooouhá šetka by se na cestování opravdu hodila.
spooon
 
Příspěvky: 533
Obrázky: 0
Registrován: 03 kvě 2012, 22:58

Re: 4.3 finální převod + 6 spd

Příspěvekod vhml » 27 lis 2017, 23:10

Obecně to vychází kolem 3000 za kvalt, ale musím to prvně vidět. U tý šestky je to složitější, protože nesmí pískat. Což se u jedničky jednoduše neřeší
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: 4.3 finální převod + 6 spd

Příspěvekod jarka » 27 lis 2017, 23:24

Ad. přínos: bych to zas tak nezpochybňoval. Kdekdo utratí za svody nebo výfuk klidně i víc, ale reálně to nepřinese ani polovinu toho co převod. Když jsem v minulosti zkracoval ctr, tak jsem v první fázi dal právě jen o 6.7% (jpn vs eu) kratší převod a bylo to poznat sakramentsky. Převod je u n/a motoru jednoznačně nejlepší úprava v poměru cena/výkon. Jednička bude kratší o 3kmh, ale jinak jo - bude to určitě víc kvedlání (ale to já rád). Prioritně to nedělám kvůli času na okruhu, ale proto že jsem celkem poznal i rozdíl na gumách mezi profilem 55% a 60% (to odpovídalo zkrácení z 4.3 na 4.44). Prostě to bude víc lehkonohý, ale pořád to pojede 200kmh, takže pohoda.
23tis. km ... 12,4 l
jarka
 
Příspěvky: 213
Registrován: 29 říj 2015, 00:22

Re: 4.3 finální převod + 6 spd

Příspěvekod j.e.n.i.k.82 » 28 lis 2017, 10:11

vhml píše:Obecně to vychází kolem 3000 za kvalt, ale musím to prvně vidět. U tý šestky je to složitější, protože nesmí pískat. Což se u jedničky jednoduše neřeší

Já bych bral hodně dlouhou pětku u 5q.. Jezdím denně dálnici a 4000+ otáček při dálniční rychlosti mi nepřijde moc veselé.. Při předjíždění si stejně podřadím a srazit otáčky pod 3000 by bylo super..

Mimochodem, dá se 5q vyměnit za 6q u NBFL 1.6 nějak jednoduše? Že až to vymyslíš, tak bych v nejhorším přehodil i převodovku..
j.e.n.i.k.82
 
Příspěvky: 112
Registrován: 05 črc 2015, 21:52

Re: 4.3 finální převod + 6 spd

Příspěvekod vhml » 28 lis 2017, 10:22

To bych bejt tebou sehnal spíš převod 3.6. Pokud to máš na daily bez sportovních ambicí.
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: 4.3 finální převod + 6 spd

Příspěvekod spooon » 28 lis 2017, 15:57

a nebo dlouhá 5 do 5q, ješt ělepší řešení, že nemusím shánět převodovku :-D

Já bych právě rád zachoval i sportovní ambice, ale ta krátká 5 mě hrozně sere při přesunech nebo výletech. Žere to, řve to, zbytečně se to ničí...a v reálu stejně 5ka na mini okruzích, kde jezdím, uplatnění nenajde a na okreskách skoro taky ne.
spooon
 
Příspěvky: 533
Obrázky: 0
Registrován: 03 kvě 2012, 22:58

Re: 4.3 finální převod + 6 spd

Příspěvekod TeeJay » 28 lis 2017, 16:05

V garáži se mi válí 5q i 6q převodovky, ale že bych je chtěl rozebírat a shánět někoho, kdo mi vyrobí delší šestku i synchrony a smontuje to, to se mi nechce. A moc nevěřím, že by to stálo 3000, ale spíš 3x tolik, možná i víc :)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 18 návštevníků

cron