Ahoj, chřipka mě donutila zalehnout do postele, tak ten čas apon využiju tak, že se podělím o svoji "krásku" - není to žádná leštěnka, ale to mi nevadí, hlavně že vytváří úsměvy, spoustu vzpomínek a zábavu.
Je to 1991 UK verze (tzn. boužel bez klimatizace), 1.6 85kw.
Koupil jsem ji v Londýně za směšnou cenu 500 liber (cca 15tis kč) s 123 tis mílemi respektive se 197 tis km na budíku. Všechno je v originálním stavu až na rádio, který ale nijak "nekřičí" neoriginalitou, takže mi ani nevadí. Původně jsem měl v plánu si koupit mx5 už cca rok předtím, ale už z principu mě odradilo zjištění, že by mě anglický povinný ručení vyšlo na cca 2000 liber ročně a to bych měl ještě na skle namontovanou krabičku, která měří a odesílá údaje o rychlosti, přetížení a najetý vzdálenosti, tak aby kdykoliv mohli zvýšit cenu pojistky. Proto jsem koupil až pár týdnů před přestěhováním se zpět do Česka.
Po příjezdu do ČR jsem si všude, kam jsem jel, připadal první měsíce jako celebrita.
Dokonce nejenom u nás na malým městě, ale i v Brně nebo v Praze si moje auto prohlížela valná většina lidí na ulicích. Kombinace červený NA + RHD + britská značka v ČR fungovala na vábení pohledů líp než nějaký Ferrari nebo Lambo (skutečně jsem i potkal nový černý Lambo a víc lidí koukalo na moji MX5).
Kromě podstatě každodenního ježdění, at' už do práce nebo jen tak pro radost, za příbuznýma atd. jsme už několikrát projeli ČR, Rakousko (Alpy), kousek Itálie, Slovinsko (Alpy, k moři, venkov), kousek Chorvatska, Madarsko a Slovensko. Samozřejmě taky jih Anglie, pak taky Francie, Belgie, Holandsko, Německo, ale to se moc nepočítá, protože to byla jen dlouhá nuda na dálnicích.
Za sedm měsíců, co ji mám, najeto víc jak 12 tísíc km a bez poruchy, což je na 26 let starý auto s přes 200tis km za 15 tisíc korun slušný. Za tu dobu jen spotřebák ala výfuk, spojka, pneu, olej v motoru a v převodovce, chladící kapalina.
Je to moje první auto a dělá mi velkou radost.
Znáte takovej ten pocit, kdy odcházíte od od zaparkovanýho auta, který jste si nedávno koupili a musíte se ohlídnout? Tak to se mě pořád drží.
Novej přírustek, diesel, automat a skoro dvě tuny - po tom co jsem s tímhle ujel cca 2000km bylo přesednutí do Mx5 hodně zvláštní, to jak musím točit motor, to jak má řízení citlivou odezvu,...
Konkurence.
Fajn jsme s pokecali o autech. Ta V6 má fakt něco do sebe.
Po přejezdu hranic z Rakouska do Slovinska.
Jedna z mála chvil, kdy je RHD nevýhoda, jezdím +- podle předepsanejch rychlostních limitů a že by nešlo předjet, se mi za 12 tisíc km stalo asi čtyři krát.
Překvapení od předchozího majitele.
Interiér hned po koupi, ošklivou rozbitou řadičku MOMO jsem už nahradil originální.
Výlet v Anglii a starej hot rod Ford.