Tak poslušně hlásím, že diff je už cca měsíc na autě. Jenom jsem se nějak nedostal k tomu to sem sepsat a protože jsou dotazy jak to dopadlo, tak to musím napravit!
Akce diferenciál proběhla ve více vlnách. Nejprve bylo nutné samotnou vložku rozebrat, strhnout otřepy, zaleštit plochy a vyměnit konické podložky. To se všechno obešlo bez větších problémů, jenom je bohužel znát, že se jedná o opravdu levný kus hardware. Ve stěnách je sem tam bublinka z nedokonalosti lití a kolík zajišťující polohu obou půlek byl tak hrozně vedle, že jsem ho tam raději nedával.
Dalším krokem bylo nasazení ložisek diferenciálu. Podle servisního návodu a zdravého rozumu by člověk použil lis, a ložiska prostě nalisoval. Bohužel, naše dílna takovým kusem vybavení nedisponuje a proto jsme se museli uchýlit k fyzikální cestě a použít tepelnou roztažnost. Diferenciál putoval do mrazáku na -20 stupňů (kde byl asi týden
), ložiska jsem hodil na půl hodinky do trouby na 150. Po vyndání na sebe oba díly šly krásně suvně, než se teploty vyrovnaly a ložiska "zatuhla" na svém místě. Pokud budete mít někdy příležitost zkusit si něco takového, jenom doporučuju
.
Třetím a finálním krokem byla demontáž starého diffu z auta (což šlo celkem dobře, až na zatuhlé šrouby spodních ramen), jeho rozborka, demontáž staré vložky a montáž nové. Bohužel, to byl přesně ten krok, kde se ukázala nekvalita levné čínské produkce. Před montáží kola stálého převodu jsem zkusil diff vzít, vložit do držáku a změřit hodinkami odchylku v závislosti na otáčení. A byl jsem zděšen - starý opendiff měl odchylku téměř neměřitelnou (pod setinu mm), tenhle nový měl víc jak desetinu! Bylo jasné, že je něco špatně, takhle by se vůli v ozubení opravdu rozumně nastavit nepovedlo. Zkusil jsem tedy vložku znovu rozebrat, ještě jednou pořádně srazit hrany na ploše spojující obě půlky a všechno znova složit. Padla na to skoro celá malá lahvička Loctite, ale nakonec to dopadlo lépe - výsledný rozkmit byl asi 4 setiny milimetru. To už jsem si řekl, že lepší to nebude, namontoval jsem proto kolo stálého převodu a diff uložil do skříně. Nastavení zubové vůle (hodinkama kolmo na zub) a předpětí ložisek (mikrometrem) pak už byla relativně hračka. Zkusil jsem i otisk na barvu - tam se ukázala zmiňovaná nepřesnost, ale protože otisk ani jednou nevycestoval až na kraj zubu (jenom se lehce posouval od středu), tak jsem to nechal být...
A jak to po těch všech trablech funguje? Jedním slovem výborně! I přes hrůznou kvalitu a hrozné vymezení vůlí to nijak nehučí, zato samosvorný účinek je fakt znát. V utažené zatáčce na jedničku/dvojku to dělá neskutečný rozdíl, stejně tak při prokluzu kol na mokru - drift se daleko lépe ovládá. Takže dokud se to nerozžvejká (snad ne
), tak za mě velká spokojenost. Výsledná celková cena úpravy byla 9100 kč - cca 6500 stál samotný diferenciál, 1000 kč pak opravná sada (nové podložky předpětí), zbytek padnul za ložiska, olej, loctite a další spotřebák.