Ahoj všem, prvně bych se asi rád představil. Jmenuji se Michal, bydlím kousek za Prahou a momentálně pracuji jako vedoucí jednoho nejmenovaného autoservisu na Praze východ. V letošním roce se pro mě událo spousta změn a i díky nim jsem nakonec pořídil dlouholetý sen a sice MX5ku v mé nejoblíbenější barvě BRG. Začalo to tím, že jsem po vyzkoušení cca 50ti Evropských a US aut na jaře po zralé úvaze mých požadavků na auto pořídil svého prvního Japonce a sice Lexus Rx 300. Ten mě tak učaroval, že jsem absolutně zapomněl na svoje "každopololetní" výměny vozů a naopak jsem začal pokukovat po něčem dalším, jako mazlíkovi pro chvíle volna. No a na podzim se to nějak sešlo, změnil jsem práci po cca 20ti letech podnikání a k blížícím se čtyřicetinám jsem si nadělil Mazdici. Dopomohlo k tomu i to, že díky práci ji mám kde ustájit přes zimu a hlavně mám možnost na ní i něco dělat...
Samo shánění bylo celkem zajímavé, když jsem objel cca 5 kousků z inzerce a všude bylo nějaké ale... Nakonec opět nezklamal kamarád, který v jednom nejmenovaném největším bazaru fotí auta a jelikož věděl, že sháním, tak když se mu dostala pod ruce slušná NBfl, dal mi echo a nakonec i vyjednal slušnou cenu. Zatím musím zaklepat - je to již třetí nebo čtvrté auto na doporučení odtamtud a nikdy jsem se nezklamal.
Nicméně plány jsou asi jako u každého zde veliké, tak sem postupně budu zkoušet dávat aktualizace stavu, občas i nějakou tu fotku a pokud budete tak hodní, budu se i s dovolením na spoustu věcí ptát vás zkušenějších. V hlavě toho je spousta, tak uvidímě, co se povede zrealizovat a co ne
Zatím pár bodů z toho, co je v plánu:
- nová kola Sparco Gara bronz 6,5x15
- vyvaření zadních rohů prahů (sice se už o to někdo pokoušel, ale nadělal víc škody než užitku...)
- nový výfukový systém (zde bud asi potřebovat radu, co vybrat - chtěl bych aby to mohlo volněji vydechovat, ale zároveň aby to bylo zvukově ještě přijatelné)
- nové vzdochové sání, ať se jí lépe nadechuje (uvažuji o komplet boxu s přibližným zachováním původní délky)
- očalounit sedačky do kombinace kůže / alcantara - kamarád se tím "amatérsky" zabývá
- pořešit podvozek - asi Bilstein B6 + progresivní pružiny, co již na autě jsou...
- pořešit brzdy
- a nakonec, až budu mít pocit, že mě motoricky omezuje, tak uvažuji o kompresoru (ale to je hudba vzdálené budoucnosti)
Teď mám rovnou jeden aktuální dotaz, jelikož předchozí majitel na autě již nějaké úpravy dělal, zda nějak vizuelně poznám, že je na autě samosvor? Vím, že se standardně do 1,6ky nedával, ale když jsme po dovezení zkoušeli blbnout na zasněženém trávníku za servisem, všiml jsem si, že odhazují sníh obě zadní kola najednou, což by měl být znak samosvoru?
Níže pár fotek mého nového pokladu