Fernie a Rudá potvora (NA6) - 1.8, 6-speed a LSD

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: Fernie a Rudá potvora (NA6) - již brzy šestikvalt a svor.

Příspěvekod Renee » 02 led 2018, 17:09

No to by bylo výborný, kdybych si to auto dosral ještě špatným diferákem :D
1993 NA 1.6 85kW. 6q, 4.1 torsen, MeisterR. How did that happen?
Renee
 
Příspěvky: 961
Registrován: 18 čer 2016, 09:29
Bydliště: Praha

Re: Fernie a Rudá potvora (NA6)

Příspěvekod hroche » 02 led 2018, 17:35

Fernie píše:
A takhle jsem přišel k samosvoru a šestikvaltový převodovce...
26240220_10210629908605761_2589366383541393861_o.jpg


no tak to jsi rychlejší než já. Já mám jak 6ti kvalt tak svor někde na cestě mezi anglií a českem
hroche
 
Příspěvky: 1424
Registrován: 08 říj 2012, 13:17

Re: Fernie a Rudá potvora (NA6) - již brzy šestikvalt a svor.

Příspěvekod Fernie » 02 led 2018, 17:44

holda píše:Jakej to má final drive? Docela by mě zajímalo, jak jede 1.6 s šestikvaltem a torsenem 4.1. Sehnat totiž svor, kterej bude mít stejnej final drive jako série 4.3 asi nebude jen tak.

Je to vše z NBfl, takže 3.6. Kdybys chtěl svor s převodem 4.3, tak leda poskládat. Co se 4.1 a šestikvaltu tejká, sice tam budeš mít o kvalt víc, ale na šestku budeš točit víc jak na pětku, je kousek kratší. Možná dobrý na okruhy, ale na moje úmysly, teda nějak tak univerzální auto, co se snažím udělat jako OEM+, by byla dobrá kombinace torsen 4.1 a 5q nebo ten šestikvalt a 3.6/3.9. Asi jsem radši za tu 3.6 nakonec.

holda píše:Nejsem si stopro jistej, ale myslím, že sériově do předface 1.6, což je difec s malým obalem, se dával 4.3 převod. On to nebude velkej rozdíl oproti 4.1, ale poznat to bude. Proto je fajn kombinace toho s šestikvaltem. A taky se dělaly 3.9 a 3.6 (myslím), což už bych v neturbo autě určitě nechtěl. Kdybych to domotal, tak mě někdo pls opravte.

Sériově se do předface NA dávaly 4.3 diffy, správně. NAfl má diffy s 4.1, ve větším obalu s jinšíma poloosama a tak. Do NB anniversary se dávaly 3.9 a později šestikvaltový auta měly 3.6. Co jsem zatím projel, tak mezi 4.3 a 4.1 rozdíl je maličkej, nic, co by člověku utrhlo koule. Bez toho šestikvaltu bych řekl, že by se ještě dala ta 3.9, ale do 3.6 bych určitě nešel. Vlastně, možná ani do tý 3.9

Renee píše:Já jsem teda z těch převodů úplně mimo, ale nemá v pětikvaltovým NAčku být 4.1? Aspoň já si teda jeden 4.1 torsen zamluvil potom co mě ujistili že to je ten co potřebuju :D

V tvým NA je momentálně 4.3 open diff. Pokud chceš torsen, tak potřebuješ 4.1, poloosy a kardan, plus náhon na tacháč z auta s 4.1. Jeden doma mám... I když s ním mám plány, že poslouží na předělání na mechanickej náhon toho šestikvaltu.

hroche píše:no tak to jsi rychlejší než já. Já mám jak 6ti kvalt tak svor někde na cestě mezi anglií a českem

Sakra a já si myslel, jak budu originální... Tak je jen otázka, kdo z nás to tam dřív dá :D
Rudá Potvora - NA6, BP, ILmotorsports header, 6q, LSD, MeisterR ZetaCRD.
NA OEM+ DRL - viewtopic.php?f=6&t=5043
http://www.autickar.cz
Fernie
 
Příspěvky: 1027
Registrován: 11 dub 2012, 17:39
Bydliště: Br-no, Br-nein

Re: Fernie a Rudá potvora (NA6) - již brzy šestikvalt a svor.

Příspěvekod TeeJay » 02 led 2018, 18:27

Fernie píše:
holda píše:Jakej to má final drive? Docela by mě zajímalo, jak jede 1.6 s šestikvaltem a torsenem 4.1. Sehnat totiž svor, kterej bude mít stejnej final drive jako série 4.3 asi nebude jen tak.

Je to vše z NBfl, takže 3.6. Kdybys chtěl svor s převodem 4.3, tak leda poskládat. Co se 4.1 a šestikvaltu tejká, sice tam budeš mít o kvalt víc, ale na šestku budeš točit víc jak na pětku, je kousek kratší. Možná dobrý na okruhy, ale na moje úmysly, teda nějak tak univerzální auto, co se snažím udělat jako OEM+, by byla dobrá kombinace torsen 4.1 a 5q nebo ten šestikvalt a 3.6/3.9. Asi jsem radši za tu 3.6 nakonec.

Tady bych si dovolil nesouhlasit, rozdíl pětky pětikvaltu oproti šestce šestikvaltu je sotva postřehnutelný (0,814 vs 0,843), otáčky se zvednou jen minimálně:
2000 -> 2071 RPM
3000 -> 3107 RPM
4000 -> 4142 RPM
5000 -> 5178 RPM
6000 -> 6214 RPM
7000 -> 7249 RPM

Rozdíl přes 200 otáček to dělá až při 6000 RPM, což je rychlost nebezpečně blízko 200 km/h.
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Fernie a Rudá potvora (NA6) - již brzy šestikvalt a svor.

Příspěvekod holda » 02 led 2018, 20:40

Máte recht, trochu jsem to domotal. Nicméně jsem překonal lenost a šel na interneti se podívat jak to teda je.
Tudíž pětikvaltova čtverka odpovídá šestikvaltově pětce, takže ten final gear 4.1 tam bude asi fakt spíš víc hardcore. (Nebo jako zachování stávajícího, ale s tím, že kvalty budou spíš tak nějak +1). Takže tím pádem jsem zvědavej jak na 4.1 s šestikvaltem, tak i na 3.9 s šestikvaltem. Nicméně pokud by zůstala převodovka pětikvaltová, tak jedině 4.1 s tím, že si trošku pohorším, co se týče "živosti" (nebo jak to nazvat). Nebo přeskládat, což stojí peníze navíc.

Dole je odkaz, kde lze najít tabulku, která by mohla být pravdivá co se týče převodových poměrů v různých převodovkách. A taky je tam docela zajímavý info, co se týče převodovýho ústrojí MX-5.

zdroj:
http://www.solomiata.com/Drivetrain.html
Červená NA 1.6 85 kW bez úprav. :-)
Uživatelský avatar
holda
 
Příspěvky: 99
Registrován: 18 črc 2015, 15:41
Bydliště: Brno

Re: Fernie a Rudá potvora (NA6) - již brzy šestikvalt a svor.

Příspěvekod patruffins » 03 led 2018, 00:49

4697105.jpg
Zasranej kobereček
1.6 NB 98'
Uživatelský avatar
patruffins
 
Příspěvky: 17
Registrován: 22 lis 2017, 12:55

Re: Fernie a Rudá potvora (NA6) - již brzy šestikvalt a svor.

Příspěvekod Fernie » 03 led 2018, 12:30

TeeJay píše:Tady bych si dovolil nesouhlasit, rozdíl pětky pětikvaltu oproti šestce šestikvaltu je sotva postřehnutelný (0,814 vs 0,843), otáčky se zvednou jen minimálně:

Máš pravdu, ten rozdíl není velkej a když jsem to psal, tak jsem ty poměry v hlavě neměl, jen to, že šestka je kratší jak pětka, plus jsem dohledával, jak pořeším mechanickej náhon tachometru a u toho jsem našel, jak si amíci stěžujou, že s 4.1 to na dálnici točí až moc.

Jinak náhon snad pořešen, děkujeme atmosférické RX-7 :-)
Rudá Potvora - NA6, BP, ILmotorsports header, 6q, LSD, MeisterR ZetaCRD.
NA OEM+ DRL - viewtopic.php?f=6&t=5043
http://www.autickar.cz
Fernie
 
Příspěvky: 1027
Registrován: 11 dub 2012, 17:39
Bydliště: Br-no, Br-nein

Re: Fernie a Rudá potvora (NA6) - již brzy šestikvalt a svor.

Příspěvekod TeeJay » 03 led 2018, 12:36

A nestačí dát do toho šestikvaltu mechanickej senzor otáček z NA a jen na něm vyměnit kolečko se správným počtem zubů? :D Já mám za to, že jo. Pak na tachometr vůbec není potřeba sahat.
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Fernie a Rudá potvora (NA6) - již brzy šestikvalt a svor.

Příspěvekod Fernie » 03 led 2018, 12:39

No, ono to kolečko je na osičce, takže koupit jinou osičku s kolečkem. No, původně to bylo v plánu. Ale mám v blízkém okolí špajz z RX-7, náhon je stejnej a kolečko na něm má přesně ten počet zubů, co potřebuju. Takže to bude bez práce :)
Rudá Potvora - NA6, BP, ILmotorsports header, 6q, LSD, MeisterR ZetaCRD.
NA OEM+ DRL - viewtopic.php?f=6&t=5043
http://www.autickar.cz
Fernie
 
Příspěvky: 1027
Registrován: 11 dub 2012, 17:39
Bydliště: Br-no, Br-nein

Re: Fernie a Rudá potvora (NA6) - již brzy šestikvalt a svor.

Příspěvekod hroche » 03 led 2018, 13:43

Fernie píše:Sériově se do předface NA dávaly 4.3 diffy, správně. NAfl má diffy s 4.1, ve větším obalu s jinšíma poloosama a tak. Do NB anniversary se dávaly 3.9 a později šestikvaltový auta měly 3.6. Co jsem zatím projel, tak mezi 4.3 a 4.1 rozdíl je maličkej, nic, co by člověku utrhlo koule. Bez toho šestikvaltu bych řekl, že by se ještě dala ta 3.9, ale do 3.6 bych určitě nešel. Vlastně, možná ani do tý 3.9


v současnosti mám v mém NAčku 1,6 samosvor s převodovým poměrem 4,1 a ztratila se taková výbušnost chuť do otáček. S původním diffem o poměru 4,3 šlo auto mnohem rychleji do otáček byla radost to točit. Já osobně bych za pětikvalt nedával diff s poměrem 3,9 ani 3,6 to auto úplně zabiješ.
hroche
 
Příspěvky: 1424
Registrován: 08 říj 2012, 13:17

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 43 návštevníků