majte ma radi
kedze je vikend tak sa pracuje na pripravach na spodok motora...
V praci som si pripravil tzv. honing plate na vrtanie/honovanie valcov z 2x25mm hliniku (50mm nemame) a dnes som to cele doupravil a dal dokopy ako jeden kus, nech s tym neni zbytocne robota ked sa to bude tahat uz no bloku na moment
Pre menej znalych pripravok sluzi pre simulaciu zatiahnutia bloku hlavou, kedy sa steny valcov zlahka deformuju co sposobuje horsiu valcovitost valcu. Verim ze bude mozne pocas vrtania aj do bloku tlacit 90st vodu co by malo vsetkemu este pomoct, od tychto operaci si slubujeme 1%-2% vykonu navyse ( oproti scenaru bez honing plate a s honovanim za studena), co nie je vobec zle
Samozrejmostou je aj stiahnutie hlavnych domcou kluky s ARP stiftami, kedze aj toto deformuje blok. No a teda budu sa instalovat 85mm Supertech piesty ktore pri standardnej hlave maju CR 11:1, este uvidime ci sa tohoto cisla budeme drzat alebo sa bude kompresny pomer znizovat na 10.7:1. Objem budeme mat po novom krasnych 1930ccm, co by samo o sebe malo priniest 4,85% vykonu.
Okrem toho som vyvazil medzi sebou piesty, prekvapivo bol rozdiel medzi najlahsim a najtahsim vyse 1g, presne 1.2g co mi uz nepride uplne malo na motorportove pouzitie.
takze vyvazene na 0.1g presnost. Na druhu stranu piny boli presne do 0.1g.
Takisto som si spravil pripravok na vyvazovanie ojnic, k tomu zatial este nedoslo kedze sa mi nepodarilo dosiahnut dobru opakovatelnost merania, musim vymysliet ako ojnicu polozit na pripravok opakovatelne rovnako. Nejaky napad mam ale nebol cas takze mozno zajtra
rovnako ako pri piestoch sa jedna o to aby kazda ojnica vazila rovnako, ale viac ako to je dolezite aby small end a big end kazdej ojnice vazil rovnako. Opat ideme na maximum co vieme zvazit a teda presnost 0.1g. Kazda tato uprava znacne odlahci pracu tlmicu harmonickych razov ATI, a vie prispiet k vyssiemu vykonu a hlavne dlhsej zivotnosti motora. Ked bude toto hotove pojde sa vyvazovat cela sustava kluky, zotrvacniku, spojky, tlmicu ATI, ojnic a piestov so vsetkym co k tomu patri.