Andrew´s Red Miata - 1.9 VVT ITB NA

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: Andrew´s Miata - Red NA 94 1.8

Příspěvekod AndrewG » 03 úno 2018, 22:23

davfiala píše:Při tomhle rozsahu má velké pochybnosti, že tyto čínské váhy měří na 0,1g ;) Mám tu samou doma, realita je spíš +-0,5g když mají dobrý den.


mas asi v tom pripade inu, lebo sam som bol sokovany ze vazia aj po restarte, opakovatelne na 0.1g bez problemu ;-) Ale ako pise VHML nejde o absolutnu hodnotu ale o porovnanie vahy dielov medzi sebou a pocas vazenia sa vaha nerestartuje/nevypina.
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: Andrew´s Miata - Red NA 94 1.8

Příspěvekod AndrewG » 04 úno 2018, 19:03

tak ojnice uspesne vyvazene do 0.1g a teda bola to fuska na 3hodiny s pilnikom....no darmo, dal som si povedat ze to mam robit rucne lebo strojovo sa tie gramy uberaju moc rychlo :)

Postup bol nasledovny:
- zvazenie kazdej ojnice a zapisanie hmotnost big end a hmotnost small end samostatne. Robil som kazdu ojnicu 5x a priemeroval som hodnoty aby som mal istotu presnosti, kedze zo zaciaku som mal este nejake tie rozdiely v meraniach, +- 0.2g
- pred kazdym meranim som vymedzil vôlu medzi domcom a ojnicou pomocou strbinomeru, aby som zarucil, ze kazda ojnica bude na pripravku usadena rovnako
- ked som mal zvazene, pozrel som si ktora ojnica ma najlahsi big end a vsetky ostatne obrusil na big end strane na hodnotu najlahsej - v mojom pripade 370.8g
- nasledne som zvazil opat kontrolne vsetky ojnice a zapisal hodnoty opat
- nasledovalo brusenie small endu, opat na hodnotu najlahsej ojnice, v mojom pripade 149.8g

3 hodiny prace a mame dokonale vyvazenu sadu ojnic :-)
prezaujimavost hmotnosti out of the box:

Small End Big End
1. 150.7g 371.0g
2. 149.8g 372.0g
3. 150.7g 371.7g
4. 149.8g 370.8g

Dnes okrem ME221 dorazila aj 6spd. prevodovka, a cakame na vysnivanu spojku so zotrvacnikom.

Buduci tyzden by mal ist blok na vrtanie a honovanie do CR a nasledne by som si po neho mal ist niekedy do tyzdna. Potom ostava cakat na spojku aby sme mohli poslat vsetko na vyvazenie celku,z toho co som meral si myslim ze bude potrebne aj brusit hlavne loziska kluky na Oversized loziska ale toto necham na ludi co sa tym zivia, aj ked nejake hodnoty nacitane mam...stale tomu celkom neverim ale nadej zije, a verim v to, ze auto bude v marci uz s novym motorom pojazdne v limitovanom mode a v aprili by sme mohli ladit na brzde v Prage ;-)
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: Andrew´s Miata - Red NA 94 1.8

Příspěvekod elektron » 04 úno 2018, 20:16

Som zvedavy, uz sa na to tesim. ;)
16 ND ceramic, recaro, bilstein
99 NB 1.8 vvt BP-Z3 turbo, 240hp, VICS, 6speed, 3.6 lsd, ME221, bosch EV14, Koni, brake swap
ex 00 NB 1.8 coldside mp62, 210hp, MS2 MSlabs
ex 90 NA 1.6 116hp
Uživatelský avatar
elektron
 
Příspěvky: 360
Registrován: 13 dub 2010, 22:36
Bydliště: Zilina

Re: Andrew´s Miata - Red NA 94 1.8

Příspěvekod vhml » 05 úno 2018, 07:43

Dovolím si nesouhlasit s nutností vyvážení horních ok na stejnou váhu. U spodních ok je to jasné. Ale jako druhá hodnota k vyvážení by měla sloužit celková váha ojnice, potažmo celková váha sestavy ojnice, píst, čep atd... Protože to je to, co všechno v úvrati vykonává lineární pohyb. Samozřejmě vyvážením každého dílu zvlášť chybu neuděláš, jen je to zbytečně pracné. Nechá se pak i kombinovat lehký píst s těžkou ojnicí pro snažší vyvážení. ;)

A dělat to pilníkem je slušná forma masochismu. To se upne flexa do svěráku... :lol:
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: Andrew´s Miata - Red NA 94 1.8

Příspěvekod AndrewG » 05 úno 2018, 12:58

No ja som prave vazil capy a boli vsrtky rovnake a ked ti sedi kazdy big end a kazdy small end na rovnako tak aj celkovw hosnoty budu sediet( a sedia). Kazdopadne je to prvy motor co robim a veskere postupy cerpam z knihy "four stroke performance tuning" takze samozrejme je ze kazdy upravca ma svoje postupy. Napr. Som takmer nikdy nevidel pouzivat dve vahy na ojnice, sjorej sa spravi stojan s retiazkou a na druhej strane je vaha ktora vazi
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: Andrew´s Miata - Red NA 94 1.8

Příspěvekod vhml » 05 úno 2018, 13:15

Jasně, že svážit každý díl extra je podstatně čistější řešení. Ale v praxi se se stejným výsledkem nechá usnadnit život mícháním dílu mezi sebou :-)
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: Andrew´s Red Miata - 1.9 VVT ITB NA

Příspěvekod AndrewG » 25 bře 2018, 22:47

maly update.

pamatate sa na upravu stage 1 ?
Obrázek
aj ja a bol som strasne nadseny z toho ako to auto jazdilo

no a nastava pomaly cas na stage 2. Posledny tyzden som bol na vystave v Holandsku a medzi casom mi na SR prisla dlho ocakavana spojka :) no a ze je to o nejake to kilecko lahsie. som fakt uprimne zvedavy. vaha celej spojky je 5.6kg, teda o 1.4kg menej ako súčastný setup akurát, že táto spojka je navyše menšia. Bude to asi docela motorkový zážitok
IMG_20180324_193431_resized_20180325_062526907.jpg

IMG_20180325_123130_resized_20180325_062527819.jpg


Okrem toho som den pred odchodom vyzdvihol hlavu, a kedze brusenie sediel na 3 uhly bolo panovi malo, povedali sme si ze to dame na 2 uhly a radius. Takze mam teraz spravenu hlavu ako 3nasobny majster slovenska v SOP. a kolko to stalo ? 100€. Za mna neskutocne smiesna cena vzhladom na profesionalitu a kus perfektne odvedenej roboty, to sa bavíme o narezaní sediel na vacsie ventily a lapovanie.
IMG_20180317_100540_resized_20180325_062525869.jpg

IMG_20180317_100648_resized_20180325_062525338.jpg


no a kedze som neskutocne sikovny a nedokazem ani minutu zjavne oddychovat tak som dneska ocistil a natrel blok na peknu striebornu farbu, nech je vidno ked bude nieco tiect co mozno najskôr.
29526516_10208601578316996_868674771_o.jpg


okrem toho som zlozil ATI damper a dal ho na kluku spolu aj s novou spojkou a vo štvrtok sa poveze na vyvažovanie. Odtial si kluku opať vyzdvihnem snáď v polovici apríla keď sa vrátim z ciest a budem moct zacat snáď konečne skladať !
IMG_20180325_160143_resized_20180325_062528786.jpg

IMG_20180325_155943_resized_20180325_062528368.jpg


mimo to postupne pracujem na dokoncovani 4 klapky a vsetkeho okolo toho, je to este dlha cesta ale verim ze sa to v maji podarí spojazdnit, zial (alebo nastastie? )dost ma od dokoncenia drzi cas v praci a na sluzobkach, ale aj taky je zivot :-)
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: Andrew´s Red Miata - 1.9 VVT ITB NA

Příspěvekod Robo96 » 26 bře 2018, 08:33

me gusta
budes davat do auta aj druhu sedacku aby si mohol vozit ludi ako atrakciu? :D
2001 NB2 Brilliant Black 1.6 → 1.8 swap - donor
1995 NA2 Brilliant Black 1.6 → full NB2 1.8 swap.. hotovo, Eaton M62 supercharged
Uživatelský avatar
Robo96
 
Příspěvky: 974
Obrázky: 17
Registrován: 26 led 2016, 18:08

Re: Andrew´s Red Miata - 1.9 VVT ITB NA

Příspěvekod AndrewG » 26 bře 2018, 15:23

Jasne sedacka bude :-)
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: Andrew´s Red Miata - 1.9 VVT ITB NA

Příspěvekod TeeJay » 26 bře 2018, 16:34

Paráda, fakt jsem zvědavej na dojmy, až tohle jednou bude jezdit :) ;)
Čím se ti bez pískování podařilo vyčistit blok od rzi tak, aby jsi ho mohl nabarvit?
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 141 návštevníků

cron