ja zase nezabudnem ako som sadol do cavanovej NBfl ktora mala hardtop(nie na pevno) a butterfly brace, a rozdiel som poznal okamzite po prejdeni prveho "najazdu" na obrubnik alebo retarderu/diletacie. Kto to neciti tak ma asi v riti motyku
Prudku zmenu tuhosti a ziadnu vizualnu zmenu prinasa seam welding, to ale nie je zrovna pre kazdeho, nasleduju korektne navrhnute doorbars integrovane do Rollbaru) butterfly brace ....tieto upravy vyztuzia kriticke miesto "Učko" ktore je utvorene v mieste dveri, tym ze mazde chyba pevna strecha. Uz len na pohlad je teda jasne, ze cim vyssie do dveri doorbars budu, tym to zvýši pevnost kasne v krute, na krut je napr NC oproti NA takmer 2x tuhsia, a dôvod je jasny podla mna kazdemu kto otvori dvere na NA vs na NC. Na NC prekracujete 15cm prah, na NA asi 8cm prah a uz tu vznikli velke zlepsenia...
pre porovnanie, sportove auto z dôb NA, E36 M6 je 2.5x tuhsia v krute a to je auto so strechou. Dnešné autá sú 6-8x tuhšie ako NA úplne bežne.
Napr. take Ferrari 458 italia spider je skoro 6x tuhsia ako NA hoci je to roadster, aj ked s neporovnatelne inou konstruciou, avsak coupe 458 je o 30% tuhsie.
Velky brat mx5 S2000 je tuhsia o 45%.
zaujimave je, ze napr NBfl sportive je o 20% tuhsia ako NB pred face (ze by aj vdaka tej smiesnej vyztuhe na podvozku?), NBfl bez sportive, len o cca 5%,
kým NB je len o 1.3% tuhsia ako late NA resp. cca 7% tuhsie oproti skorim NA. Opat je otazkou, ake upravy môžu za nárast tuhosti pri NA samotnom, narast tuhosti o 5% iba vdaka zadnej vyztuhe napravnice a vyztuhe medzi pasmi mi pride celkom slusna.
PS: moja vysnivana Giulia ma tuhost 35000 Nm/stupen, NA ma necelých 5tis, zaujimave je ze aj taka Alfa 159 ma velmi vysoku hodnotu 31500Nm/stupen