Blix - 91' Miata

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: Blix - 91' Miata

Příspěvekod Akydam » 20 bře 2018, 23:37

Čau, zrovna jsem si řikal jak se má. No k té geometrii, skutečně na ní byla a očividně se na ní ty kokoti vysrali. Já koupil NB a už je na prodej a chci zase NA :D Dobře, že se se dostala do dobrých rukou. :mrgreen:
Akydam
 
Příspěvky: 80
Registrován: 27 led 2016, 00:39

Re: Blix - 91' Miata

Příspěvekod Blix » 23 bře 2018, 00:42

Akydam píše:Čau, zrovna jsem si řikal jak se má. No k té geometrii, skutečně na ní byla a očividně se na ní ty kokoti vysrali. Já koupil NB a už je na prodej a chci zase NA :D Dobře, že se se dostala do dobrých rukou. :mrgreen:


U mě je jí dobře, nedokážu před těma nevinnýma očičkama ochránit mojí peněženu..

Momentálně měním spojku tak snad se už dotřepe.
1991 Mazda Miata (US)
Blix
 
Příspěvky: 73
Obrázky: 1
Registrován: 14 zář 2017, 07:38
Bydliště: Ostrava

Re: Blix - 91' Miata

Příspěvekod Akydam » 23 bře 2018, 00:45

Blix píše:
Akydam píše:Čau, zrovna jsem si řikal jak se má. No k té geometrii, skutečně na ní byla a očividně se na ní ty kokoti vysrali. Já koupil NB a už je na prodej a chci zase NA :D Dobře, že se se dostala do dobrých rukou. :mrgreen:


U mě je jí dobře, nedokážu před těma nevinnýma očičkama ochránit mojí peněženu..

Momentálně měním spojku tak snad se už dotřepe.


Já jsem zvědavej, jak mě bude vysávat ta na kterou se jedu v nedeli podivat.. Teda jestli ji vemu :D
Akydam
 
Příspěvky: 80
Registrován: 27 led 2016, 00:39

Re: Blix - 91' Miata

Příspěvekod Blix » 03 dub 2018, 23:22

Po delší době zase nějaký update :)

Ačkoliv jsem auto koupil v září se skákající spojkou "clutch chatter" dostal jsem se k tomu až teď.. Sám nevím proč..

Sundat převodovku a vyměnit spojku jde na miatce s prstem v nose pokud ji máte na zvedáku hezky vysoko. Což jsem neměl. Další dva stojany se mi taky kupovat nechtělo. Že to mám asi fakt nízko mi došlo když jsem sundal převodovku na zem ale nemohl sem ji dostat z pod auta.. No sranda.

Nejtěžší na tom bylo ve finále povolit zarezlé šrouby svodů a kardanu, zbytek fajn. Kdo má přístup k zvedáku nebo jámě zvládne to s pivem v ruce.

Spojka byla mrtvá i s ložiskama a těsněníma. Vyměnil jsem tam všechno co se dalo, srovnal setrvák a vyměnil i waterplug, původní měl konzistenci jak jojo. Smutné že ve finále ta spojková sada byla levnější jak ten bordel okolo :roll: Po vyjetí celé nádrže je spojka fantastická a kam chodím citím se na sebe pyšný :D

Pak mi přišla nejlevnější časovcí lampa z ebaye. Velice překvapila, bliká tak jasně že jsem to mohl provést venku v denním světle. Miata byla nastavená na 16° BTC, nastavil jsem ji na továrních 10° , resp něco mezi 10° a 12°. Určitě teď jede motor jemněji, jestli jsem přišel on nějaký powaa nevím.

Další na řadě je repas řízení protože jde ztuha, občas hodně ztuha a někdy aby mě naštvalo jede jak má. Tak uvidíme jestli to pomůže. Pak budu měnit horní uložení tlumičů a při tom zkusím pěnové dorazy z civica. Snad trošku auto změkne.
Naposledy upravil Blix dne 06 dub 2018, 17:10, celkově upraveno 1
1991 Mazda Miata (US)
Blix
 
Příspěvky: 73
Obrázky: 1
Registrován: 14 zář 2017, 07:38
Bydliště: Ostrava

Re: Blix - 91' Miata

Příspěvekod evlo » 04 dub 2018, 01:33

Taky nechapu jak ten bosal muzou prodavat, mam ho taky, protoze jsem linej to menit a protoze se bojim aby ostatni aftermarket nebyl takove zlo
evlo
 
Příspěvky: 852
Registrován: 24 zář 2011, 21:12

Re: Blix - 91' Miata

Příspěvekod Blix » 09 dub 2018, 06:58

Ještě malý update: Po přenastavení předstihu z 16° na tovární nastavení mě miata přestala hučet/dunět kolem 3k rpm.

Teď hledám jeden otravný kvík co se mě ozývá někde z auta na hrbolech ale nekoresponduje s nima :D
1991 Mazda Miata (US)
Blix
 
Příspěvky: 73
Obrázky: 1
Registrován: 14 zář 2017, 07:38
Bydliště: Ostrava

Re: Blix - 91' Miata

Příspěvekod Renee » 09 dub 2018, 07:42

To by mohly bejt siláče kostí stabilizátoru, dělá mně to taky.
1993 NA 1.6 85kW. 6q, 4.1 torsen, MeisterR. How did that happen?
Renee
 
Příspěvky: 961
Registrován: 18 čer 2016, 09:29
Bydliště: Praha

Re: Blix - 91' Miata

Příspěvekod Blix » 11 dub 2018, 19:59

Renee píše:To by mohly bejt siláče kostí stabilizátoru, dělá mně to taky.


Mě to kvíkalo podle krutu auta. Strávil jsem cele dopoledne utahováním šroubů na Framerails, spodních ramenech a výfuku aby mi procházející otec řekl že to jde z kapoty.. stačilo pár cm izolacky kolem zámku a je ticho :D

Budu muset konečně dat na repasi řízení už zná kromě módu pokažené i extra pokažené :/
1991 Mazda Miata (US)
Blix
 
Příspěvky: 73
Obrázky: 1
Registrován: 14 zář 2017, 07:38
Bydliště: Ostrava

Re: Blix - 91' Miata

Příspěvekod Blix » 02 srp 2018, 12:08

Zdravím, po delší době udělám zase nějaký update ;)

Upgrady (?):

Auto vypadá pořád stejně, jen dostalo krutopřísné černé pruhy na prahy. Ty tam jsou samozřejmě kvůli mému estetickému cítění, žádnou korozi nezakrývají :?

Miatce přistála pod kapotou sportive výztuha a mezi zadní úchyty spodních ramen homemade výztuha nápravice z 7mm plocháče (lepší by bylo 6mm). Spolu s framerails už se nekroutí kastle jak vařená špageta ale už jen spíš jak čínská polívka. Obě přední výztuhy opravdu něco pomůžou, ale chtěl jsem spíš něco proti cowl shake, takže si asi ještě spíchnu nějaké výtuhy pod blatníky.

Velice laciný ale účinný komfortní upgrade byla výměna gumových dorazů tlumičů za pěnové zadní z VW Golf IV. Dají se použít i jiné (Honda, KYB..) ale cena těchto je úžasná. Seřízl jsem je myslím na 55mm, pasujou tam hezky. Přejezd kolejí, retardérů a různých děr teď nevyráží posádce dech. Na druhou stranu se auto více naklání a ponořuje, asi by to šlo poladit délkou/šířkou/tuhostí dorazů, ale nejdřív to zkusím stabilizátorem z NB. Jezdím autem denně po frýdecko-místecku (MHD zdarma = všichni dva silničáři to mají z pracáku asi jako neplacenou stáž) takže za mě velké zlepšení, u víkendovky si to rozmyslete, ztratí to trochu charakter. Další věc je že mám tlumiče Sachs, na prkenných KYBech to možná nepůjde tak poznat.

Z Aliexpressu mi přišel engine damper / záchyt reakce motoru. Jsou to dva gumové špalky v trubce a chytají boční pohyby motoru. Při normálním nastavení funguje fajn, pokud se mu dá předpětí tak ještě líp, ale pak už přenáší vibrace do kabiny. Očko na straně motoru jsem musel vypodložit a znefunkčnit, protože mají obě vůle. Holt čína. Nemůžu si to ale za ty peníze vynachválit.

Protože jezdím autem denně rozhodl jsem se odmontovat můj fancy fake OMP volant a dát zpět airbag. Větší oem volant by nevadil, ale musel jsem dát zpět i podložku nad sloupek řízení, co zabraňuje kolapsu volantové tyče, a hned jsem měl volant v nohách :| Úplně jsem zapomněl jak blbě nízko byl.. Trochu pomohlo ohnout plynový pedál ať má člověk za jízdy obě nohy stejně a pak jsem se rozhodl zbavit loketních opěrek a středové konzole, které mi překážely. Udělal jsem obě nové výplně dveří, není to žádný Moss, ale za pětikilo dobrý :) Hodilo se že mám kolem řadičky nějakou chromovanou capinu od ILa a tak jsem kolem ni z plechu udělal nástavbu na kterou půjde koberec. Ta zvuková izolace kolem řadičky dělá hodně a bez ní by to nešlo.

Repráčky v opěrkách jsou fajn.

Opravy:

Proběhla repase všech brzd, auto už brzdí souměrně, ale gumový nástup ještě bude chtít nějaké paníze.

Jednou jsem takhle zapomněl zapojený TEN & GND test mód a koukám auto nějak líp jede! Tak Miatka dostala nový snímač teploty pro ecu, lambda sondu a protože se pak začala přehřívat tak taky termostat. Celé to přineslo dříve neviděný krouťák už od 2000 rpm a podařilo se mi dosáhnout brutální ekospotřeby 7,5L na sto :shock: Podivné chování po studených startech to ale nevyřešilo, tak snad příště.

Řízení jsem dal na repasi, ale bez efektu. Jak moderním autům tuhne řízení s rychlostí, mě tuhne s ohřátím vozu :| A to i když jsem udělal depower.. Vzdát se ale nehodlám.
Přílohy
20180802_092720.jpg
20180802_092645.jpg
20180802_092551.jpg
20180802_092538.jpg
1991 Mazda Miata (US)
Blix
 
Příspěvky: 73
Obrázky: 1
Registrován: 14 zář 2017, 07:38
Bydliště: Ostrava

Re: Blix - 91' Miata

Příspěvekod Renee » 02 srp 2018, 12:25

K čemu se chytá ten engine damper na motoru? A jaký má ta věc přínos pro funkci auta? A dá se to instalovat i bez rozpěry?

A ty tapecy, ty jsou bomba!
1993 NA 1.6 85kW. 6q, 4.1 torsen, MeisterR. How did that happen?
Renee
 
Příspěvky: 961
Registrován: 18 čer 2016, 09:29
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 54 návštevníků

cron