Ahoj, abych se představil trochu na úvod i já, jsem Martin, ročník 89 a jsem z Plzně. Auta mne bavila vždycky, což o to, tak nějak ale v garáži nikdy nestálo nic, co by chytalo za srdce (Golf II Diesel, Felicia 1.3, Golf IV 1,6), už tak jsme ale s kamarády vždycky upravovali a opečovávali všechno, co doma jezdilo a jezdili na srazy. Pak jsme se ale dostal k tomu, že Auta coby koníček se změnily na auta, coby brigádu a v poslední doě auta coby druhé zaměstnání. Jsem totiž motoristickým novinářem a třeba znáte nějaké moje články v magazínech Meziplyn, Faster a Garáž.cz (viz:
https://www.garaz.cz/redaktori/martin-tolar ). Díky náhodě jsme se už v předchozím magazínu dostal k psaní o veteránech a youngtimerech a okamžitě jsem se do toho zamiloval. Mít doma klasiku je prostě super, jenže když vyzkoušíte třeba 200 starších aut od Trabanta po Rolls-Royce, zjistíte že doma nelze mít cokoliv. Postupně sem si utřídil myšlenky a stanovil kritéria - Kabriolet nebo targa, klidně jen po dva ale určitě zadokolka. Benzínový motor s turbem nebo bez ale určitě s manuálem, určitě bezrámová okna a bylo by dobré, aby měl mrkačky a byla to zadokolka, klidně i něco z Japonska. Hlavně ale hotové auto, jen přihlásit, sednout a sezónu odjezdit, žádný složitý opravy. Ono ve finále vám přijde, že z toho jasně vyleze, že mohla vyhrát Miata NA, MR2, nebo s odřenýma ušima Elan, Corvette, Firebird, Camaro. No, nakonec se ale naskytla báječná koupě za všechny prachy a domů se těsně před rekonstrukcí baráku pořídilo původní Mini ve stavu projektu, které nesplňovalo vůbec nic a které nejezdí dodnes. Pak byl tedy barák a pak už mi to opět nedalo spát a začal sem neomylně brousit kolem Miaty. Měl jsem vyzkoušené NB 1.6, NC 2.0 a ND 2.0 a věděl jsme, že chci NA. Jo, taky jsem si vyzkoušel MR2 SW20 a věděl jsem, že tu ne, že chci ještě žít
A US káry vypadly z výběru, protože tam mne víc láká třeba Wrangler. Priorita byla jasná, musí to být 1.8, když už. Jenže hledání vhodného stavu, normálního prodejce a akceptovatelné ceny spolu s tím, že sem hodně netrpělivý nebralo konce. A pak se kousek od mého mechanika objevila NA 1.6 66kW 1996 se zdravou střechou, nemléčným sklem a funkční, tak jsem nevydržel, a odvezl jsem si jí. Vše v ní funguje, všechny žárovky, všechny zámky a spínačka jsou na jeden klíček, světla se sklápí, střecha jde dobře skládat a lak je dost hezký. Ano, prahy budou potřebovat vyvaření, ale to v téhle cenové relaci všechny. Auto 6 let stálo s jedním olejem a cvakají hydroštely, nicméně po výměně se to výrazně vylepšilo. A pak svítí kontrolka airbagu. S autem už jsem ale ujel 200 km, párkrát jsme se díky zimním gumám i sklouzl a baví mne strašně. A nakonec mi ani nevadí, že má na sobě samolepky kytiček a motýlků, i když sloupat je časem chci. A když už je Miata auto pro kadeřníky, tak v ní vozím hřeben na věšáčku. Tenhle víkend chci věnovat také prvnímu čištění a impregnaci střechy. Ale zatím jsem auto prolezl a napadlo mne spousta otázek, takže jsme ty věci vyfotil a jestli byste mi prosím napsali nějaké vysvětlení apod. (vždycky u fotky dám číslo, protože phpbb forum to řadí dycky opačně)
10 - Fantomový konektor vedle mechanismu střechy. Na co asi je?
6 a 9 - Kryt na střechu jsme nandal, ale kam se ucycují tyhle pásky? As slouží k napnutí krytu, ale nenašel jsme nikde cvoček?
5 - Podivná hadička v kufru. Asi by měla někam vést, ne?
3 a 4 - Mám ve středovém tunelu tohle. Prý se tam dá dát kastlík, poradíte kde ho sehnat? Naklápění světel bych přendal pod volant. A ta čtvercová krytka je na co? Myslel sem, že je k ničemu, ale pod ní jsou dva prázdné konektory. Nevíte, na co jsou?
2 - Tam asi patří nějaká mřížka, co? A ty tažný oka takhle jsou napevno? Vypadá to jak kančí zuby
1 - Na co to ksakru je? Mají to snad všechny NA, ale netuším, k čemu to je? Na Hardtop?