Nazdar, no nejako sa ludia začínajú zaujímať všeobecne aj mimo fóra tak to sem hodím...
Motor je síce zložený, ale doťahujem detaily a všetko trvá strašne dlho, za posledné 3 mesiace som bol doma prakticky mesiac, tak to ide pomalšie všetko, ale aspoň si pomaly chystám také kraviny menšie ktoré proste treba spraviť - vacuum block,volnobežný ventil, tiahlo škrtiacej klapky (poriadne elipsovité, aby to reagovalo rozumne jemne na malé stlačenia plynu) príprava zväzkou na snímače od kluky, vačky vvt soleoidu a riešim nejaké vychytávky....napr. umiestnenie snímaču teploty oleja namiesto zátky vane...taký long term projekt mám aj short shifter na štýl CAE, robí to teraz IRP germany na podobný štýl....
Okrem toho je veľký krok dopredu aj keď to tak nevyzerá to, že som sa už objednal na brzdu a to v Marci 2019, takže dovtedy auto bude mať základný street tune a bude možné s ním jazdiť, objednaný som do Praga cars tak ako som chcel, aj keď to je náročné lebo robia nové auto...kvôli ladeniu som sa rozhodol že osadím aj EGT snímač nech sa to už robí poriadne keď sa to robí.
Každopádne napriek tomu, že to vyzerá že nič nerobím to tak celkom nie je. Nakupujem a vyrábam diely prakticky na celé auto - plán je popri swape motora vymeniť prednú nápravnicu za NB nápravnicu, ktorú ešte vystužím v mieste kde zvyknú praskať - teraz aj mazdamotorsport ponúka na navarenie výztuhy už...nové predné čapy všetky, predné ložiská, ktoré krásne nové rozoberiem a vyčistím a dám do nich poriadne mazivo, vyhadzov ABS, nový nonABS hlavný brzdový valec, nové brzdové trubky, komplet nová palivová súprava - pumpa deutschwerks DW100 (áno taký prcek, ale to je viac než dosť na N/A), AN fittingy, Radium fuel rail, vstreky mám zatial z RX8 červené, možno dám bosch EV14, AEM regulator tlaku, takže pôjdeme 4-5Bar tlak paliva,....Okrem toho som si spravil radosť, kúpil recaro SPA sedačku aby som zistil, že sa do mx5 až tak super nezmestí, resp. sa nezmestím ja, hoci SPG je tip top....ale SPA má akosi vyšší posed takže som ju už upravil, dal z nej von výplň pod zadkom a vyskúšam na jar či to bude lepšie
Ďalšia radôstka z US boli dlho vysnívané karbónové APR zrkadlá... kúpil som si TIG ACDC zváračku a neviem čo všetko ešte....
takže robím, akurát nejako nemám chuť a hlavne čas to tu udržiavať, ale slubujem, že keď bude motor v aute a všetko hotové tak to tu nejako oživím, zatial nie je veľmi o čom
Kedže vlastnú vybavenú dielňu na úrovni, že by som vedel mať dlhodobo rozobrané auto nemám tak to bude musieť celé prebehnúť v rámci pár dní čoho sa celkom obávam, ale verím že šikovní ludia mi budú nápomocní a nejako to dáme a budúci rok si auto užijem aspoň v čase keď nebudem na opačnej polovici zeme